Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    facet.materialart.
    facet.materialart.
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  122. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20050405-20050408; München; DOC05dgch3394 /20050615/
    Publication Date: 2005-06-16
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    facet.materialart.
    facet.materialart.
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  122. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20050405-20050408; München; DOC05dgch3487 /20050615/
    Publication Date: 2005-06-16
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    facet.materialart.
    facet.materialart.
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  121. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20040427-20040430; Berlin; DOC04dgch0697 /20041007/
    Publication Date: 2004-10-07
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    facet.materialart.
    facet.materialart.
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  121. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20040427-20040430; Berlin; DOC04dgch0720 /20041007/
    Publication Date: 2004-10-07
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1432-1238
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Thyroid ; Recurrent laryngeal nerve ; Paralysis ; Intraoperative monitoring system. ; Schlüsselwörter: Schilddrüse ; Nervus laryngeus recurrens ; Parese ; intraoperatives Monitoring.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Ein neuartiges „all in one“ Monitoringsystem für den N. laryngeus recurrens (NLR) erlaubt sowohl eine kontinuierliche, atraumatische Überwachung des NLR als auch eine in situ Detektion des Nerven. Patienten und Methode: Das System basiert auf einem Doppelballontubus mit integrierten Oberflächenelektroden zur transtrachealen Stimulation und Ableitung des Erfolgsorgans. Fakultativ kann über eine elektrische Stimulationsnadel der NLR im OP-Feld identifiziert werden. Die Signalverarbeitungs-Software stellt eine Neuentwicklung unserer Arbeitsgruppe dar und führt eine Echtzeit-Signalanalyse mit akustischer Rückkoppelung durch. 55 Patienten wurden in die klinische Zulassungsstudie eingebracht, 35 Primäreingriffe, 20 Sekundäreingriffe, davon 10 Halsausräumungen. Ergebnisse: Die Plazierung des EMG-Tubus ist mit der Routineintubation abgeschlossen und erfordert keinen zusätzlichen Zeitbedarf. Das System ist außerhalb des OP Feldes lokalisiert und beeinträchtigt daher nicht den OP Ablauf. Die akustische Rückkoppelung wurde von allen 8 Operateuren als hilfreich und nicht störend beurteilt. Die phoniatrische und HNO-ärztliche Analyse erbrachte keine permanenten Beeinträchtigungen. Schlußfolgerung: Das neue kontinuierliche Monitoringsystem ermöglicht erstmals eine atraumatische nebenwirkungsfreie Dauerüberwachung des NLR. Es ist einfach anzuwenden, arbeitet außerhalb des OP-Gebiets und ist so sensitiv, daß auch reversible Irritationen erkannt werden können.
    Notes: Abstract. A new „all in one“ sensing device was developed for continuous transtracheal intraoperative monitoring and in situ detection of the recurrent laryngeal nerve (RLN) during thyroid surgery. Patients and methods: The new system is based on a double-balloon endotracheal tube with integrated atraumatic stimulating and tracing electrodes. The recurrent laryngeal nerve is stimulated transtracheally and compound action potentials are recorded from the laryngeal muscles. Fifty-five patients were introduced into a phase-one clinical trial. Thirty-five patients with primary thyroid operations, 20 patients with reoperations, 10 of whom had neck dissections. All patients were evaluated laryngoscopically and phoniatrically by an ENT specialist before and after surgery. Results: Compound muscle action potentials were recorded continuously during the whole operation and responded sensitively to tension and pressure to the nerve. There were no accidental permanent RLN palsies. Conclusion: The new system offers five advantages: (1) it is atraumatic; (2) it is easy to use; (3) it can monitor continuously with an audio feedback to the surgeon; (4) it works outside the operation field; and (5) it is highly sensitive, even indicating reversible irritation to the nerve.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 6 (2000), S. 208-218 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Die prinzipielle Lymphadenektomie ist fester Bestandteil der chirurgischen Therapie von Karzinomen und wird in diagnostischer und therapeutischer Intention durchgeführt. Neue diagnostische Optionen, wie die Sentinel-Lymphknoten-Biopsie, die “Radioimmunguided Surgery” und der Nachweis hämatogen bzw. lymphogen disseminierter Tumorzellen, bieten die Möglichkeit einer Individualisierung der Lymphadenektomie. Je nach Situation, könnte dabei sowohl eine Einschränkung wie auch eine Erweiterung der regionären Lymphadenektomie sinnvoll sein. Der therapeutische und diagnostische Nutzen einer selektionierten Lymphadenektomie muß vor routinemäßiger Anwendung in randomisierten Studien validiert werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Computer based training ; Fracture of the distal radius ; Surgical education. ; Schlüsselwörter: Computer-basiertes Training ; distale Radiusfraktur ; chirurgische Aus- und Weiterbildung.