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  • 1
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    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 4; DOC10 /20151116/
    Publication Date: 2015-11-16
    Description: Background: The objective of this study was to evaluate differences in various clinical endpoints in patients with reconstructive surgery by renal partial nephrectomy for tumors up to 4 cm compared to tumors larger than 4 cm.Material and methods: A total of 170 partial renal resection patients that presented malignant tumors were included in the retrospective study. Data was analyzed retrospectively based on internal clinic files, as well as a questionnaire to enhance the follow-up clinical outcomes data obtained. The most important outcomes determined included post-operative renal function, intra- and post-operative complications, local recurrence rate and total survival time.Results: The local recurrence rate was 6.1% for tumors up to 4 cm in size, compared to 14.9% for tumors that were larger than 4 cm. Compared to results for partial resection of T1a tumors, results for partial resection of tumors larger than 4 cm are worse in terms of post-operative renal function (p=0.007), as well as in terms of a total complications rate (p=0.048). It is important to note that there was not only a higher risk of post-operative bleeding that required transfusions (p=0.012), but also a higher risk of a hypertensive episode during the post-operative period reviewed (p=0.022). In addition, the total survival time for patients presenting tumors of up to 4 cm in size was significantly better (p=0.003). Conclusion: The results of our retrospective study of 170 patients that underwent partial renal resection after the diagnosis of malignant tumors, is that partial renal resection presents an oncologicaly safe surgical solution with low local recurrence rates. Additionally, partial resection in case of tumors that are larger than 4 cm showed worse post-operative renal function, a higher complications rate and a worse survival rate.
    Description: Hintergrund: Ziel dieser Studie war es, Unterschiede in verschiedenen klinischen Endpunkten bei Patienten mit rekonstruktiver Nierenchirurgie mittels Nierenteilresektion bei malignen Tumoren bis zu 4 cm beziehungsweise größer als 4 cm zu evaluieren.Material und Methoden: Insgesamt wurden 170 Patienten mit einer Nierenteilresektion bei malignen Tumoren in die Studie eingeschlossen. Es wurde retrospektiv anhand der klinikinternen Unterlagen sowie eines Fragebogens zur Erhebung der Follow-up-Daten die klinischen Endpunkte erfasst. Wichtige klinische Endpunkte waren die postoperative Nierenfunktion, intra- und postoperative Komplikationen, die Lokalrezidivrate sowie das Gesamtüberleben.Ergebnisse: Die Lokalrezidivrate betrug 6,1% bei Tumoren bis 4 cm bzw. 14,9% bei Tumoren größer als 4 cm. Im Vergleich zu T1a-Tumoren ist bei mehr als 4 cm großen Nierentumoren nach einer Nierenteilresektion mit einer schlechteren postoperativen Nierenfunktion (p=0,007) sowie mit einer höheren Gesamtkomplikationsrate zu rechnen (p=0,048). Insbesondere zeigte sich hier neben einem höheren Risiko einer transfusionspflichtigen Nachblutung (p=0,012) auch ein höheres Risiko einer hypertensiver Entgleisung im postoperativen Verlauf (p=0,022). Zudem war das Gesamtüberleben bei Tumoren bis 4 cm signifikant besser (p=0,003). Schlussfolgerung: Den Ergebnissen unserer retrospektiven Studie nach, die 170 Pateinen mit Nierenteilresektion bei malignen Tumoren einschloss, ist die Nierenteilresektion ein onkologisch sicheres Operationsverfahren mit geringen Lokalrezidivraten. Allerdings ist bei Tumoren 〉4 cm mit einer schlechteren postoperativen Nierenfunktion, mit einer höheren Komplikationsrate sowie mit einem schlechterem Gesamtüberleben zu rechnen.
