Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 15; DOC04 /20170209/
    Publication Date: 2017-02-09
    Description: Aims: The purpose of this study was to analyze the prevalence of depression, anxiety, adjustment disorders, and somatoform disorders in patients diagnosed with age-related macular degeneration (AMD) in Germany.Methods: This study included 7,580 patients between the ages of 40 and 90 diagnosed with AMD between January 2011 and December 2014 in 1,072 primary care practices (index date). The last follow-up was in July 2016. We also included 7,580 controls without AMD, which were matched (1:1) to the AMD cases by age, sex, type of health insurance (private or statutory), physician, and Charlson comorbidity score as a generic marker of comorbidity. The outcome of the study was the prevalence of depression, anxiety, adjustment disorders, and somatoform disorders recorded in the database between the index date and the end of follow-up. Results: The mean age among subjects was 75.7 years (SD=10.1 years), 34.0% were men, and 7.8% had private health insurance coverage. The Charlson comorbidity index was 2.0 (SD=1.8). Depression was the most frequent disease (33.7% in AMD patients versus 27.3% in controls), followed by somatoform disorders (19.6% and 16.7%), adjustment disorders (14.8% and 10.5%), and anxiety disorders (11.7% and 8.2%). Depression (OR=1.37, 95% CI: 1.27-1.47), anxiety (OR=1.50, 95% CI: 1.35-1.67), adjustment disorders (OR=1.50, 95% CI: 1.36-1.65), and somatoform disorders (OR=1.22, 95% CI: 1.12-1.32) were all positively associated with AMD. Conclusion: Overall, a significant association was found between AMD and depression, anxiety, adjustment disorders, and somatoform disorders.
    Description: Ziel: In der vorliegenden Studie wurde die Prävalenz der psychiatrischen Komorbiditäten bei Patienten mit altersbedingten Makuladegeneration (AMD) und Personen ohne MD verglichen.Methoden: Patienten mit einer gesicherten Diagnose der Makuladegeneration (ICD 10: H35.3) im Zeitraum 2011-2014 aus 1.072 allgemeinmedizinischen und internistischen Praxen wurden selektiert. Daten von 7.580 MD-Patienten und 7.580 Personen ohne MD aus allgemeinmedizinischen und internistischen Praxen in Deutschland wurden nach Matching für Alter, Geschlecht, Versicherungsstatus und Indexjahr (der letzte Eintrag in der Datenbank) retrospektiv analysiert. Der Anteil der Patienten mit einer gesicherten Diagnose von Depression, Angststörung, Reaktionen auf schwere Belastungen und Anpassungsstörungen oder somatoformen Störungen wurde ermittelt. Ergebnisse: Patienten waren im Schnitt 75,7 Jahre alt (SD: 10,1), 34,0% waren männlich und 7,8% privat versichert. Charlson Comorbidity Index war im Schnitt 2,0 (SD: 1,8). Depression war die häufigste Diagnose (33,7% bei AMD-Patienten versus 27,3% in der Kontrollgruppe), gefolgt bei somatoformen Störungen (19,6% versus 16,7%), Reaktionen auf schwere Belastungen und Anpassungsstörungen (14,8% versus 10,5%), und Angststörungen (11,7% versus 8,2%). Das Risiko für jede der untersuchten psychiatrischen Kodiagnosen war unter MD-Patienten nach der Adjustierung für Charlson Comorbidity Index insgesamt signifikant höher als bei Patienten ohne MD (Depression (OR: 1,37, 95% CI: 1,27-1,47), Angststörung (OR: 1,50, 95% CI: 1,35-1,67), Reaktionen auf schwere Belastungen und Anpassungsstörungen (OR: 1,50, 95% CI: 1,36-1,65), und somatoforme Störungen (OR: 1,22, 95% CI: 1,12-1,32)).Schlussfolgerung: Makuladegeneration war mit stark erhöhtem Risiko für Depression, Angst-, Belastungs- sowie somatoformer Störung assoziiert.
