Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 4 (1976), S. 166-173 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bis vor wenigen Jahren war Chloramphenicol unumstritten das Mittel der Wahl beim akuten Typhus abdominalis. Seine Hämotoxizität sowie das vor kurzem erstmals beobachtete epidemische und z. Z. immer noch endemische Vorkommen von Typhuserregern mit durch R-Faktor bewirkter Chloramphenicol-Resistenz in Mexiko, Indien und Südostasien macht die klinische Erprobung neuer Chemotherapeutika dringend notwendig. Anhand einer Literaturanalyse von kontrollierten Vergleichsstudien wird der Wert von Thiamphenicol, Ampicillin, Amoxycillin, Furazolidon und Co-trimoxazol als Alternativmittel untersucht. Co-trimoxazol scheint das Mittel der Wahl zu sein. Für die Behandlung des Typhusdauerausscheiders wird Ampicillin am meisten gebraucht, Amoxycillin und Co-trimoxazol scheinen jedoch gleich wirksam zu sein.
    Notes: Summary Until the last few years, chloramphenicol was recognized positively as the drug of choice in the treatment of acute typhoid fever. Its hematotoxicity, as well as the recently observed epidemic and the present endemic occurrence of S.typhi strains with R-factor-mediated resistance to chloramphenicol in Mexico, India and South-East Asia, render the clinical evaluation of new antibacterial agents extremely important. By means of a literature review on controlled comparative trials, the value of thiamphenicol, ampicillin, amoxycillin, furazolidone and co-trimoxazole as alternative drugs for the treatment of acute typhoid fever is examined. Co-trimoxazole seems to be the drug of choice in the treatment of acute typhoid fever. For the treatment of the chronic typhoid carrier ampicillin is most frequently used, but amoxycillin and co-trimoxazole seem to be just as effective.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 27 (1982), S. 197-204 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Cette mise à jour passe en revue les indications des vaccinations de routine (diphthérie, tétanos, coqueluche, poliomyélite, rougeole, oreillons, rubéole, BCG) recommandées dans le calendrier suisse des vaccinations 1981. Elle traite aussi des vaccinations spéciales (hépatite B, influenza, pneumococcies, rage, encéphalites à tiques) et des vaccinations recommandées lors de voyages à l'étranger (choléra, fièvre jaune, méningococcies, fièvre typhoÏde). Le vaccin combiné contre la rougeole, les oreillons et la rubéole devrait Être administré aux fillettes et garÇons à l'âge de 18 à 24 mois. Au vu du faible risque de tuberculose, la vaccination généralisée par le BCG peut tout au plus Être recommandée à la fin de la scolarité. Les indications des vaccins contre l'influenza et les pneumocoques sont plus limitées, car la valeur d'une vaccination généralisée pour les personnes âgées de 65 ans et plus n'a pas été démontrée pour l'un ou l'autre de ces vaccins. Une campagne nationale de vaccination contre l'hépatite B pour les groupes à risque élevé a débuté ce printemps avec le nouveau vaccin. Seuls les vaccins produits en cultures de tissus humains (HDC) devraient Être utilisés dans la vaccination antirabique. Le nouveau vaccin oral atténué contre la fièvre typhoÏde, récemment introduit en Suisse et très efficace, devrait remplacer les vaccins injectables.
    Abstract: Summary This review discusses the indications for the routine immunisations covered by the Swiss «Immunisation Schedule 1981» (diphtheria, tetanus, pertussis, poliomyelitis, measles, mumps, rubella, BCG), as well as the indications for special immunisations (hepatitis B, influenza, pneumococci, rabies, tickencephalitis) and for the immunisations for travellers (cholera, yellow fever, meningococci, typhoid fever). Vaccination against measles, mumps and rubella should be given to girls and boys at the age of 18 (to 24) months as a combined injection. In view of the low prevalence of tuberculosis BCG vaccination is justifiable only at school leaving age, if at all. The indications for influenza and pneumococcal vaccines are still limited, the value of a general vaccination of all over 65 year old individuals is not proven for either vaccine. A nationwide vaccination campaign against hepatitis B was started early this year with a newly licenced vaccine for all population groups at risk. Only HDC-vaccines should be used for immunisation against rabies. The newly licenced, highly protective oral attenuated live typhoid vaccine will propably replace the parenteral typhoid vaccine.
