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  • 1
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Hepatitis-C-Virus-Infektion ; Oraler Lichen planus ; Prävalenz ; Key words Hepatitis C virus-infection ; Oral lichen planus ; Prevalence
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The present study evaluated the risk of hepatitis C virus-infected (HCV) patients in Germany to develop oral lichen planus (OLP). We screened 127 patients with chronic HCV-infection for OLP. In three of 127 patients (2.4%) OLP was found. Twenty-four patients with OLP were examined for hepatitis C. Only one patient (4.2%) was positive for HCV-RNA. Our data show no increased prevalence for OLP in German patients infected with HCV. Also no increased rate of HCV infection in OLP patients was found in this study. Further studies of HCV-infected patients from different geographical areas and ethnic groups are necessary to determine the rate of OLP in HCV-infection and to clarify whether HCV acts locally to develop OLP, or whether host immune response to HCV is of importance.
    Notes: In der vorliegenden Studie sollte das Risiko deutscher HCV-infizierter Patienten, an einem oralen Lichen planus (OLP) zu erkranken, evaluiert und mögliche Faktoren determiniert werden, die dieses Phänomen beeinflussen. Weiterhin sollte die Prävalenz der HCV-Infektion bei OLP-Patienten bestimmt werden. Es wurden 127 Patienten mit chronischer HCV-Infektion auf das Vorliegen eines OLP untersucht. 3 von 127 Patienten (2,4%) wiesen klinisch und histologisch einen oralen Lichen planus auf. Zusätzlich wurden 24 Patienten mit OLP auf eine bestehende Hepatitis-C-Infektion untersucht. Nur 1 Patient (4,2%) war HCV-positiv. Die Ergebnisse zeigten kein signifikant erhöhtes Risiko für HCV-Patienten in unserer Region, an einem OLP zu erkranken. Außerdem wurde bei den untersuchten OLP-Patienten keine erhöhte Rate an HCV-Infektionen festgestellt. Der endgültige Mechanismus und die ursächlichen Faktoren für die starken geographischen Unterschiede bleiben weiterhin unklar. In weiteren Untersuchungen sollte geklärt werden, ob das HCV lokal eine Wirkung im Bereich der Mundschleimhaut hervorruft oder ob eine unspezifische Immunreaktion auf das Hepatitis-C-Virus für das Entstehen eines oralen Lichen planus von Bedeutung ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 2
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Rat liver cells ; Technique of isolation ; Viability tests ; Rattenleberzellen ; Isolierungstechnik ; Vitalitätstests
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Rattenleberzellen wurden mittels extrakorporaler Leberperfusion unter Verwendung eines Hyaluronidase-Kollagenase-haltigen bzw. enzymfreien Perfusionsmediums isoliert. Die isolierten Leberzellen wurden auf ihr Verhalten gegenüber Trypanblau, FDA, in der Phasenkontrastbetrachtung und im Luciferin-Luciferase-Test untersucht. Darüber hinaus wurde der ATP-Gehalt der Zellen sowie die spontane Abgabe von51Cr aus markierten Zellen bestimmt. Mit der Trypanblau- und der FDA-Technik zeigen enzympräparierte Zellen für einige Stunden Vitalitätsmerkmale, nicht hingegen enzymfrei präparierte Zellen. Im Gegensatz dazu erfüllen in der Phasenkontrastbetrachtung und im Luciferin-Luciferase-Test enzymfrei präparierte Leberzellen Vitalitätskriterien länger und in einem höheren Prozentanteil als enzympräparierte Zellen. Der ATP-Gehalt der enzympräparierten Zellen liegt signifikant höher verglichen mit enzymfrei präparierten Zellen. Die spontane ATP-Freisetzung aus isolierten Rattenleberzellen beträgt bei 1 × 106 Zellen pro Milliliter weniger als 1 ng/ml.51Cr wird von markierten Rattenleberzellen innerhalb von 5 Std bis zu 50% der primär gebundenen Aktivität abgegeben. Die Ergebnisse gestatten eine Aussage darüber, welche dieser Methoden sich für eine quantitative Erfassung immunologisch bedingterin vitro-Schädigungen von Leberzellen eignet.
