Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  80th Annual Meeting of the German Society of Oto-Rhino-Laryngology, Head and Neck Surgery; 20090520-20090524; Rostock; DOC09hno073 /20090722/
    Publication Date: 2009-09-01
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  121. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20040427-20040430; Berlin; DOC04dgch0579 /20041007/
    Publication Date: 2004-10-07
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  121. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20040427-20040430; Berlin; DOC04dgch0581 /20041007/
    Publication Date: 2004-10-07
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  126. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20090428-20090501; München; DOC09dgch10712 /20090423/
    Publication Date: 2009-05-06
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  80. Jahresversammlung der Deutschen Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie; 20090520-20090524; Rostock; DOC09hnod459 /20090417/
    Publication Date: 2009-04-25
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 123-132 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Liver metastases ; Staging ; Curative resection ; Prognosis. ; Schlüsselwörter: Lebermetastasen ; Staging ; kurative Resektion ; Prognose.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Für Patienten mit Lebermetastasen stellt heute die chirurgische Therapie mit 5-Jahres-Überlebensraten von 25–35 % die einzige Chance auf eine Kuration dar. Verbesserungen von chirurgischen und anaesthesiologischen Techniken sowie Fortschritte auf dem Gebiet der Intensivtherapie haben zu einer deutlichen Senkung der Morbidität ( 〈 25 %) und Letalität ( 〈 5 %) geführt. Ein Langzeit-rezidivfreies Überleben kann bei 20–25 % der Patienten erzielt werden. Ein potentiell kurativer chirurgischer Eingriff ist jedoch bei nur 10–15 % der Patienten mit Lebermetastasen möglich. Es ist somit von großer Bedeutung diejenigen Patienten, die von einer Operation profitieren könnten, durch ein sorgfältiges Staging zu selektionieren. Bei colorectalen Lebermetastasen ist eine potentielle Kuration nur durch eine radikale Resektion möglich. Bei einem Großteil der Patienten mit symptomatischen Lebermetastasen neuroendokriner Tumoren kann durch Resektion im Sinne einer Tumormassenreduktion eine Langzeitpalliation erzielt werden. Von den potentiell kurativ resezierten Patienten können nur einige von ihnen geheilt werden. Die Indikationsstellung zur Resektion nicht colorectaler und nicht neuroendokriner Lebermetastasen ist aufgrund kleiner Fallzahlen und geringer Erfahrungen weniger klar definiert. Ein Rezidiv von Lebermetastasen nach einem potentiell kurativen Eingriff tritt bei mehr als 40–60 % der Patienten auf. Eine Resektion des Rezidivs ist bei nur 20–35 % dieser Patienten möglich. Hierbei beträgt die 3-Jahres-Überlebensrate um 30 %. Die Morbidität und Letalität nach Reresektion sind mit denen der ersten Leberresektion vergleichbar. Alle Ergebnisse zusammengenommen zeigen, daß die Resektion und Reresektion von Lebermetastasen bei sorgfältig selektionierten Patienten ohne extrahepatische Tumormanifestation mit einem Langzeitüberleben verbunden ist.
    Notes: Summary. For patients with liver metastases, surgery currently represents the only possibility for cure, with a mean 5-year survival rate of 25–35 %. Due to refinement in operative and anesthetic techniques and improved critical care with decreased morbidity ( 〈 25 %) and mortality ( 〈 5 %), hepatic resection is a safe and efficient procedure. Surgery has repeatedly achieved long-term disease-free survival in 20–25 % of patients. However, only 10–25 % of patients with colorectal liver metastases can undergo potentially curative liver resection. Therefore, accurate staging plays a pivotal role in selecting patients who would benefit from surgery. For metastatic colorectal cancer, resection offers the only potential for cure. For symptomatic neuroendocrine tumors, hepatic resection offers long-term palliation in many cases and cure in some. The role of hepatic resection for noncolorectal and nonneuroendocrine metastases, however, is less well defined. Recurrence of hepatic metastases after seemingly curative resection is observed in about 40–60 % of the cases. Only 20–35 % of these recurrent metastases appear to be resectable, resulting in an overall 3-year survival rate of about 30 %. The morbidity and mortality from repeat hepatectomy is similar to that of first hepatic resection. All results together demonstrate that resection and re-resection of liver metastases can provide long-term survival rates and can be beneficial in a carefully selected group of patients without extrahepatic disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Ein stadiengerechtes Vorgehen bei der Therapie des Ösophaguskarzinoms erfordert eine akkurate präoperative Diagnostik mit Risikoanalyse und einem umfassenden Staging. Nur auf dieser Basis kann entschieden werden, inwieweit ein operativer Eingriff möglich und als alleinige Maßnahme sinnvoll oder ob ein multimodales Vorgehen zu wählen ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Key words: Laparoscopic aortoiliac surgery — Technique — Experimental results
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Background: In order to avoid the postoperative complications following conventional surgical treatment of aortoiliac atherosclerotic occlusive disease, a new concept in videoendoscopic vascular surgery on the infrarenal aortoiliacal artery was created. Methods: New instruments for endoscopic vascular surgery were therefore developed. Having elaborated the practicability of ``videoendoscopic surgery'' in four short-term pilot studies in piglets, we performed a standardized acute study in healthy male piglets (32 ± 2 kg). Blood flow was monitored ultrasonically in the femoral arteries and systemic and hemodynamic parameters were evaluated in all animals. Results: The investigation regarding ultrasonically monitored blood flow in the femoral arteries (four aortofemoral bypasses, four iliac patchplasties) and other systemic, hemodynamic parameters after videoendoscopic vascular reconstruction revealed positive results. The following series of standardized long-term animal experiments revealed that 2–7 weeks after the aortofemoral bypass grafting (n= 5), the animals were all doing well. The angiographic examination showed that the prostheses were patent. Conclusions: Even though it was possible to carry out the endoscopic vascular method according to the rules of conventional vascular surgery, further experimental research and development of endoscopic instruments have yet to be done in order to optimize the new surgical method. This is the subject of our ongoing long-term animal studies.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...