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  • 1
    ISSN: 1432-2277
    Keywords: Key words Liver transplantation ; Hepatitis C
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The optimal immunosuppressive regimen in patients transplanted for hepatitis C (HCV) is still under discussion. High immunosuppression may promote viral replication and recurrent graft hepatitis. But acute and chronic rejection frequently seen in conjunction with HCV recurrence may require some rescue therapy. One hundred and thirty-seven patients transplanted for HCV cirrhosis, who were HCV-RNA positive prior to transplantation, were analyzed. Seventy-nine patients received CSA-based immunosuppression and 58 patients FK506-based immunosuppression. One-month patient survival was 100 % in both groups. Three month and 1-year survival rates and the cumulative 1–5-year patient survival was similar in CsA-treated [67/79 (84.8 %)] and FK506-treated patients [50/58 (86.2 %)]. Retransplantations for HCV recurrence were performed in 5.1 % of CsA-treated patients and 6.9 % of FK506-treated patients; it was successful in 50 % and 75 % of patients, respectively. Conversion from CsA to FK506 and vice versa was high with 25 out of 79 patients (31.6 %) converting in the CsA group and 8 out of 58 patients (13.8 %) converting in the FK506 group. Conversion to FK506 was performed due to acute and chronic rejection and to CsA because of toxicity and HCV recurrence. In both groups, 25 % of converted patients died. Five patients of the CsA group and 9 of the FK506 group received OKT3; more than one-third of each group died. Five patients in the CsA group and 6 in the FK506 group received mycophenolate mofetil (MMF) for HCV recurrence or acute and chronic rejection in conjunction with HCV recurrence. All patients of this critical group are alive with good graft function. In conclusion, survival rates of HCV patients were similar to those seen for other indications. Conversion from CsA to FK506 and vice versa was high and reflects a critical group concerning patient survival. OKT3 treatment should be avoided. A promising therapeutic option for critical patients experiencing acute or chronic rejection in conjunction with HCV recurrence may be treatment with MMF.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Annals of hematology 57 (1988), S. 124-124 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 3
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Rat liver cells ; Technique of isolation ; Viability tests ; Rattenleberzellen ; Isolierungstechnik ; Vitalitätstests
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Rattenleberzellen wurden mittels extrakorporaler Leberperfusion unter Verwendung eines Hyaluronidase-Kollagenase-haltigen bzw. enzymfreien Perfusionsmediums isoliert. Die isolierten Leberzellen wurden auf ihr Verhalten gegenüber Trypanblau, FDA, in der Phasenkontrastbetrachtung und im Luciferin-Luciferase-Test untersucht. Darüber hinaus wurde der ATP-Gehalt der Zellen sowie die spontane Abgabe von51Cr aus markierten Zellen bestimmt. Mit der Trypanblau- und der FDA-Technik zeigen enzympräparierte Zellen für einige Stunden Vitalitätsmerkmale, nicht hingegen enzymfrei präparierte Zellen. Im Gegensatz dazu erfüllen in der Phasenkontrastbetrachtung und im Luciferin-Luciferase-Test enzymfrei präparierte Leberzellen Vitalitätskriterien länger und in einem höheren Prozentanteil als enzympräparierte Zellen. Der ATP-Gehalt der enzympräparierten Zellen liegt signifikant höher verglichen mit enzymfrei präparierten Zellen. Die spontane ATP-Freisetzung aus isolierten Rattenleberzellen beträgt bei 1 × 106 Zellen pro Milliliter weniger als 1 ng/ml.51Cr wird von markierten Rattenleberzellen innerhalb von 5 Std bis zu 50% der primär gebundenen Aktivität abgegeben. Die Ergebnisse gestatten eine Aussage darüber, welche dieser Methoden sich für eine quantitative Erfassung immunologisch bedingterin vitro-Schädigungen von Leberzellen eignet.
