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    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Neurochirurgischen Universitätsklinik Mailand wurde seit 1957 bei etwa 100 Fällen eine Hypothermie auf 28 bis 30° C bei großen intrakraniellen Eingriffen ausgeführt. Die angewandte Methode besteht darin, daß ein starker Strom kalter Luft über den nackten Körper des narkotisierten Patienten geblasen wird. Der Luftstrom wird von einem Klimagerät erzeugt und durch ein weites Plastikrohr geleitet. Er hat eine Geschwindigkeit von 0,5 bis 1 m/sec. und eine Temperatur von 8 bis 12° C. Die Wiedererwärmung des Patienten erfolgt mit warmer Luft von 40 bis 55° C, die auf gleiche Wiese erzeugt und herangebracht wird. Die durchschnittliche Abkühlungszeit bei erwachsenen Patienten dauerte 1 bis 3 Stunden; bei 90% der Fälle lag das weitere Absinken der Temperatur (afterdrop) unter 1,5° C; schwerere Veränderungen von Herz und Kreislauf, Atmung und Stoffwechsel kamen nur selten vor. Die folgenden Vorteile sind hervorzuheben: 1. Einfachheit: Der ganze Vorgang kann von einem Anästhesisten geleitet werden, ohne den Ablauf des chirurgischen Eingriffes zu stören. 2. Sicherheit: Die untere Grenze der Temperatursenkung kann im voraus festgelegt und das Ausmaß der Hypothermie während der ganzen Zeit des operativen Eingriffes konstant gehalten werden. 3. Geringe Kosten der Grundausrüstung.
    Abstract: Résumé Dans la Clinique Neurochirurgicale de l'Université de Milan l'hypothermie modérée (28 à 30° C) fut pratiquée depuis 1957 dans environ 100 cas de grandes interventions chirurgicales intracrâniennes. La méthode appliquée consiste à faire souffier un courant d'air froid sur le corps nu du malade anesthésié. Le courant d'air est dérivé d'une installation climatique à travers un large tube en plastique. Il a une vitesse de 0,5 à 1 m/sec, et une température de 8 à 12° C. Le réchauffement du malade est obtenu par de l'air chaud (40 à 55° C) produit de la même façon. La durée habituelle du refroidissement pour un adult était de I à 3 heures; le refroidissement ultérieur (after-drop) à été inférieur à 1,5° C dans 90% des cas; des troubles cardio-vasculaires, respiratoires et métaboliques sévères ne furent qu'occasionels. La méthode présente les avantages suivants: Simplicité: L'hypothermie peut être aisément assurée par un seul anesthésiste et ne dérange pas l'intervention chirurgicale. Sûreté: La limite inférieure de la température peut être fixée à l'avance et le niveau de la température peut être contrôlé pendant toute la durée de l'opération. Dépenses petites de l'équipement de base.
    Notes: Summary In the Neurosurgical Clinic of the University of Milan moderate hypothermia (28°–30° C.) has been performed, since 1957, in about 100 cases of major intracranial surgery. The applied method consists in blowing a fast current of cool air on the bare body surface of the anaesthetized patient. The airflow is derived from an air conditioner through a wide bore plastic tube at a velocity ranging from 0.5 to 1 m. per second and a temperature of 8° to 12° C. Rewarming of the patient is obtained with warm air (40° to 55° C.) produced in the same way. The average cooling-time for adult patients has been of about 1 to 3 hours; after-drop has been less than 1.5° C. in 90% of the cases; severe cardio-circulatory, respiratory and metabolic changes occurred only occasionally. The following advantages are pointed out:simplicity: the whole procedure can be adequately managed by a single anaesthetist and does not interfere with surgery;safety: the lower limit of temperature can be fixed in advance and constant control of the level of hypothermia can be assured during any time of the surgical procedure;low cost of basic equipment.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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    Abstract: The oncometabolite (R)-2-hydroxyglutarate (R-2-HG) produced by isocitrate dehydrogenase (IDH) mutations promotes gliomagenesis via DNA and histone methylation. Here, we identify an additional activity of R-2-HG: tumor cell-derived R-2-HG is taken up by T cells where it induces a perturbation of nuclear factor of activated T cells transcriptional activity and polyamine biosynthesis, resulting in suppression of T cell activity. IDH1-mutant gliomas display reduced T cell abundance and altered calcium signaling. Antitumor immunity to experimental syngeneic IDH1-mutant tumors induced by IDH1-specific vaccine or checkpoint inhibition is improved by inhibition of the neomorphic enzymatic function of mutant IDH1. These data attribute a novel, non-tumor cell-autonomous role to an oncometabolite in shaping the tumor immune microenvironment.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 29988124
    Signatur Availability
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