Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    facet.materialart.
    Oxford : Oxford University Press
    Call number: QZ200:571(3)
    Keywords: Neoplasms
    Pages: xxvii, 1007 pages : illustrations
    Edition: 3rd edition.
    ISBN: 9780199656103
    Signatur Availability
    QZ200:571(3) available
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Keywords: Medicine ; Neurosciences ; Pharmacology ; Public Health ; Psychopharmacology ; Biomedicine ; Neurosciences ; Psychopharmacology ; Pharmacology/Toxicology ; Public Health ; Springer eBooks
    Abstract: Designer drugs, or new psychoactive substances (NPS), are synthetic chemicals that mimic the effects of classic drugs of abuse. There has been an alarming worldwide increase in the abuse of NPS in recent years. NPS are cheap, easy to obtain, and often legally available. In this volume, leading experts summarize the latest studies regarding the molecular mechanisms of action, behavioral effects, and adverse consequences of popular NPS. Specific chapters clarify the differences between various types of NPS, namely: stimulants, cannabinoids and hallucinogens. Thus, this volume broadens our understanding of NPS and provides insight into the rapidly evolving “new drug” phenomenon
    Pages: VIII, 380 p. 81 illus., 13 illus. in color. : online resource.
    ISBN: 9783319524443
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    facet.materialart.
    Amsterdam : Elsevier
    Call number: QZ200:575(3)/1
    Keywords: Neoplasms ; DKFZ-publications
    Notes: Contributor: Michael Baumann
    Pages: xl, 585 p. : ill.
    Edition: 3rd ed.
    ISBN: 9780128124840
    Signatur Availability
    QZ200:575(3)/1 available
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    facet.materialart.
    Amsterdam : Elsevier
    Call number: QZ200:575(3)/2
    Keywords: Neoplasms ; DKFZ-publications
    Notes: Contributor: Michael Baumann
    Pages: xl, 577 p. : ill.
    Edition: 3rd ed.
    ISBN: 9780128124840
    Signatur Availability
    QZ200:575(3)/2 available
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    facet.materialart.
    München : Elsevier
    Call number: E050:1 ; 08-Biol
    Keywords: Radiobiology ; Radiation Effects
    Pages: viii, 219 p. : ill.
    Edition: 4., völlig überarbeitete Aufl.
    ISBN: 978-3-437-23960-1
    Signatur Availability
    E050:1 departmental collection or stack – please contact the library
    08-Biol departmental collection or stack – please contact the library
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    facet.materialart.
    Amsterdam : Elsevier
    Call number: QZ200:575(3)/3
    Keywords: Neoplasms ; DKFZ-publications
    Notes: Contributor: Michael Baumann
    Pages: xl, 605 p. : ill.
    Edition: 3rd ed.
    ISBN: 9780128124840
    Signatur Availability
    QZ200:575(3)/3 available
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Strahlentherapie und Onkologie 176 (2000), S. 441-442 
    ISSN: 1439-099X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1439-099X
    Keywords: Schlüsselwörter: Zeitfaktor der fraktionierten Strahlentherapie ; Proliferation ; Repopulierung ; Akzelerierte Fraktionierung ; Chemotherapie ; EGF-Rezeptor-Inhibition ; Antiangiogenetische Therapie ; Key Words: Time factor of fractionated radiotherapy ; Proliferation ; Repopulation ; Acclerated fractionation ; Chemotherapy ; EGF-receptor inhibition ; Antiangiogenetic therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Background: Several experimental studies and randomized clinical trials demonstrate a decrease of local tumor control with increasing overall treatment time of fractionated radiotherapy. Proliferation or clonogenic tumor cells most likely is the major mechanism underlying this phenomenon. Important progress in radiation oncology might therefore be expected from inhibition of proliferation of clonogenic cells during radiation treatment. Methods: Possibilities to minimize the time factor are briefly discussed. Results and Conclusions: Inhibition of proliferation of clonogenic tumor cells during irradiation by simultaneous chemotherapy, by inhibition of signal transduction pathways that stimulate proliferation, or by pharmacological inhibition of angiogenesis are scientifically interesting but currently not proven to be effective to counteract the loss of local tumor control with increasing overall treatment of fractionated irradiation. At present, the only established approach is to complete radiotherapy within a short overall treatment time, e. g. by accelerated fractionation and by prevention or compensation of unscheduled treatment gaps.