    Notes: Summary Rat liver cells have been isolated by extracorporal liver perfusion using an enzymefree or enzyme containing perfusion medium. The vitality of the liver cells has been studied by the trypan-blue-technique, by FDA, by phase contrast microscopy and by the luciferin-luciferase-test. Furthermore the ATP ratio of the liver cells and their spontaneous ATP — as well as spontaneous51Cr release have been measured. Enzyme prepared liver cells had vitality criteria only a few hours after the isolation when studied by the trypan-blue or FDA technique. Using these methods it was impossible to define the vitality of enzymefree prepared cells. In contrast to these results the phase contrast microscopy and the luciferin-luciferase-test demonstrated, that enzymefree prepared liver cells fullfill vitality criteria longer and in a higher percentage compared with enzyme prepared hepatocytes. The ATP ratio of enzyme prepared liver cells was significantly higher. The spontaneous ATP release of both cell preparations was 1 ng pro 1 × 106 cells/ml. The51Cr release of isolated liver cells was about 50% of the primary bound activity. The investigations show what kind of method may be suitable to measure quantitativelyin vitro damages of liver cells induced by immune reactions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter Hepatitis-C-Virus-Infektion ; Oraler Lichen planus ; Prävalenz ; Key words Hepatitis C virus-infection ; Oral lichen planus ; Prevalence
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The present study evaluated the risk of hepatitis C virus-infected (HCV) patients in Germany to develop oral lichen planus (OLP). We screened 127 patients with chronic HCV-infection for OLP. In three of 127 patients (2.4%) OLP was found. Twenty-four patients with OLP were examined for hepatitis C. Only one patient (4.2%) was positive for HCV-RNA. Our data show no increased prevalence for OLP in German patients infected with HCV. Also no increased rate of HCV infection in OLP patients was found in this study. Further studies of HCV-infected patients from different geographical areas and ethnic groups are necessary to determine the rate of OLP in HCV-infection and to clarify whether HCV acts locally to develop OLP, or whether host immune response to HCV is of importance.
    Notes: In der vorliegenden Studie sollte das Risiko deutscher HCV-infizierter Patienten, an einem oralen Lichen planus (OLP) zu erkranken, evaluiert und mögliche Faktoren determiniert werden, die dieses Phänomen beeinflussen. Weiterhin sollte die Prävalenz der HCV-Infektion bei OLP-Patienten bestimmt werden. Es wurden 127 Patienten mit chronischer HCV-Infektion auf das Vorliegen eines OLP untersucht. 3 von 127 Patienten (2,4%) wiesen klinisch und histologisch einen oralen Lichen planus auf. Zusätzlich wurden 24 Patienten mit OLP auf eine bestehende Hepatitis-C-Infektion untersucht. Nur 1 Patient (4,2%) war HCV-positiv. Die Ergebnisse zeigten kein signifikant erhöhtes Risiko für HCV-Patienten in unserer Region, an einem OLP zu erkranken. Außerdem wurde bei den untersuchten OLP-Patienten keine erhöhte Rate an HCV-Infektionen festgestellt. Der endgültige Mechanismus und die ursächlichen Faktoren für die starken geographischen Unterschiede bleiben weiterhin unklar. In weiteren Untersuchungen sollte geklärt werden, ob das HCV lokal eine Wirkung im Bereich der Mundschleimhaut hervorruft oder ob eine unspezifische Immunreaktion auf das Hepatitis-C-Virus für das Entstehen eines oralen Lichen planus von Bedeutung ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Xenogeneic serum protein antigens ; Immunotolerance ; Antilymphocyte serum ; Xenogene Serumproteinantigene ; Immuntoleranz ; Antilymphocytenserum
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Durch intravenöse Verabreichung von ultrazentrifugiertem Pferde-IgG (PIgG) in einer Dosis von 8 mg/kg Körpergewicht kann bei erwachsenen Hunden eine spezifische immunologische Toleranz induziert werden. — Die toleranzinduzierende PIgG-Dosis zeigt eine Schwankungsbreite von mindestens einer Zehnerpotenz. Eine einmalige Injektion von ultrazentrifugiertem PIgG reicht aus, um ein Toleranzstadium zu erzeugen, mehrmalige Injektionen erhöhen jedoch —im Gegensatz zur zusätzlichen Gabe von Methotrexat — die Trefferquote. Die minimale Induktionszeit zur Toleranzerzeugung scheint 24 Std zu betragen. Eine einmal induzierte Immuntoleranz gegen PIgG wird durch nachträgliche Verabreichung von Pferdeantihundelymphocytenserum oder Pferdeserum plus komplettem Freundschem Adjuvans im Großteil der Fälle nicht mehr durchbrochen. — Für eine geplante Therapie mit Antilymphocytenglobulin vom Pferd im Experiment oder in der Klinik böte die vorangehende Induktion einer Immuntoleranz gegen PIgG zwei Vorteile: 1. Ausschaltung sämtlicher anaphylaktischer Reaktionen während oder nach Verabreichung des Fremdeiweißes. 2. Mögliche Steigerung der immunsuppressiven Wirksamkeit der antilymphocytären Globuline infolge Ausbleibens des durch Antikörperbildung bedingten raschen Immunabbaus der Eiweißkörper.