    Notes: Summary Rat liver cells have been isolated by extracorporal liver perfusion using an enzymefree or enzyme containing perfusion medium. The vitality of the liver cells has been studied by the trypan-blue-technique, by FDA, by phase contrast microscopy and by the luciferin-luciferase-test. Furthermore the ATP ratio of the liver cells and their spontaneous ATP — as well as spontaneous51Cr release have been measured. Enzyme prepared liver cells had vitality criteria only a few hours after the isolation when studied by the trypan-blue or FDA technique. Using these methods it was impossible to define the vitality of enzymefree prepared cells. In contrast to these results the phase contrast microscopy and the luciferin-luciferase-test demonstrated, that enzymefree prepared liver cells fullfill vitality criteria longer and in a higher percentage compared with enzyme prepared hepatocytes. The ATP ratio of enzyme prepared liver cells was significantly higher. The spontaneous ATP release of both cell preparations was 1 ng pro 1 × 106 cells/ml. The51Cr release of isolated liver cells was about 50% of the primary bound activity. The investigations show what kind of method may be suitable to measure quantitativelyin vitro damages of liver cells induced by immune reactions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-2277
    Keywords: Key words Liver transplantation ; Hepatitis C
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The optimal immunosuppressive regimen in patients transplanted for hepatitis C (HCV) is still under discussion. High immunosuppression may promote viral replication and recurrent graft hepatitis. But acute and chronic rejection frequently seen in conjunction with HCV recurrence may require some rescue therapy. One hundred and thirty-seven patients transplanted for HCV cirrhosis, who were HCV-RNA positive prior to transplantation, were analyzed. Seventy-nine patients received CSA-based immunosuppression and 58 patients FK506-based immunosuppression. One-month patient survival was 100 % in both groups. Three month and 1-year survival rates and the cumulative 1–5-year patient survival was similar in CsA-treated [67/79 (84.8 %)] and FK506-treated patients [50/58 (86.2 %)]. Retransplantations for HCV recurrence were performed in 5.1 % of CsA-treated patients and 6.9 % of FK506-treated patients; it was successful in 50 % and 75 % of patients, respectively. Conversion from CsA to FK506 and vice versa was high with 25 out of 79 patients (31.6 %) converting in the CsA group and 8 out of 58 patients (13.8 %) converting in the FK506 group. Conversion to FK506 was performed due to acute and chronic rejection and to CsA because of toxicity and HCV recurrence. In both groups, 25 % of converted patients died. Five patients of the CsA group and 9 of the FK506 group received OKT3; more than one-third of each group died. Five patients in the CsA group and 6 in the FK506 group received mycophenolate mofetil (MMF) for HCV recurrence or acute and chronic rejection in conjunction with HCV recurrence. All patients of this critical group are alive with good graft function. In conclusion, survival rates of HCV patients were similar to those seen for other indications. Conversion from CsA to FK506 and vice versa was high and reflects a critical group concerning patient survival. OKT3 treatment should be avoided. A promising therapeutic option for critical patients experiencing acute or chronic rejection in conjunction with HCV recurrence may be treatment with MMF.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
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    Springer
    Annals of hematology 57 (1988), S. 124-124 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary As a trial to induce immunological unresponsiveness to horse-IgG, 6 patients received two intravenous injections of the ultracentrifuged serum protein antigen in doses of 10 mg/kg and 30 mg/kg body weight respectively prior to the ALG-therapy. During and after ALG-treatment no antibodies against horse-IgG could be detected in the serum of the ALG-treated patients using the passive hemagglutination technique. The antigen-elimination tests, carried out after the offset of ALG, showed a typical non-immune elimination of the131J-labelled horse-IgG from the circulation. These findings suggest the possible induction of an immunological tolerance to horse-IgG, which may prevent foreign serum reactions in patients receiving anti-lymphocyte globulin.
    Notes: Zusammenfassung Als Versuch zur Erzeugung einer spezifischen immunologischen Toleranz gegen Pferdeimmunglobulin G (PIgG) erhielten 6 Patienten vor der geplanten ALG-Therapie 2 intravenöse Injektionen des ultrazentrifugierten Serumproteinantigens in einer Dosierung von 10 mg/kg bzw. 30 mg/kg Körpergewicht. Während und nach Absetzen der ALG-Behandlung konnten mit der passiven Hämagglutinationsmethode keine zirkulierenden Antikörper gegen PIgG im Serum der behandelten Patienten nachgewiesen werden. Der nach Beendigung der ALG-Behandlung durchgeführte Antigen-Eliminationstest zeigte, daß intravenös injiziertes131J-markiertes PIgG in allen Fällen im Sinne eines Nichtimmunabbaus aus der Blutbahn eliminiert wurde. Diese Befunde deuten darauf hin, daß möglicherweise der Zustand einer immunologischen Toleranz gegen PIgG induziert wurde, der die Patienten vor anaphylaktischen Reaktionen oder Erscheinungen einer Serumkrankheit als Folge der Fremdserumbehandlung zu schützen vermag.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In Untersuchungen an erwachsenen Ratten konnte nachgewiesen werden, daß die humorale Immunantwort gegen das Antigen L-Asparaginase, das in Form des Präparates Crasnitin® verabreicht wurde, nach einer dreiwöchigen intravenösen Vorbehandlung mit Bromcyan-gespaltener L-Asparaginase signifikant herabgesetzt ist. Es handelt sich dabei um eine spezifische Verminderung der Immunantwort, die als partielle Toleranz interpretiert wird.