    Keywords: age-related macular degeneration ; depression ; anxiety ; adjustment disorder ; somatoform disorder ; altersbedingte Makuladegeneration ; Depression ; Angststörung ; Anpassungsstörung ; somatoforme Störung ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 14; DOC06 /20160614/
    Publication Date: 2016-06-14
    Description: Objectives: To analyze the impact of caesarean section (CS) on mode of delivery, pregnancy-induced and pregnancy-associated disorders, as well as complications in the subsequent pregnancy within German gynecological practices.Methods: 1,801 women with CS and 1,801 matched women with vaginal delivery (VD) from the IMS Disease Analyzer database were included. The impact of previous CS on the mode of delivery and pregnancy-associated disorders as well as complications prior to or during birth in the subsequent pregnancy were analyzed. Cox regressions were used to determine the influence of CS with regard to these outcomes.Results: Medical abortion and single spontaneous delivery were significantly less frequent in women with a history of CS compared to VD (OR equal to 0.52 and 0.04 respectively), whereas CS after CS was the significantly more common mode of delivery (79.0% versus 9.3%, OR=36.47). Gestational hypertension without significant proteinuria, gestational hypertension with significant proteinuria, and polyhydramnios were more frequent in women with CS than in women with VD (OR equal to 6.80, 1.71, and 2.29). Hemorrhage and maternal care for known or suspected disproportion were more common in the CS group than in the VD group (OR equal to 1.34 and 3.75). Prolonged pregnancy, preterm labor, abnormalities arising from forces of labor, and perineal laceration during delivery were significantly less frequent in women with CS than in women with VD (OR between 0.32 and 0.75), whereas long labor was more common (OR=2.09).Conclusion: Women with CS were more likely to undergo further CS and to develop major pregnancy-associated diseases in the following pregnancy compared to women with VD.
    Description: Ziele: Analyse der Auswirkungen eines Kaiserschnitts (KS) auf die Art der Entbindung, schwangerschaftsinduzierte und schwangerschaftsassoziierte Erkrankungen sowie auf Komplikationen bei der anschließenden Schwangerschaft in deutschen gynäkologischen Praxen.Methoden: Insgesamt wurden 1.801 Frauen mit KS und 1.801 Kontrollpatientinnen mit Vaginalgeburt (VG) aus der IMS Disease Analyzer-Datenbank in die Studie eingeschlossen. Die Auswirkungen des vorherigen KS auf die Art der Entbindung und auf schwangerschaftsassoziierte Erkrankungen sowie auf Komplikationen vor oder während der zweiten Geburt wurden analysiert. Cox-Regressionsanalysen wurden verwendet, um den Einfluss eines KS in Bezug auf diese Auswirkungen zu bestimmen.Ergebnisse: Medizinische Abtreibungen und spontane Einzelgeburten kamen bei Frauen mit einem KS in ihrer Vorgeschichte signifikant seltener vor als bei Frauen mit VG (OR=0,52 bzw. 0,04), während KS nach KS die signifikant häufigere Art der Entbindung war (79,0% verglichen mit 9,3%, OR=36,47). Schwangerschaftshypertonie ohne signifikante Proteinurie, Schwangerschaftshypertonie mit signifikanter Proteinurie und Polyhydramnie waren bei Frauen mit KS häufiger als bei Frauen mit VG (OR=6,80, 1,71 und 2,29). Blutungen sowie Behandlungen während der Schwangerschaft im Hinblick auf bekannte oder vermutete Disproportionen waren in der KS-Gruppe häufiger als in der VG-Gruppe (OR=1,34 bzw. 3,75). Übermäßig lange Schwangerschaften, vorzeitige Wehen, durch den Geburtsprozess verursachte Anomalien und Dammrisse während der Entbindung waren bei Frauen mit KS signifikant seltener als bei Frauen mit VG (OR zwischen 0,32 und 0,75), wohingegen lange Geburten häufiger auftraten (OR=2,09).Schlussfolgerung: Frauen mit KS unterziehen sich eher einem weiteren KS und leiden in der folgenden Schwangerschaft häufiger an schweren schwangerschaftsassoziierten Erkrankungen als Frauen mit VG.