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Computer-basiertes Training (CBT) umfaßt Programme, die den Lehrstoff eines bestimmten Gebietes vermitteln und verschiedene Möglichkeiten anbieten, das auf diese Weise gewonnene Wissen objektiv zu überprüfen. Der Einsatz von Multimediakomponenten (MMK) wie Text, Graphik, Animation, Ton, Diashow, Video und Quiz kann zu einer effizienten Wissensvermittlung führen. Ziel dieser Arbeit war die eigene Entwicklung und Evaluierung eines CBT-Programmes. Mittels SuperCard wurde ein Modul für die distale Radiusfraktur (DRF) entwickelt. Das Modul beinhaltet ausführliche klinische Informationen. Einen Bezug zur Praxis vermitteln anschauliche Animationen und Videoclips. Zur Evaluierung wurden Studenten im 3. klinischen Semester (n = 103) mittels eines Fragebogens getestet, die sich mit dem Modul für mindestens 90 min auseinandergesetzt hatten. Als Kontrollgruppe dienten Studenten (n = 47), bei denen in einer Vorlesung über 90 min das Thema der DRF bearbeitet wurde. In allen untersuchten Kriterien (Übersichtlichkeit, Detailliertheit, Präsentation des Lernstoffes, Verständlichkeit, Lernmotivation, zeitsparende Vermittlung und Gedächtnishaftung) war CBT der Vorlesung um 15–20 % überlegen. Obwohl 87 % der Nutzer angaben, daß sie nur geringe Computerkenntnisse besitzen, waren 100 % der Meinung, daß der Einsatz von CBT-Systemen im Unterricht sinnvoll ist. Solche Programme sollten nach Meinung der Befragten für Prüfungsvorbereitung/Selbststudium (90 %) oder als Ergänzung zu Vorlesungen (40 %) in Zukunft angeboten werden. Aufgrund der Untersuchung kann festgestellt werden, daß CBT-Module als Lehr- und Lernsystem konventionellen Methoden überlegen scheinen und gut akzeptiert werden. Daher wird empfohlen, CBT-Programme zur Vermittlung einer faktualen Wissensbasis in die Aus- und Weiterbildung zu integrieren.
    Notes: Summary. Computer-based training (CBT) programs teach the material of a specific field and at the same time offer various ways of objectively checking the knowledge gained. The interactive use of multimedia components, such as text, graphics, animation, sound, digital slide shows, videos and quizzes, facilitates the learning process. The aim of this study was the development and evaluation of a CBT program for use by surgeons teaching students. Using SuperCard, a teaching module for distal radius fracture (DRF) was developed, containing detailed clinical information. Video clips and vivid animation combine theoretical knowledge with practical experience. Fourth-year medical students (n = 103) were tested after using the module for 90 min. Other students (n = 47) served as the control group. In a 90-min lecture, DRF was discussed. In all evaluated criteria (distinctness, detailed description, presentation of materials, structure, motivation to learn, time saved while learning and memory retention), CBT gained 15–20 % better scores than the lecture. Although 87 % of the students stated that their experience with computers was limited or insufficient, 100 % found the use of CBT systems helpful in student teaching. Most of them suggested the use of such programs as a exam preparation/self study method (90 %) or as a supplement to a lecture (40 %). Based on these evaluations, it is clear that CBT modules are an appropriate future teaching and learning system that will be well accepted. In conclusion, CBT programs should be integrated into medical education as a valuable supplement. With this aim, CBT systems should be developed and used at universities as an information system for the surgical residency program.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Abdominal trauma ; Non-operative management ; Laparotomy. ; Schlüsselwörter: Oberbauchtrauma ; konservative Therapie ; Laparotomie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Therapie von Lebertraumata ist wenn irgend möglich konservativ und orientiert sich initial an Kreislaufstabilität, Fehlen einer Gerinnungsstörung und Transfusionsbedarf. Die operative Versorgung sollte dem Zweistufenprinzip folgen mit primärer Blutstillung oder Kompression und definitiver Versorgung unter stabilen Bedingungen. Beim kreislaufinstabilen Patienten sind gezielte Versuche intraparenchymatöser Blutstillung kontraindiziert. Gelingt eine Kontrolle der Blutung trotz Kompression nicht, muß reseziert oder sogar hepatektomiert werden mit anschließender Transplantation. Gallelecks sind Ursache chronischer Komplikationen. Die aktuelle Therapie intraparenchymatöser Läsionen besteht in einer Langzeitdrainage bzw. Schienung in der Kombination radiologischer und endoskopischer Techniken. Pankreasrupturen ohne Gangbeteiligung werden konservativ oder durch alleinige Drainage behandelt. Gangrupturen mit persistierender Fistel werden lokalisationsabhängig therapiert durch Linksresektion mit Übernähung, Pancreatico-Jejunostomie des verletzten Segmentes oder bei schwerer Laceration von Pankreaskopf, Duodenum und Gallengang partieller Pancreaticoduodenotomie.
    Notes: Summary. The management of hepatic trauma should be, if possible, non-operative and is initially determined by hemodynamic stability, absence of coagulopathy and limited need for blood transfusions. In hemodynamically unstable patients specific attempts to controll intraparenchymal hemorrhage and resection are contraindicated. Perihepatic packing is the therapy of choice. If the hemorrhage cannot be controlled, parenchymal resection or hepatectomy with subsequent transplantation must be performed. Biliary leakage is the cause of chronic complications. The current management of intraparenchymal lesions consists of longterm drainage or stenting as combined radiological and endoscopical techniques. Pancreatic ruptures without ductal injury are treated non-operatively or by external drainage. Ductal lesions with persistent fistulas are handled depending on localization either by distal resection, pancreaticojejunostomy of the injured segment, or partial pancreaticoduodenectomy if massive disruption of the pancreatic head, duodenum or bile duct are present.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 41-42 
    ISSN: 1433-0385
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...