    Notes: Summary The humoral immune response towards L-asparaginase (Crasnitin®) in adult rats could be significantly reduced after 3 weeks of intravenous pretreatment with cyanogenbromide-cleaved L-asparaginase. The operation of the immune response seems specific and was interpreted in terms of induction of a partial immunological tolerance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1365-3083
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: IgA bound in vivo was shown by immunofluorescence on the plasma membrane of isolated hepatocytes from subjects with normal liver and patients with liver cirrhosis, chronic active hepatitis or fatty liver. IgA in sera with elevated IgA concentrations, especially from cases with alcoholic cirrhosis, was bound in vitro to isolated hepatocytes from rabbit and mouse. This was not due to the high IgA concentration per se. Moreover, polyclonal polymeric serum-type and secretory IgA, and three often polymeric monoclonal IgA preparations, showed similar binding properties. Conversely, purified polyclonal and monoclonal monomeric IgA did not show affinity for the hepatocytes. The binding of polymeric IgA did not seem to depend on the proportion of dimers and larger polymers, κ or λ-type light chains, heavy-chain subclasses, content of J chain or affinity for secretory component. The in vivo binding of IgA by hepatocytes is probably a physiological phenomenon which in part may explain the normal clearance of polymeric IgA from serum.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
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    Springer
    Journal of molecular medicine 49 (1971), S. 177-193 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter Immuntoleranz versteht man spezifische immunologische Nichtreaktivität aufgrund einer Unterbrechung des immunologischen Reaktionsablaufes auf cellulärer Ebene. Demnach geht der Entstehung von Immuntoleranz die immunologische Erkennung des Antigens voraus. Toleranzinduktion ist sowohl bei immun-immaturen als auch bei immun-maturen Individuen möglich. Hinsichtlich des Toleranzerfolges läßt sich eine umgekehrte Abhängigkeit von der Komplexität der Antigene beobachten. Für biologische Antigene bedeutet eine Zunahme der genetischen Antigenspender-Antigenempfängerdifferenz stets auch eine Erhöhung der antigenen Komplexität. So kann gegenüber Zellen eines anderen Individuums beim immunologisch ausgereiften Individuum lediglich dann Toleranz erzeugt werden, wenn ein hoher Grad an Kompatibilität vorhanden ist. Bei immunologisch unreifen Individuen erscheint das Tolerogenspektrum breiter. Daraus muß geschlossen werden, daß in dieser Entwicklungsphase die Immuntoleranz unter quantitativ und/oder qualitativ anderen Bedingungen entsteht als beim erwachsenen Individuum. Die Dauer einer induzierten Immuntoleranz scheint von der Persistenz des Tolerogens abhängig zu sein. Neben der kritischen Darstellung der wichtigsten Hypothesen über die Entstehung von Toleranz wird eine Theorie vorgestellt, die auf folgenden Voraussetzungen basiert: a) Zur Immunantwort ist die Antigen-aufbereitende Funktion der Makrophagen erforderlich. b) Antigene mit geringer oder fehlender Adjuvantizität können direkt mit Lymphocyten reagieren und diese blockieren, während eine Aufbereitung solcher Antigene durch Makrophagen nicht oder nur in geringem Umfang stattfindet. c) Blockierte Lymphocyten sind durch aufbereitetes Antigen nicht aktivierbar und umgekehrt können aktivierte Lymphocyten nicht mehr blockiert werden. Unter Berücksichtigung der aus den gleichzeitig ablaufenden Prozessen resultierenden Immunkinetik lassen sich die Phänomene der high- und low-zone Toleranz sowie der partiellen Toleranz zwanglos erklären.