    Keywords: reconstructive kidney surgery ; nephron sparing surgery ; renal tumor ; organ-preserving therapy ; rekonstruktive Nierenchirurgie ; Nierenteilresektion ; Nierentumor ; organerhaltende Nierenchirurgie ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 2
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    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  51. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Plastische und Wiederherstellungschirurgie (DGPW); 20131010-20131012; Berlin; DOC13dgpw26 /20131220/
    Publication Date: 2013-12-21
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 3
    Keywords: EXPRESSION ; CELL-PROLIFERATION ; cell cycle ; CELL-CYCLE ; OVEREXPRESSION ; FIBRILLARY ACIDIC PROTEIN ; MICE LACKING VIMENTIN ; INTERMEDIATE-FILAMENT NETWORKS ; UBIQUITIN-PROTEASOME PATHWAY ; LACERATED CORNEAS ; MUSCLE ALPHA-ACTIN ; MYOFIBROBLAST DIFFERENTIATION ; RETINAL-DETACHMENT ; WITHAFERIN-A
    Abstract: The type III intermediate filaments (IFs) are essential cytoskeletal elements of mechanosignal transduction and serve critical roles in tissue repair. Mice genetically deficient for the IF protein vimentin (Vim(-/-)) have impaired wound healing from deficits in myofibroblast development. We report a surprising finding made in Vim(-/-) mice that corneas are protected from fibrosis and instead promote regenerative healing after traumatic alkali injury. This reparative phenotype in Vim(-/-) corneas is strikingly recapitulated by the pharmacological agent withaferin A (WFA), a small molecule that binds to vimentin and downregulates its injury-induced expression. Attenuation of corneal fibrosis by WFA is mediated by downregulation of ubiquitin conjugating E3 ligase Skp2 and upregulation of cyclin-dependent kinase inhibitors (CKIs) p27(Kip1) and p21(Cip1). In cell culture models, WFA exerts G2/M cell cycle arrest in a p27(Kip1) and Skp2-dependent manner. Finally, by developing a highly sensitive imaging method to measure corneal opacity, we identify a novel role for desmin overexpression in corneal haze. We demonstrate that desmin downregulation by WFA via targeting the conserved WFA-ligand binding site shared among type III IFs promotes further improvement of corneal transparency without affecting CKI levels in Vim(-/-) mice. This dissociates a direct role for desmin in corneal cell proliferation. Taken together, our findings illuminate a previously unappreciated pathogenic role for type III IF overexpression in corneal fibrotic conditions and also validate WFA as a powerful drug lead towards anti-fibrosis therapeutic development.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 22117063
    Signatur Availability
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  • 4
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    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 2; DOC13 /20131009/
    Publication Date: 2013-10-10
    Description: For bulbar urethral strictures up to 2.5 cm in length, the one-stage urethral plastic surgery with stricture excision and direct end-to-end anastomosis remains the best procedure to guarantee a high success rate.This retrospective review shows the results of 21 patients who underwent bulbar end-to-end anastomosis from 2010-2013.In 20 cases (95.3%) good results were archived. The criteria of success were identified by pre- and postoperative radiological diagnostics and uroflowmetry.
    Description: Für bulbäre Harnröhrenstrikturen bis zu 2,5 cm in der Länge bleibt die einzeitige, plastische chirurgische Operation mit Exzision der Stenose und direkte End-zu-End-Anastomose das beste Verfahren, um eine hohe Erfolgsquote zu garantieren.Dieser Rückblick zeigt die Ergebnisse von 21 Patienten, die bulbär End-zu-End-Anastomosen in der Zeit von 2010-2013 unterzogen wurden.In 20 Fällen (95,3%) wurden gute Ergebnisse erzielt. Die Kriterien für den Erfolg wurden durch prä- und postoperative radiologische Diagnostik und Uroflowmetrie registriert.
    Keywords: urethral stricture ; end-to-end anastomosis ; Urethralstriktur ; End-zu-End-Anastomose ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 5
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    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  33rd International Congress on Electrocardiology; 20060628-20060701; Cologne; DOC06ice146 /20070208/
    Publication Date: 2007-02-09
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
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  • 6
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 3; DOC15 /20141217/
    Publication Date: 2014-12-18
    Description: Objective: To propose possible success-driven solutions for problem and complication rates encountered with the ATOMS® sling system, based on first-hand experience; and to provide possible actual alternative scenarios for the treatment of male stress urinary incontinence (SUI). Patients and methods: During the defined period (between 4/2010 and 04/2014), 36 patients received ATOMS® system implants at our clinic. We collected pre- and post-operative evaluation data using the International Consultation on Incontinence Questionnaire Short Form (ICIQ SF). As an expansion of the questionnaire, we added questions about post-operative perineal pain, the general satisfaction with the results of the intervention and willingness to recommend the operation to a best friend. Results: Our data shows a relatively high explantation rate, but a surprisingly high patient satisfaction rate. Explantation was required mainly due to late onset infections or other symptomatic factors. Compared to other studies early onset infections were rare. Conclusion: A non-invasive, uncomplicated adjustable system to alleviate male stress urinary incontinence remains a challenge. Although there are various systems available for the treatment of male stress urinary incontinence, it seems that despite the advantages of the ATOMS® system, an artificial sphincter system may pose more advantages based on our experience, understanding and knowledge of its well-documented long-term solutions and problems.