    Notes: Zusammenfassung In dieser übersicht werden sowohl die Indikationsstellungen der im Schweizerischen «Impfplan 1981» berücksichtigten Routine-Impfungen (Diphtherie, Tetanus, Pertussis, Poliomyelitis, Masern, Mumps, Röteln, BCG), wie auch spezieller Schutzimpfungen (Hepatitis B, Influenza, Pneumokokken, Tollwut, Zeckenencephalitis) und der Schutzimpfungen für Auslandreisen (Cholera, Gelbfieber, Meningokokken, Typhus abdominalis) diskutiert. Die Masern-, Mumps- und Röteln-Impfung sollte Mädchen und Buben mit 18 (bis 24) Monaten als kombinierte Impfung gegeben werden. Bei der gegenwärtigen niedrigen Tuberkulosedurchseuchung lässt sich eine generelle BCG-Impfung höchstens noch bei Schulaustritt vertreten. Die Indikationen für die Influenza- und Pneumokokken-Impfung sind nach wie vor eng zu stellen, der Wert einer generellen Durchimpfung aller über 65jährigen Personen ist für beide Impfungen nicht erwiesen. Gegen Hepatitis B wurde dieses Frühjahr mit dem neu eingeführten Impfstoff eine nationale Impfkampagne aller Risikogruppen gestartet. Für die Tollwut-Impfung sollten nur noch HDC-Impfstoffe verwendet werden. Der in der Schweiz neu eingeführte, hochwirksame orale Typhus-Lebendimpfstoff sollte den parenteralen Typhus-Impfstoff verdrängen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The Children's Hospital Honeylands is taking care of some 250 mentally, physically and socially handicapped 0 to 12 years old children and their families. It provides overnight hospital accommodation for thirty, and day care facilities for up to fifty children. Services provided are specific therapy, playgroups, education and regular home-visiting for the preschool children, and residential relief for the families. There are 6000 day and 6000 night attendances a year. The support service has evolved from the children's ward of a District Hospital, located in a city of 100,000 and serving a district of 300,000. Expressed parental needs have been the source of evolutionary change. A ten-year experience has shown that early and active involvement of the parents in the therapy and planning for their child keeps the demand for permanent residential placements of handicapped children very low. There are one quarter the number of mentally handicapped children in permanent residential care in the Exeter & East Devon Health District, compared to the national average. Whether Honeylands represents a model whithin the National Health Service for the family orientated care of handicapped children is at present under evaluation.
    Abstract: Résumé L'hôpital des enfants Honeylands soigne à peu près 250 enfants avec des handicaps mentaux, physiques et sociaux, âgés 0–12 ans et leur familles. Il fournit des facilités de passer la nuit pour 30 enfants et de séjour pendant la journée pour 50 enfants. Les services sont de thérapie spécifique, des groupes de jeu, de l'éducation préscolaire, des visites régulières domiciliaires des tout jeunes enfants et le relief résidentiel pour les familles. Il y a 6000 visites de jour et 6000 visites de nuit par an. Le service s'est développé à partir du service de pédiatrie d'un hôpital de district, situé dans une ville de 100 000 habitants et servant un district à 300 000 habitants. Les besoins exprimés par les parents ont été à l'origine d'une transformation évolutive. L'expérience de dix ans a montré que l'engagement précoce et actif des parents dans la thérapie de leur enfant peut minimiser le nombre des enfants handicapés placés en permanence dans des établissements. Les chiffres respectifs sont, en ce qui concerne les enfants avec des handicaps mentaux, dans le Exeter et East Devon Health District quatre fois en dessous de la moyenne nationale. Si Honeylands peut être considéré comme modèle dans le National Health Service pour le soin des enfants handicapés et de leurs familles, est actuellement en train d'être évalué.