    Notes: Summary Specific immunological tolerance can be induced in adult dogs after injecting intravenously ultracentrifuged horse-IgG in doses of 8 mg/kg body weight. The tolerance-inducing threshold dose ranged at least between a tenth power. Tolerance can be achieved by one single injection of ultracentrifuged horse-IgG, but multiple injections increase the incidence of tolerant states, in opposition to the combined injection of methotrexate. — The minimum induction time seems to be 24 h. The state of tolerance to normal horse-IgG is maintained after stronger immunization with either horse antilymphocyte serum or normal horse serum plus complete Freund's adjuvant in a great percentage. The induction of immunological tolerance to horse-IgG prior to the administration of horse antilymphocyte globulin is preferable in two ways: 1. Prevention of anaphylactic reactions during or after treatment with the foreign protein material. 2. Possible increase of the immunosuppressive potency of the antilymphocyte globulin due to the lack of the accelerated immune elimination of the applied protein material.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Antigen-elimination ; Passive hemagglutination ; Ouchterlony's test ; Immunelectrophoresis ; Dog ; Antigenelimination ; Passive Hämagglutination ; Ouchterlony-Test ; Immunelektrophorese ; Hund
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach wiederholter i. v. Verabreichung von ultrazentrifugiertem P-IgG in einer Dosis von 8 mg/kg KG wurde bei erwachsenen Hunden in 65% eine Immuntoleranz mit Hilfe des Antigeneliminationstestes beobachtet. Die gleichzeitig durchgeführte passive Hämagglutination führt zu völlig gleichen Ergebnissen. Ein Vergleich der Antigenelimination mit dem Agargeldoppeldiffusionstest bzw. der Immunelektrophorese zeigt jedoch, daß nur in 15% einer beschleunigten Antigenelimination ein positiver Nachweis von präcipitierenden Antikörpern gelingt. Weiterhin wurden in keinem Fall einer Nichtimmunelimination Präcipitationslinien gegen P-IgG gefunden. Prüft man die Immunantwort mit der Antigeneliminationstechnik bei P-IgG-toleranten Hunden, denen passiv allogene gegen P-IgG gerichtete Antikörper zugeführt worden sind, so kann man nur in einem Drittel der Tiere eine beschleunigte Elimination des Testantigens feststellen, die sich nach 4 Wochen wieder in die ursprüngliche Form einer Nichtimmunelimination umwandelt. Einen Hinweis auf den Verbleib des radioaktiv markierten Testantigens während einer Immun- bzw. einer Nichtimmunantwort liefert die Bestimmung der Organaktivität während der Testperiode. Ein signifikanter Anstieg der Radioaktivität in Lymphknoten, Leber, Milz, Lunge und Niere ab dem 4. Tag ist charakteristisch für die Antigenelimination vom Immuntyp. Die Ergebnisse zeigen, daß die Antigenelimination mindestens ein ebenso empfindlicher Test ist wie die passive Hämagglutination und daß die Spezifität mit der des Ouchterlony bzw. der Immunelektrophorese vergleichbar ist. Da in diesem Test einmal hohe Spezifität mit hoher Empfindlichkeit vereint ist und darüber hinaus die Aussagekraft dieses in vivo-Testes immer der Aussage eines in vitro Testes überlegen ist, sollte man die Immunantwort eines Organismus mit der Antigenelimination prüfen.