    Notes: Hintergrund: Eine Reihe experimenteller Untersuchungen und randomisierter klinischer Studien zeigen eine Abnahme der lokalen Tumorkontrolle mit zunehmender Gesamtbehandlungszeit einer fraktionierten Strahlentherapie. Die wahrscheinlichste Ursache dises Zeitfaktors ist die Proliferation klonogener Tumorzellen während der Therapie. Durch eine gezielte Hemmung der Proliferation klonogener Zellen während einer Strahlenbehandlung könnten daher möglicherweise wesentliche Fortschritte in der Radioonkologie erreicht werden. Methodik: In einer kurzen Übersicht werden die Möglichkeiten zur Minimierung des Zeitfaktors diskutiert. Ergebnisse und Schlussfolgerungen: Eine Hemmung der Proliferation klonogener Tumorzellen während der Bestrahlung durch simultane Chemotherapie, durch Blockade proliferationsstimulierender Signaltransduktionswege oder durch pharmakologische Inhibition der Tumorneoangiogenese ist wissenschaftlich interessant, jedoch in ihrer Wirksamkeit zur Minimierung des Zeitfaktors auf die Ergebnisse einer Strahlentherapie bislang nicht belegt. Die einzige derzeitg gesicherte Methode ist die Durchführung der Strahlentherapie in möglichst kurzer Gesamtbehandlungszeit, z. B. durch akzelerierte Fraktionierung und durch die Vermeidung bzw. Kompensation ungeplanter Behandlungsunterbrechungen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISSN: 1439-099X
    Keywords: Schlüsselwörter: Zeitfaktor ; Fraktionierte Strahlentherapie ; Onkologische Therapie ; Proliferation ; Repopulierung ; Hypoxie ; Key Words: Time factor ; Fractionated irradiation ; Oncological therapy ; Proliferation ; Repopulation ; Hypoxia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Background: Experimental studies and prospective randomized clinical trial have demonstrated a detrimental effect of prolongation of overall treatment time on local tumor control. Methods: In a brief review of the literature, possible mechanisms of the time factor are discussed. Results and Conclusions: The mechanisms of the time factor in cancer treatment are complex and, at present, not fully understood. In experimental tumors, rapid proliferation of clonogenic cells during fractionated irradiation and treatment gaps has been determined as a major cause of the time factor in radiotherapy. Also, chemotherapy can stimulate repopulation of experimental tumors by clonogenic cells. Besides repopulation of clonogenic tumor cells, other factors such as the deterioration of the tumor vasculature with increasing tumor hypoxia might contribute to the time factor.
    Notes: Hintergrund: Eine Reihe experimenteller und prospektiv randomisierter Studien zeigt, dass die Chance der lokalen Tumorvernichtung mit zunehmender Gesamtbehandlungszeit einer fraktionierten Strahlentherapie vermindert werden kann. Methodik: In einer Literaturzusammenstellung werden mögliche Mechanismen dieses Zeitfaktors diskutiert. Ergebnisse und Schlussfolgerungen: Die Mechanismen des Zeitfaktors in der onkologischen Therapie sind komplex und derzeit nicht vollständig geklärt. Die schnelle Proliferation klonogener Tumorzellen während kontinuierlicher Fraktionierung und in Therapiepausen konnte in Experimentaltumoren als eine wesentliche Ursache des Zeitfaktors für die Strahlentherapie ermittelt werden. Auch durch eine Chemotherapie kann die Repopulierung von Experimentaltumoren durch klonogene Tumorzellen stimuliert werden. Neben der Repopulierung durch klonogene Tumorzellen können weitere Faktoren, z. B. eine zunehmende Schädigung des Tumorgefäßnetzes mit konsekutiver Zunahme der Tumorhypoxie, zum Zeitfaktor beitragen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    ISSN: 1439-099X
    Keywords: Schlüsselwörter: Präoperative Bestrahlung ; Operables Rektumkarzinom ; Postoperative Strahlentherapie ; Nebenwirkungen ; LENT-SOMA ; Key Words: Preoperative irradiation ; Operable carcinoma of the rectum ; Postoperative radiotherapy ; Side effects ; LENT-SOMA
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Aim: Analysis of a randomized study of preoperative radiation therapy for operable carcinoma of the rectum with regard to late sequelae. Results of tumor control and survival, which have already been published in detail are summarized for comparison and for confirmation of the conclusions. Patients and Methods: Between January 1988 and October 1993 94 patients with operable carcinoma of the rectum were included in a randomized trial. Fourty-seven patients were treated with 5 × 3.3 Gy (field size 16 × 16 cm, 9 MeV photons) 24 to 48 hours prior to surgery; 46 patients did not receive preoperative irradiation. If risk factors (T4-stage, R1/R2 resection, intraoperative tumor perforation) were present, postoperative irradiation was performed after CT-planning. Total postoperative doses of 41.4 Gy (preoperative irradiation) or 59.8 Gy (surgery only) were applied with doses per fraction of 1.8 to 2.0 Gy. Local control, survival, and pattern of side effects were analyzed at 5 years after conclusion of the trial. Results: The frequency of local recurrence was markedly reduced by preoperative irradiation in R0-resected patients (24% vs 13%, p = 0.08). The time to recurrence was delayed (1.9 vs 3 years). The 5-year actuarial survival rate was significantly higher in the preoperatively irradiated group compared to the not pre-irradiated group (40% vs 28%, p = 0.027). Multivariate analysis revealed UICC-grading as the only independent parameter for local control (p = 0.0003), while preoperative irradiation (p = 0.07) and T-stage (p = 0.08) only displayed a trend. For patient survival, age (p = 0.0003), R.-status (p = 0.01) and UICC-score (p = 0.001) were significant prognostic factors. Preoperative irradiation had a non-significant effect only (p = 0.078). Radiation-induced side effects with a LENT-SOMA score > 2 were observed neither during frequent follow-up nor at an additional examination of those patients still alive in 1998 (n = 25). Of 4 pre- and postoperatively irradiated patients with risk factors, 3 had side effects grade 1 or 2, predominantly rectal changes, at 5 to 11 years after treatment. Conclusions: A positive effect on tumor control and survival is achieved with preoperative irradiation with the doses used in this study, with moderate side effects.