    Description: Fragestellung: Es erfolgt die Darstellung der Probleme und Komplikationsraten mit dem ATOMS®-Schlingensystem an Hand von eigenen Ergebnissen, um aktuelle Behandlungsmöglichkeiten von männlicher Stressinkontinenz zu analysieren. Material und Methode: In dem definiertem Zeitraum (4/2010 bis 4/2014) wurde bei 36 Patienten ein ATOMS®-System in unserer Klinik implantiert. Die Evaluation erfolgte prä- und postoperativ mithilfe des internationalen Fragebogens zur Inkontinenz (ICIQ SF). Es erfolgte die Erweiterung des Fragebogen mit Fragen über die postoperative perineale Schmerzsymptomatik, die generelle Zufriedenheit mit Operationsergebnis und über die Bereitschaft zur Therapieweiterempfehlung an den besten Freund.Ergebnisse: Unsere Daten zeigen eine relativ hohe Explantationsrate, jedoch eine hohe Patientenzufriedenheit. Die Explantation war in den meisten Fällen aufgrund einer Spätinfektion des Implantats oder aufgrund anderer symptomatische Faktoren notwendig. Im Vergleich zu anderen Studien zeigte sich unmittelbar postoperativ eine geringere Infektionsrate. Schlussfolgerung: Ein nicht invasives, unkompliziertes adjustierbares System zur Linderung der männlichen Stressinkontinenz bleibt eine Herausforderung. Obwohl unterschiedliche Systeme zur Behandlung der männlichen Stressinkontinenz verfügbar sind, scheint es, dass ein artifizieller Sphincter mehr Vorteile gegenüber dem ATOMS®-Systems besitzt. Dies könnte jedoch auch aufgrund zahlreicher, gut dokumentierter und langfristiger Daten über den artifiziellen Sphincter begründet werden.
    Keywords: stress urinary incontinence (SUI) ; radical prostatectomy ; artificial sphincter ; port site infection ; perineal infection ; sling implants ; Virtue® sling ; Advance® sling ; AMS 800® ; ProAct® ; Argus® sling ; Male Reemex® ; ATOMS® sling ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 7
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 1; DOC13 /20121203/
    Publication Date: 2012-12-04
    Description: Despite the progress of conservative treatment options for many urological diseases, surgical treatment is essential. The establishment and development of reconstructive urology has the objective of preservation, restoration or replacement of organ functions. Primarily, it is a substitute for radical reconstructive surgery of urological tumors in the region of the upper and lower urinary tract and the surgical correction of congenital and acquired anomalies and malformations of the urinary tract. Congenital malformations, trauma or cancer surgery often require so-called reconstructive surgical techniques to normalize or organ function restore; i.e. plastic and esthetic unprovments achieved by pyeloplasty for UPG or organ replacement for post cystectomy patients. It may be plastic, aesthetic corrections, as in case of malfunction of the urinary tract (stenosis of the uper uritric pelvic junction) or organ replacement, as state after radical cystectomy for bladder cancer. Through the application of minimally invasive surgical techniques in urology such as endoscopy and laparoscopy, this led in recent years to an expansion of the spectrum of reconstructive surgical urology in the treatment of urological emergencies as part of multiple trauma and improved the quality of life of patients. This paper deals with the developments of some selected reconstructive surgical techniques in recent years, that had a major change in the indication and surgical techniques.
