Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  128. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20110503-20110506; München; DOC11dgch361 /20110520/
    Publication Date: 2011-05-20
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  124. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie; 20070501-20070504; München; DOC07dgch7725 /20071001/
    Publication Date: 2007-10-02
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Typhus abdominalis bei Kindern ; Abdominelle Komplikationen ; Chirurgische Therapie ; Key words Typhoid fever in children ; Abdominal complications ; Surgical treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Typhoid fever in children is uncommon in industrialized countries with only few reports on diagnosis and management in this setting. Enteric perforation is the complication of typhoid fever associated with the highest morbiditiy and mortality. We report on a 9-year-old girl with severe abdominal symptoms based on a S. typhi infection. The purpose of this report is to highlight the diagnostic and therapeutic difficulities encountered in typhoid fever in children in an area where typhoid is not endemic. Beyond the various differential diagnosis it is essential to unmask typhoid fever, because surgical treatment is only indicated in the cases of abdominal complications.
    Notes: Zusammenfassung Bei Kindern kommt Typhus abdominalis in den Industrieländern nur vereinzelt vor. Dementsprechend sind die Literaturangaben über die oft schwierige Diagnostik und Therapie nur spärlich. Intestinale Perforationen sind die Komplikationen, die für die hohe Morbititäts- und Mortalitätsrate verantwortlich sind. Wir berichten von einem 9-jährigen Mädchen, das mit schwerer abdomineller Symptomatik bei S. typhi Infektion behandelt wurde. Ziel dieser Fallbesprechung ist die diagnostischen und therapeutischen Schwierigkeiten bei einer S. typhi Infektion aufzuzeigen, mit der wir in Ländern, in denen der Typhus abdominalis nicht endemisch vorkommt, konfrontiert werden. Unter den möglichen Differentialdiagnosen ist es essentiell, den Typhus abdominalis zu erkennen, da eine Operation bei dieser Erkrankung nur bei intestinalen Komplikationen angezeigt ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Subkutane Weichteilknoten ; Differentialdiagnose ; Alveolar soft part sarcoma ; Therapie ; Key words Subcutaneous mass ; Differential diagnosis ; Alveolar soft part sarcoma ; Treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: A slow growing indolent subcutaneous mass can be caused by a variety of benign and malignant soft tissue proliferations, however, it is often the first sign of soft tissue sarcomas. Radiological findings are unspecific and biopsy with histopathological analysis is needed. Method: Three female patients (age 9, 191/12 and 232/12 years) are presented with a slow growing subcutaneous mass, which was shown to be a malignant non-embryonal soft tissue sarcoma (alveolar soft part sarcoma). Results: Alveolar soft part sarcoma (ASPS) is a very rare malignancy. At diagnosis, 2 patients already had metastatic disease. One girl died before therapy, the other one suffers from slowly progressive pulmonary metastases 41/2 years after diagnosis, despite multi-modal treatment approaches. The third patient received polychemotherapy and local irradiation after complete tumor resection and is free of disease 8 months after diagnosis. Conclusion: ASPS is a rare slow growing malignancy with an extraordinary tendency to metastasize. The prognosis depends on wether the tumor is operable and whether there are metastases.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Langsam wachsende nicht schmerzhafte subkutane Knoten können durch unterschiedlichste gut- oder bösartige mesenchymale Proliferationen verursacht sein. Da sich hinter diesem Zeichen oft ein Malignom verbirgt und bildgebende Analysen nur selten den Weg zur Diagnose weisen, ist eine bioptische Klärung dringend erforderlich. Methode: Wir berichten über 3 Patientinnen (Alter 9, 191/12 und 231/6 Jahre) bei denen sich hinter einem langsam wachsenden subkutanen Knoten ein nicht embryonales Sarkom (Alveolar soft part sarcoma) verbarg. Ergebnisse: Das Alveolar soft part sarcoma (ASPS) ist ein ausgesprochenes seltenes Malignom. Zum Diagnosezeitpunkt lag bei 2 Patientinnen bereits eine Metastasierung vor. Eine Patientin verstarb noch vor Behandlungsbeginn. Bei der 2. sind Lungenmetastasen trotz multimodaler Therapie 41/2 Jahre nach Diagnosestellung langsam progredient. Die 3. Patientin erhielt nach Resektion eines lokalisierten ASPS am Oberarm postoperativ eine Polychemo- und lokale Strahlentherapie und ist 8 Monate nach der Diagnosestellung ohne Krankheitszeichen. Schlußfolgerung: Das ASPS ist ein langsam wachsender Tumor mit ausgeprägter Metastasierungstendenz. Die Prognose ist im wesentlichen von der Operabilität des Primärtumors und dem Vorliegen von Metastasen abhängig.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1031-1035 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Congenital oesophageal stenosis ; Tracheobronchial remnants ; Dysphagia ; Children. ; Schlüsselwörter: Congenitale Oesophagusstenose ; tracheobronchiale Reste ; Dysphagie ; Säuglingsalter.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Autoren präsentieren, basierend auf der eigenen klinischen Erfahrung, das Krankheitsbild der congenitalen Oesophagusstenose (= CES) mit besonderer Berücksichtigung der Sonderform einer Stenose durch tracheobronchiale Reste (= TBR). Erste Symptome zeigten sich zwischen dem 6. und 9. Lebensmonat mit Umstellung auf breiige und feste Nahrung. Die Stenose war jeweils im Übergang vom mittleren zum distalen Drittel des Oesophagus lokalisiert. Eine umschriebene Resektion des stenotischen Bezirkes mit primärer End-zu-End-Anastomose wurde mit gutem Resultat durchgeführt. Die Möglichkeit einer congenitalen Oesophagusstenose sollte bei der Abklärung von Dysphagie, Erbrechen und Motilitätsstörung des Oesophagus immer in Erwägung gezogen werden.