    Notes: Summary Immunological tolerance denominates a specific unresponsiveness of the lymphoid system on a cellular level. The phenomenon is preceded by specific recognition of the tolerogen. — Induction of tolerance is possible in the immunologically incompetent as well as the competent organism. — The achievement of immunological tolerance depends on the complexity of the antigen used. In the case of biological antigens increasing the genetic disparity between donor and recipient always increases the antigen complexity. In adults, the induction of immunological tolerance toward cells of another subject is possible only when both of them are highly compatible. In immunological immature subjects the number of potential tolerogens is larger. It can be assumed therefore that immunological tolerance develops under quantitatively and/or qualitatively different conditions in immature individuals. — The persistence of tolerance seems to be dependent on the continuous presence of the tolerogen. — The various known hypotheses of the development of immunological tolerance are discussed and a new one is presented. This theory is based on the following premises: (a) The phagocytic function of macrophages is a necessary step for the evocation of the immunological response. After phagocytosis and processing, the antigenicity of the antigen is increased. (b) Antigens of small or missing adjuvanticity can react directly with lymphocytes to block their immune response. Such antigens are not or to a lesser extent taken up by macrophages. (c) Blocked lymphocytes cannot be activated by antigens previously processed by macrophages. Once activated, lymphocytes can no longer be blocked. Considering the kinetics of these simultaneous processes of phagocytosis and blocking reactions, the phenomena of high and low zone tolerance as well as partial tolerance can be explained.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Inflammatory liver diseases ; HBAg ; Lymphocytes ; Immunological reaction ; Fluorescent antibody technique ; Entzündliche Lebererkrankungen ; HBAg ; Lymphocyten ; Immunreaktionen ; Fluoreszierende Antikörper-Technik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 127 Patienten mit verschiedenen entzündlichen Lebererkrankungen wurde die Fixation von HBAg an peripheren Lymphocyten untersucht. Bei 60 von diesen Patienten wurden im Parallelansatz die Fixation von HBAg an peripheren Lymphocyten und isolierten Leberzellen sowie die Fixation von IgG an isolierten Leberzellen geprüft. Membranfixiertes HBAg konnte an isolierten Hepatocyten auch bei Patienten mit positivem HBAg-Befund im Serum nicht nachgewiesen werden. HBAg an peripheren Lymphocyten fand sich hauptsächlich in der Phase des Verschwindens von HBAg im Serum (Zeitpunkt der Immunelimination). Membranfixiertes IgG fand sich vorwiegend bei HBAg-positiven protrahiert verlaufenden Hepatitiden und bei HBAg-positiver ACH und hoher entzündlicher Aktivität. Die Befunde sprechen bei persistierenden Antigenträgern für eine immunologische Toleranz gegenüber HBAg, für das Fortbestehen einer Virusinfektion der Leberzelle und für eine antikörpervermittelte Cyto- und Histotoxizität als pathogenetisches Prinzip bestimmter Verlaufsformen chronischer Lebererkrankungen. Die Definition der Antigendeterminante des Membran-fixierten Antikörpers steht noch aus.
    Notes: Summary The fixation of HBAg on lymphocytes was investigated in 127 patients with various inflammatory liver diseases. The fixation of HBAg on lymphocytes and isolated hepatocytes as well as the fixation of IgG on isolated hepatocytes were studied in 60 cases. Membrane-fixed HBAg could in no case be demonstrated on isolated hepatocytes whether these cells were derived from patients with or without HBAg in the serum. HBAg on lymphocytes was detectable in most cases of acute hepatitis during the phase when HBAg disappeared from the serum (time of immunoelimination). Membrane-fixed IgG could be mainly demonstrated in HBAg positive acute hepatitis with a protracted course or in HBAg-positive active chronic hepatitis and signs of inflammatory activity. The results obtained for HBAg-carriers indicate (a) an immunological tolerance against HBAg, (b) a persistance of the virus infection in liver cells, and (c) an antibody-mediated cyto- and histotoxicity as a pathogenetic principle for the course of certain chronic liver diseases. The antigenic determinant of the membrane-fixed antibody is not known until now.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Lithium ; Autoimmune phenomena ; Thyroidal autoantibodies
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In a retrospective study, 58 outpatients under long-term therapy with lithium were examined with regard to humoral autoantibodies. Fifty-five schizophrenic outpatients under neuroleptic treatment served as controls. We examined antithyroidal antibodies (TAK, MAK), smooth muscle antibodies (SMA), antimitochondrial antibodies (AMA), and antinuclear antibodies (ANA). In the lithium group there was a significant higher prevalence of antithyroidal antibodies (33%) as compared to the control group (9%). Ten patients out of 19 patients with antithyroidal antibodies showed MAK as well as TAK; moreover we found a characteristic pattern: MAK≧TAK. All lithiumtreated patients were euthyroid. Five patients out of the group with antithyroidal antibodies had goiter, three showed temporarily elevated serum concentrations of basal thyroid-stimulating hormone (TSH). We did not find such elevated levels of TSH in the group of eight patients with goiter but without antithyroidal antibodies. There was neither a correlation between the examined parameters and the lithium serum concentration nor the additional psychotropic medication. Our results indicate a significant higher prevalence of antithyroidal antibodies under long-term therapy with lithium as compared to a psychiatric control group. We do not consider these autoimmune phenomena as relevant pathogenetic factors.
    Type of Medium: Electronic Resource
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