    Notes: Zusammenfassung Das Kinderspital Honeylands betreut rund 250 geistig, körperlich und sozial behinderte Kinder und ihre Familien. Es bietet Über-nachtungsmöglichkeiten für 30 und Tagesklinikplätze für bis zu 50 Kinder. Nebst spezifischer Therapie, Spielgruppen, Schulung und regelmässigen Hausbesuchen der betreuten Kleinkinder ist die Pflegeentlastung der Familien mit jährlich rund je 6000 Tag- und Nachtaufenthalten eine der Hauptaktivitäten. Der Betreuungsdienst hat sich aus der Kinderabteilung eines Distriktspitals entwikkelt, welches in einer Stadt mit 100 000 Einwohnern liegt und einem Einzugsgebiet mit rund 300 000 Einwohnern dient. Vorgebrachte elterliche Bedürfnisse trugen massgeblich zur Entwicklung bei. Eine zehnjährige Erfahrung hat gezeigt, dass durch den frühen und aktiven Einbezug der Eltern in die Pflege ihres Kindes die Anzahl der ausschliesslich heimbetreuten behinderten Kinder sehr niedrig gehalten wird. Im Fall geistig behinderter Kinder liegen die betreffenden Zahlen im Exeter & East Devon Health District um ein Vierfaches unter dem landesweiten Durchschnitt. Ob Honeylands im Rahmen des National Health Service als Modell der familienorientierten Betreuung behinderter Kinder gelten darf, wird gegenwärtig geprüft.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Conclusion Afin de tenir compte de ces recommandations pour notre alimentation quotidienne, il faut adapter aussi bien les menus domestiques destinés à la famille que les menus des cantines sur les lieux de travail, et ceci de façon simultanée. Ce but peut être atteint sans modifier nos traditions alimentaires, ni même notre approvisionnement. Le respect de ces directives permettra d'équilibrer rapidement notre alimentation et adapter notre consommation à nos besoins réels.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Epilepsiechirurgie ; Prächirurgische Diagnostik ; Nichtinvasives Protokoll ; Key words Epilepsy surgery ; Presurgical evaluation ; Noninvasive protocol
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We present a non-invasive epilepsy surgery protocol, which includes EEG-video-monitoring, magnetic resonance imaging (MRI), interictal positron emission tomography (PET) and ictal single photon emission computerized tomography (SPECT). According to this non-invasive protocol 50 of 173 patients with medically intractable focal epilepsy underwent resective surgery. The localization of the epileptogenic zone was based on the congruence of the localizing results of EEG-video-montoring, MRI, interictal PET and ictal SPECT. 46 (92%) of the patients had temporal and 4 (8%) had extratemporal epilepsies. 78% (n=39) of all patients operated according to our non-invasive protocol were postoperatively completely or almost seizure free. Extramesiotemporal resections could be carried out without invasive EEG-recording if the epileptogenic zone was not adjacent to the eloquent cortex. We conclude from our results that in a considerable number of patients with medically intractable particularly temporal focal epilepsies, resective epilepsy surgery can be based on non-invasive EEG-evaluations and the risk of invasive recordings can be avoided.
    Notes: Zusammenfassung Wir stellen ein nichtinvasives Protokoll für die epilepiechirurgische Diagnostik vor, demzufolge bei 50 von 173 Patienten mit pharmakoresistenten fokalen Epilepsien ein resektiver epilepsiechirurgischer Eingriff durchgeführt wurde. Die lokalisatorische Übereinstimmung von Befunden des nichtinvasiven EEG-Video-Monitorings, der Magnet-Resonanz-Tomographie (MRT), der interiktalen Positronen-Emissions-Tomographie (PET) und der iktalen SPECT (Single-Photon-Emissions-Computer-Tomographie) bildete die Grundlage der Fokuslokalisation. Bei 46 (92%) der Patienten lagen temporale und bei 4 (8%) extratemporale Epilepsien vor. 78% (n=39) aller 50 Patienten wurden anfallsfrei oder hatten nur noch sehr selten Anfälle. Extratemporale Resektionen konnten ohne invasive EEG-Untersuchungen erfolgen, wenn umschriebene MRT-Läsionen vorlagen und die Resektionen in ausreichendem Abstand vom eloquenten Kortex durchgeführt werden konnten. Anfallsfreiheit konnte so bei insgesamt 3 der 4 extratemporalen Patienten erreicht werden. Wir folgern aus unseren Ergebnissen, daß bei einer Reihe von ausgewählten Patienten mit pharmakoresistenten fokalen, insbesondere temporalen Epilepsien nichtinvasive EEG-Ableitungen in der prächirurgischen Diagnostik ausreichen und so das Risiko invasiver EEG-Untersuchungen vermieden werden kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...