    Notes: Summary. This paper presents the authors' experience with congenital oesophageal stenosis (= CES) in three patients who had CES due to tracheobronchial remnants. Difficulties with feeding started at 6–9 months of age, which corresponded with the introduction of solids. Contrast studies showed stenosis at the junction of the mid and distal thirds of the oesophagus. Limited resection of the oesophageal stenosis and primary anastomosis was performed in all three patients with good results. CES should be suspected if all other causes of oesophageal stenosis have been excluded by upper gastrointestinal examinations, endoscopy, oesophageal pH monitoring and oesophageal manometry.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Isolierte Jejunumruptur beim Kind ; Stumpfes Bauchtrauma ; Unfallmechanismus ; Diagnostik ; Key words Isolated rupture of the jejunum in children ; Blunt abdominal trauma ; Mechanismsof injury ; Diagnosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Isolated rupture of the lower jejunum after blunt abdominal trauma is rare. The pediatric population, especially school-aged children, sustains these isolated injuries due to blunt trauma more frequently than adults. The lack of severe clinical symptoms in the beginning and therefore a delay in diagnosis are the main problems of these traumatic injuries. We report on a 7-year-old girl who sustained isolated rupture of the lower part of the jejunum secondary to blunt trauma. The purpose of this report is to illustrate the complex mechanism of injury. Additionally, we discuss the different ways of diagnosis with a review of the literature.
    Notes: Zusammenfassung Isolierte Rupturen im Bereich des oberen Jejunums im Rahmen von stumpfen Bauchtraumen sind selten. Eine häufige betroffene Patientengruppen stellen Kinder im Schulalter dar. Eine anfangs gering ausgeprägte Klinik und demzufolge eine oftmals verzögerte Diagnosestellung sind für diese Verletzungen typisch. Anhand eines Fallberichts eines 7-jährigen Mädchens mit einer isolierten Jejunumruptur wird auf den komplexen Unfallmechanismus eingegangen. Außerdem werden die verschiedenen Möglichkeiten einer effizienten Diagnostik mit einer Literaturübersicht diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Dyspnoe ; Chronischer Husten ; Kindesalter ; Pleuropulmonales Blastom ; Kombinierte Therapie ; Key words Dyspnea ; Chronic cough ; Childhood ; Pleuropulmonary blastoma ; Combined therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: Chronic cough and thoracic pain, commonly caused by upper airway infections, are frequently seen symptoms in pediatrics. These “benign” symptoms are very seldom caused by malignant disorders. Methods: In two patients (male, age 41/12 and 43/12 years) chronic cough and thoracic pain were due to a malignant pulmonary neoplasm (Pleuropulmonary blastoma). Results: Pleuropulmonary blastoma is a rare malignant primary pulmonary neoplasm in childhood with a poor prognosis. An incomplete resection was performed in both cases. Both patients received postoperative radiotherapy and combination chemotherapy. One boy died, the other one is alive and well more than 6 years after diagnosis without evidence of disease. Conclusion: Our findings indicate that even after incomplete resection subsequent multimodal therapy (adjuvant chemotherapy and radiotherapy) can provide a long term remission.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Dyspnoe, chronischer Husten und Brustschmerzen sind häufige Symptome in der pädiatrischen Praxis und werden meist durch banale Infekte der Atemwege verursacht. Nur sehr selten verbirgt sich hinter diesen „gutartigen“ Symptomen eine bösartige Erkrankung. Methode: Wir berichten über 2 Knaben (Alter 4 1/12 und 4 3/12 Jahre) bei denen chronischer Husten und Thoraxschmerzen durch einen bösartigen Lungentumor (pleuropulmonales Blastom) verursacht worden waren. Ergebnisse: Das pleuropulmonale Blastom (PPB) ist ein ausgesprochen seltener, primär intrathorakaler Tumor des Kindesalters mit schlechter Prognose. Bei keinem der beiden Patienten gelang chirurgisch eine vollständige Tumorentfernung. Beide Kinder erhielten postoperativ eine kombinierte Chemo- und Radiotherapie. Ein Knabe verstarb, der 2. Patient ist mehr als 6 Jahre nach der Diagnose ohne Krankheitszeichen. Schlußfolgerungen: Diese Erfahrung zeigt, daß auch nach unvollständiger chirurgischer Tumorentfernung bei konsequenter Anwendung eines multimodalen Therapiekonzepts eine länger anhaltende Remission möglich ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Key words: Perforating appendicitis — Pediatric surgery — Laparoscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Background: This pilot study was performed to reassess the widespread postulate that laparoscopic surgery is contraindicated in cases of perforating appendicitis. Methods: A total of 75 children (appendiceal perforation: n= 67; perityphlic abscesses and peritonitis: n= 8) were analyzed in a prospective nonrandomized trial. Ten of them were treated by laparoscopic appendectomy. Results: In the laparoscopy group, both pain and hospitalization were less time-consuming (i.e., by 50% and 19%, respectively). Antibiotics use was down from 2.6 over 6 days to 2.2. over 5.5 days, while the duration of surgery was up by 52%. Wound healing disturbances occurred in 10% (n= 1) and postoperative fever in 50% (n= 5) of patients, compared to 14% (n= 9) and 15% (n= 10) in the group treated by open surgery. All severe complications requiring reintervention (10%; massive subcutaneous abscess, n= 3; retrocolic abscess, n= 2; adhesion-related ileus, n= 3; appendicular stump, n= 1) were associated with open surgery. Conclusions: There was not a single major complication in the laparoscopy group. These unexpected results are in contrast to previous reports and have prompted us to initiate a prospective randomized trial.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...