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  • 1
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ); 20150930-20151003; Leipzig; DOCP2-022 /20150831/
    Publication Date: 2015-09-01
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
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  • 2
    Abstract: An urgent need remains for new paediatric oncology drugs to cure children who die from cancer and to reduce drug-related sequelae in survivors. In 2007, the European Paediatric Regulation came into law requiring industry to create paediatric drug (all types of medicinal products) development programmes alongside those for adults. Unfortunately, paediatric drug development is still largely centred on adult conditions and not a mechanism of action (MoA)-based model, even though this would be more logical for childhood tumours as these have much fewer non-synonymous coding mutations than adult malignancies. Recent large-scale sequencing by International Genome Consortium and Paediatric Cancer Genome Project has further shown that the genetic and epigenetic repertoire of driver mutations in specific childhood malignancies differs from more common adult-type malignancies. To bring about much needed change, a Paediatric Platform, ACCELERATE, was proposed in 2013 by the Cancer Drug Development Forum, Innovative Therapies for Children with Cancer, the European Network for Cancer Research in Children and Adolescents and the European Society for Paediatric Oncology. The Platform, comprising multiple stakeholders in paediatric oncology, has three working groups, one with responsibility for promoting and developing high-quality MoA-informed paediatric drug development programmes, including specific measures for adolescents. Key is the establishment of a freely accessible aggregated database of paediatric biological tumour drug targets to be aligned with an aggregated pipeline of drugs. This will enable prioritisation and conduct of early phase clinical paediatric trials to evaluate these drugs against promising therapeutic targets and to generate clinical paediatric efficacy and safety data in an accelerated time frame. Through this work, the Platform seeks to ensure that potentially effective drugs, where the MoA is known and thought to be relevant to paediatric malignancies, are evaluated in early phase clinical trials, and that this approach to generate pre-clinical and clinical data is systematically pursued by academia, sponsors, industry, and regulatory bodies to bring new paediatric oncology drugs to front-line therapy more rapidly.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 27258969
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  • 3
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    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  51. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie; 20060910-20060914; Leipzig; DOC06gmds321 /20060901/
    Publication Date: 2006-09-25
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
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  • 4
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    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  51. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie; 20060910-20060914; Leipzig; DOC06gmds378 /20060901/
    Publication Date: 2006-09-25
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
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  • 5
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    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  51. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie; 20060910-20060914; Leipzig; DOC06gmds373 /20060901/
    Publication Date: 2006-09-25
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
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  • 6
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    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie; VOL: 2; DOC06 /20060629/
    Publication Date: 2006-06-30
    Description: The Society for Paediatric Oncology and Haematology (GPOH) and the corresponding Competence Network Paediatric Oncology and Haematology conduct various clinical trials. The comprehensive analysis requires reliable identification of the recruited patients. Therefore, a personal identifier (PID) generator is used to assign unambiguous, pseudonymous, non-reversible PIDs to participants in those trials.We tested the matching algorithm of the PID generator using a configuration specific to the GPOH. False data was used to verify the correct processing of PID requests (functionality tests), while test data was used to evaluate the matching outcome. We also assigned PIDs to more than 44,000 data records from the German Childhood Cancer Registry (GCCR) and assessed the status of the associated patient list which contains the PIDs, partly encrypted data items and information on the PID generation process for each data record.All the functionality tests showed the expected results. Neither 14,915 test data records nor the GCCR data records yielded any homonyms. Six synonyms were found in the test data, due to erroneous birth dates, and 22 synonyms were found when the GCCR data was run against the actual patient list of 2579 records. In the resulting patient list of 45,693 entries, duplicate record submissions were found for about 7% of all listed patients, while more frequent submissions occurred in less than 1% of cases.The synonym error rate depends mainly on the quality of the input data and on the frequency of multiple submissions. Depending on the requirements on maximally tolerable synonym and homonym error rates, additional measures for securing input data quality might be necessary. The results demonstrate that the PID generator is an appropriate tool for reliably identifying trial participants in medical research networks.
    Description: Die Gesellschaft für Pädiatrische Onkologie und Hämatologie (GPOH) und das Kompetenznetz Pädiatrische Onkologie und Hämatologie führen zahlreiche klinische Studien durch. Deren übergreifende Auswertung erfordert eine zuverlässige Identifizierung der rekrutierten Patienten. Hierzu wird ein Personen-Identifikator-Generator (PID-Generator) eingesetzt, der den Teilnehmern dieser Studien eindeutige, pseudonyme und unumkehrbare PIDs zuordnet. Das im PID-Generator implementierte Matchverfahren wurde unter Verwendung der GPOH-Konfiguration getestet. Zur Überprüfung der korrekten Verarbeitung von PID-Anfragen wurden fiktive Daten verwendet (Funktionstests), während Testdatensätze zur Beurteilung der Matchergebnisse eingesetzt wurden. Außerdem wurden über 44.000 Datensätzen des Deutschen Kinderkrebsregisters (DKKR) mit PIDs versehen und die dazugehörigen Patientenliste ausgewertet, welche die PIDs, teilweise verschlüsselte Datenfelder und Informationen über die PID-Generierung für jeden Datensatz enthält.Alle Funktionstests lieferten die erwarteten Resultate. Weder die 14.915 Testdatensätze noch die DKKR-Daten erzeugten Homonymfehler. In den Testdatensätze traten sechs Synonyme aufgrund fehlerhafter Geburtsdaten auf. Bei der Verarbeitung der DKKR-Daten traten 22 Synonyme beim Vergleich mit der aus 2579 Datensätzen bestehenden Patientenliste auf. Von den resultierenden 45.693 Einträgen in der Patientenliste wurden ungefähr 7% zweimal und weniger als 1% häufiger eingegeben. Die Synonymfehlerrate ist maßgeblich von der Qualität der Eingabedaten sowie von der Häufigkeit von Mehrfacheingaben abhängig. Abhängig von den Ansprüchen an die Minimierung der Homonym- und Synonymfehlerraten können daher zusätzliche datenqualitätssichernde Maßnahmen erforderlich sein. Die Ergebnisse zeigen, dass der PID-Generator ein geeignetes Mittel zur zuverlässigen Identifizierung von Studienteilnehmern innerhalb medizinischer Forschungsnetze ist.
    Keywords: patient identification system ; medical record linkage ; program evaluation ; Patienten-Identifikator ; Medical Record Linkage ; Evaluation ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
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  • 7
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  14. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung; 20151007-20151009; Berlin; DOCFV55 /20150922/
    Publication Date: 2015-09-23
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Onkologe 5 (1999), S. 920-928 
    ISSN: 1433-0415
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Raumfordernde intraokulare Prozesse sind im Kindesalter ein extrem seltenes Ereignis. Alle bekannten intraokularen Tumoren können auch im Kindesalter auftreten, jedoch ist das Retinoblastom der mit Abstand häufigste maligne Tumor in dieser Altersgruppe.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1420-9071
    Keywords: Circadian conidiation ; Neurospora crassa ; sodium dodecylsulfate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Summary The circadian rhythm of conidiation expressed by the mutantband ofNeurospora crassa can also be induced in the wild strain by Na-dodecylsulfate. This correlates with the induction of growth rhythms in fungi caused by changes in the hyphal membranes. The circadian character suggests an additional independent circadian center acting upon the chemically or mutationally triggered rhythm.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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