    Notes: Summary After repeated i. v. applications of 8 mg/kg b. w. ultracentrifuged horse-IgG a specific immunological tolerance was observed in 65% of the treated dogs by means of the antigen-elimination technique. Corresponding results were obtained with the simultaneously performed passive hemagglutination test. A comparison of the antigen-elimination with Ouchterlony's test and the immunelectrophoresis, however, shows that precipitating antibodies can be found only in 15% of an accelerated immune-elimination. Lines of precipitated antibodies (H-IgG) could not be detected during a non-immune elimination. Examining the immune-response in H-IgG-tolerant dogs after the i. v. infusion of allogenous antibodies against H-IgG with the antigen-elimination technique only one third of the animals showed on accelerated elimination of the testantigen, which changed to the original type of a non-immune elimination within 4 weeks. The determination of the radioactivity in various organs of the animals during the testperiod gives a hint to the fate of the radioactive testantigen. A significant increase of the radioactivity in the lymphnode, liver, spleen, lung and kidney from day 4 of the antigen-elimination is characteristic of an accelerated immune-elimination. The results give the evidence that the elimination of an antigen is just as a sensitive test as the passive hemagglutination. The specificity is comparable with that of Ouchterlony's test or the immunelectrophoresis. Since the technique combines high sensitivity with high specificity the result of thisin vivo test is more reliable than that of anin vitro testmethod. The antigen elimination should always be performed to investigate the immune-response of organisms.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1618-2650
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: Zusammenfassung Die Reinigung von organischen Substanzen mit Hilfe des Zonenschmelzverfahrens wurde durchgeführt. An 5 Beispielen von verunreinigten Stoffen wurde der Erfolg der Reinigung und die Eignung der thermischen Analyse zur Reinheitsprüfung gezeigt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1365-3083
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: IgA bound in vivo was shown by immunofluorescence on the plasma membrane of isolated hepatocytes from subjects with normal liver and patients with liver cirrhosis, chronic active hepatitis or fatty liver. IgA in sera with elevated IgA concentrations, especially from cases with alcoholic cirrhosis, was bound in vitro to isolated hepatocytes from rabbit and mouse. This was not due to the high IgA concentration per se. Moreover, polyclonal polymeric serum-type and secretory IgA, and three often polymeric monoclonal IgA preparations, showed similar binding properties. Conversely, purified polyclonal and monoclonal monomeric IgA did not show affinity for the hepatocytes. The binding of polymeric IgA did not seem to depend on the proportion of dimers and larger polymers, κ or λ-type light chains, heavy-chain subclasses, content of J chain or affinity for secretory component. The in vivo binding of IgA by hepatocytes is probably a physiological phenomenon which in part may explain the normal clearance of polymeric IgA from serum.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary As a trial to induce immunological unresponsiveness to horse-IgG, 6 patients received two intravenous injections of the ultracentrifuged serum protein antigen in doses of 10 mg/kg and 30 mg/kg body weight respectively prior to the ALG-therapy. During and after ALG-treatment no antibodies against horse-IgG could be detected in the serum of the ALG-treated patients using the passive hemagglutination technique. The antigen-elimination tests, carried out after the offset of ALG, showed a typical non-immune elimination of the131J-labelled horse-IgG from the circulation. These findings suggest the possible induction of an immunological tolerance to horse-IgG, which may prevent foreign serum reactions in patients receiving anti-lymphocyte globulin.
    Notes: Zusammenfassung Als Versuch zur Erzeugung einer spezifischen immunologischen Toleranz gegen Pferdeimmunglobulin G (PIgG) erhielten 6 Patienten vor der geplanten ALG-Therapie 2 intravenöse Injektionen des ultrazentrifugierten Serumproteinantigens in einer Dosierung von 10 mg/kg bzw. 30 mg/kg Körpergewicht. Während und nach Absetzen der ALG-Behandlung konnten mit der passiven Hämagglutinationsmethode keine zirkulierenden Antikörper gegen PIgG im Serum der behandelten Patienten nachgewiesen werden. Der nach Beendigung der ALG-Behandlung durchgeführte Antigen-Eliminationstest zeigte, daß intravenös injiziertes131J-markiertes PIgG in allen Fällen im Sinne eines Nichtimmunabbaus aus der Blutbahn eliminiert wurde. Diese Befunde deuten darauf hin, daß möglicherweise der Zustand einer immunologischen Toleranz gegen PIgG induziert wurde, der die Patienten vor anaphylaktischen Reaktionen oder Erscheinungen einer Serumkrankheit als Folge der Fremdserumbehandlung zu schützen vermag.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Lithium ; Autoimmune phenomena ; Thyroidal autoantibodies
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In a retrospective study, 58 outpatients under long-term therapy with lithium were examined with regard to humoral autoantibodies. Fifty-five schizophrenic outpatients under neuroleptic treatment served as controls. We examined antithyroidal antibodies (TAK, MAK), smooth muscle antibodies (SMA), antimitochondrial antibodies (AMA), and antinuclear antibodies (ANA). In the lithium group there was a significant higher prevalence of antithyroidal antibodies (33%) as compared to the control group (9%). Ten patients out of 19 patients with antithyroidal antibodies showed MAK as well as TAK; moreover we found a characteristic pattern: MAK≧TAK. All lithiumtreated patients were euthyroid. Five patients out of the group with antithyroidal antibodies had goiter, three showed temporarily elevated serum concentrations of basal thyroid-stimulating hormone (TSH). We did not find such elevated levels of TSH in the group of eight patients with goiter but without antithyroidal antibodies. There was neither a correlation between the examined parameters and the lithium serum concentration nor the additional psychotropic medication. Our results indicate a significant higher prevalence of antithyroidal antibodies under long-term therapy with lithium as compared to a psychiatric control group. We do not consider these autoimmune phenomena as relevant pathogenetic factors.
    Type of Medium: Electronic Resource
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