    Notes: Ziel: Auswertung einer randomisierten Studie zur präoperativen Strahlentherapie bei operablem Rektumkarzinom im Hinblick auf Spätnebenwirkungen. Die bereits ausführlich publizierten Ergebnisse zur Tumorkontrolle und zum Überleben werden zum Vergleich und zur Absicherung der Schlußfolgerungen dargestellt. Patienten und Methoden: Zwischen Januar 1988 und Oktober 1993 wurden in eine randomisierte Studie 94 Patienten mit operablem Rektumkarzinom einbezogen. 47 Patienten wurden mit 5mal 3,3 Gy (16 × 16 cm Feldgröße, 9-MeV-Photonenbestrahlung) präoperativ bestrahlt und 24 bis 48 Stunden danach operiert; 46 Patienten erhielten keine präoperative Strahlentherpie. Bei Vorliegen von Risikofaktoren (T4-Stadium, R1/R2-Resektion, intraoperative Tumorperforation) erfolgte eine CT-gestützt geplante postoperative Bestrahlung mit Einzeldosen von 1,8 bis 2,0 Gy und Gesamtdosen im Mittel von 41,4 Gy (präoperative Bestrahlung) und 59,8 Gy (nur postoperativ Bestrahlte). Es wurden lokale Kontrollen, Überleben und Nebenwirkungsmuster fünf Jahre nach Abschluß der Studie ausgewertet. Ergebnisse: Die Zahl der Lokalrezidive in der R0-resezierten Gruppe konnte durch die Vorbestrahlung deutlich gesenkt werden (24 versus 17%, p = 0,08) und auf einen späteren Zeitpunkt (1,9 versus drei Jahre) verschoben werden. Das aktuarische Fünf-Jahres-Überleben war mit 49% in der vorbestrahlten gegenüber 28% in der nichtvorbestrahlten Gruppe signifikant (p = 0,027) günstiger. Eine multivariate Analyse erbrachte für die lokale Kontrolle als signifikant unabhängigen Parameter lediglich das UICC-Stadium (p = 0,0003). Die Vorbestrahlung (p = 0,07) und das T-Stadium (p = 0,08) zeigten einen statistischen Trend. Für das Überleben war das Alter der Patienten (p = 0,0003), das R-Kriterium (p = 0,01) und das UICC-Stadium (p = 0,001) prognostisch signifikant. Die Vorbestrahlung (p = 0,078) hatte auch hier einen noch nicht signifikanten Einfluß. Radiogene Nebenwirkungen > Grad 2 (LENT-SOMA) konnten weder bei der engmaschigen Nachsorge aller Patienten noch in einer 1998 durchgeführten zusätzlichen Untersuchung der zu diesem Zeitpunkt noch lebenden bestrahlten Patienten (n = 25) beobachtet werden. Von vier prä- und postoperativ bestrahlten Patienten mit Risikofaktoren, die fünf bis elf Jahre nach der Behandlung nachuntersucht wurden, hatten drei Nebenwirkungen Grad 1 oder 2, wobei besonders die Enddarmstörungen klinisch bedeutsam waren. Schlußfolgerung: Die präoperative Bestrahlung in der genannten Dosierung zeigt einen positiven Effekt auf lokale Tumorkontrolle und Überleben bei moderaten Nebenwirkungen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...