    Description: Trotz des Fortschrittes konservativer Therapiemöglichkeiten ist für viele urologische Krankheitsbilder eine chirurgische Therapie unverzichtbar. Die Etablierung und die Entwicklung der rekonstruktiven Urologie hat die Zielsetzung des Erhaltes, der Wiederherstellung- bzw. dem Ersatz von Organfunktionen. In erster Linie handelt es sich um einen rekonstruktiven Ersatz nach radikal chirurgischen Eingriffen urologischer Tumore im Bereich des oberen und unteren Harntraktes sowie die operative Korrektur der angeborenen und erworbenen Anomalien und Missbildungen des urologischen Harntraktes. Angeborene Fehlbildungen, Verletzungen oder Tumoroperationen erfordern häufig sogenannte rekonstruktive Operationstechniken um Organfunktionen zu normalisieren oder wieder herzustellen. Hierbei kann es sich um plastisch, ästhetische Korrekturen handeln, wie bei Fehlfunktionen der harnableitenden Wege (Nierenbeckenabgangsstenose) oder Organersatz, wie bei Zustand nach radikaler Zystektomie wegen Harnblasenkarzinom. Durch die Anwendung minimal-invasiver Operationstechniken in der Urologie wie die Endoskopie und die Laparoskopie führte dies in den letzten Jahren zu einer Ausweitung des Spektrums der rekonstruktiven chirurgischen Urologie auch in der Behandlung urologischer Notfälle im Rahmen eines Polytraumas und verbesserte effektiv die Lebensqualität der Patienten. Diese Arbeit beschäftigt sich mit den neuen Entwicklungen einiger ausgewählter rekonstruktiver Operationstechniken die in den letzten Jahren eine starke Veränderung im Bereich der Indikation und der operativen Techniken aufwiesen.
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 8
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 1; DOC06 /20120109/
    Publication Date: 2016-03-11
    Description: Objective: We review our results after surgical reconstruction with the Nesbit's procedure for congenital or acquired penile deviation. Patients and methods: Etiology of penile deviation, surgical outcome for straightening the penis, postoperative patient satisfaction and clinical findings were evaluated for 5 patients undergoing Nesbit's procedure followed by a Medline review of contemporary literature regarding alternative surgical techniques. Follow-up included clinical examination, self-photography on erection and a standardized interview with erectile dysfunction assessment using IIEF-5 questionnaire.Results: Overall patient satisfaction was 100% in two patients, 2 patients were partly satisfied and 1 patient reported no satisfaction because of severe penile shortening with insufficiency for sexual intercourse postoperatively. Preoperative mean angulation of the penis was 42°. Four patients had Peyronie's disease and 1 patient's curvature resulted from an untreated penile fracture during sexual intercourse. Conclusion: The Nesbit technique can give satisfactory results for mild and moderate penile curvature. However, each technique for the reconstruction of penile deviation has its own advantages and disadvantages. Therefore proper patient selection has a major impact on further outcome.
    Description: Ziel: Darstellung der Ergebnisse nach chirurgischer Rekonstruktion der kongenitalen und erworbenen Penisdeviation nach Nesbit anhand des eigenen Patientenkollektivs.Patienten und Methoden: Die Evaluation von 5 Patienten mit Penisdeviation erfolgte hinsichtlich der Genese der penilen Deviation, des chirurgischen Ergebnisses, der postoperativen Patientenzufriedenheit und anhand klinischer Merkmale. Die Daten wurden verglichen mit den Ergebnissen einer aktuellen Literaturrecherche der Medline-Datenbank bzgl. alternativer Operationstechniken der Penisdeviation. Das Follow-up beinhaltete eine klinische Untersuchung, eine Selbstfotografie des Penis im erigierten Zustand und eine standardisierte mündliche Befragung in Kombination mit dem IIEF-5 Fragebogen zur Evaluation der postoperativen erektilen Dysfunktion.Resultate: 2 Patienten zeigten sich voll zufrieden, 2 Patienten waren teilweise zufrieden und 1 Patient war unzufrieden aufgrund einer signifikanten postoperativen Penisverkürzung, die keinen Geschlechtsverkehr ermöglichte. Das mittlere Ausmaß der präoperativen Penisdeviation war 42°. 4 Patienten hatten eine Penisdeviation im Rahmen der Peyronie-Krankheit und 1 Patient hatte anamnestisch eine Penisfraktur, die nicht unmittelbar chirurgisch behandelt wurde. Schlussfolgerung: Die Operation nach Nesbit zur Begradigung der milden bis moderaten Penisdeviation zeigt zufriedenstellende Ergebnisse. In Anbetracht alternativer Operationsmethoden hat jede Technik ihre Vor- und Nachteile. Daher kommt der Patientenselektion hinsichtlich eines optimalen postoperativen Ergebnisses eine große Bedeutung zu.
    Keywords: penile deviation ; Peyronie's disease ; Nesbit's procedure ; surgical penile reconstruction ; Penisdeviation ; Peyronie-Krankheit ; OP nach Nesbit ; chirurgisch-penile Rekonstruktion ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Surface Science Letters 282 (1993), S. A209 
    ISSN: 0167-2584
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 10
    ISSN: 0308-8146
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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