    Keywords: caesarean section ; mode of delivery ; pregnancy-induced disorders ; pregnancy-associated disorders ; pregnancy ; Kaiserschnitt ; Art der Entbindung ; schwangerschaftsinduzierte Erkrankungen ; schwangerschaftsassoziierte Erkrankungen ; Schwangerschaft ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Keywords: DISEASE ; DISEASES ; GENE ; GENES ; PROTEIN ; PROTEINS ; RNA ; DNA ; recombination ; tumour ; BIOLOGY ; SEQUENCE ; chromosome ; NUMBER ; MUTATION ; inactivation ; REGION ; MUTATIONS ; EVOLUTION ; DEGRADATION ; CHROMOSOMES ; GENE FAMILY ; AID ; HUMAN GENOME SEQUENCE ; INACTIVATION CENTER ; LINKED MENTAL-RETARDATION ; MAMMALIAN Y-CHROMOSOME ; REPEAT HYPOTHESIS
    Abstract: The human X chromosome has a unique biology that was shaped by its evolution as the sex chromosome shared by males and females. We have determined 99.3% of the euchromatic sequence of the X chromosome. Our analysis illustrates the autosomal origin of the mammalian sex chromosomes, the stepwise process that led to the progressive loss of recombination between X and Y, and the extent of subsequent degradation of the Y chromosome. LINE1 repeat elements cover one-third of the X chromosome, with a distribution that is consistent with their proposed role as way stations in the process of X-chromosome inactivation. We found 1,098 genes in the sequence, of which 99 encode proteins expressed in testis and in various tumour types. A disproportionately high number of mendelian diseases are documented for the X chromosome. Of this number, 168 have been explained by mutations in 113 X-linked genes, which in many cases were characterized with the aid of the DNA sequence
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 15772651
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 15; DOC19 /20171219/
    Publication Date: 2017-12-19
    Description: Aim: The goal of this study was to identify potential risk factors for ectopic pregnancy in women followed in German gynecological practices.Methods: The present study included pregnant women diagnosed with ectopic pregnancy and pregnant women without ectopic pregnancy followed in 262 gynecological practices between January 2012 and December 2016. The effects of demographic and clinical variables on the risk of developing ectopic pregnancy were estimated using a multivariate logistic regression model. Results: This study included 3,003 women with ectopic pregnancy and 97,194 women without ectopic pregnancy. The mean age was 31.4 years (SD=5.9 years) in ectopic pregnancy patients and 31.1 years (SD=5.6 years) in non-ectopic pregnancy patients. Women aged 36-40 (OR=1.12) and 41-45 years (OR=1.46) were at a higher risk of ectopic pregnancy than women aged 31-35 years. Prior ectopic pregnancy was strongly associated with a risk of recurring ectopic pregnancy (OR=8.17). Prior genital surgery (OR=2.67), endometriosis (OR=1.51), and eight other gynecological diseases were also positively associated with ectopic pregnancy (ORs ranging from 1.19 to 2.06). Finally, there was a 1.80-fold increase in women previously diagnosed with psychiatric disorders.Conclusions: Prior ectopic pregnancy and prior genital surgery were strongly associated with ectopic pregnancy in women followed in German gynecological practices. Psychiatric diseases had an additional impact on the risk of ectopic pregnancy.
    Description: Ziel: Das Ziel dieser Studie war es, potentielle Risikofaktoren für eine Extrauteringravidität bei in deutschen gynäkologischen Praxen behandelten Frauen zu identifizieren.Methodik: Die vorliegende Studie umfasste schwangere Frauen in 262 gynäkologischen Praxen, bei denen zwischen Januar 2012 und Dezember 2016 eine Extrauteringravidität diagnostiziert wurde sowie schwangere Kontrollen ohne Extrauteringravidität. Die Auswirkungen der demografischen und klinischen Variablen auf das Risiko einer Extrauteringravidität wurden anhand eines multivariaten logistischen Regressionsmodells geschätzt. Ergebnisse: Diese Studie umfasste 3.003 Frauen mit Extrauteringravidität und 97.194 Frauen ohne Extrauteringravidität. Das Durchschnittsalter betrug 31,4 Jahre (SA=5,9 Jahre) bei den Patientinnen mit Extrauteringravidität und 31,1 Jahre (SA=5,6 Jahre) bei den Patientinnen ohne Extrauteringravidität. Frauen Im Alter zwischen 36-40 (OR=1,12) und 41-45 Jahren (OR=1,46) hatten ein höheres Risiko einer Extrauteringravidität als Frauen im Alter zwischen 31-35 Jahren. Eine vorhergegangene Extrauteringravidität stand in engem Zusammenhang mit dem Risiko einer erneuten Extrauteringravidität (OR=8,17). Vorhergegangene Operation im Genitalbereich (OR=2,67), Endometriose (OR=1,51) und acht weitere gynäkologische Erkrankungen waren ebenfalls positiv mit Extrauteringravidität assoziiert (ORs zwischen 1,19 und 2,06). Zu guter Letzt zeigte sich bei Frauen mit einer vorherigen Diagnose einer psychiatrischen Störung ein 1,8-facher Anstieg des Risikos einer Extrauteringravidität.Schlussfolgerungen: Vorhergegangene Extrauteringravidität und Operation im Genitalbereich waren eng mit Extrauteringravidität bei in deutschen gynäkologischen Praxen behandelten Frauen assoziiert. Psychiatrische Erkrankungen hatten einen zusätzlichen Einfluss auf das Risiko einer Extrauteringravidität.
    Keywords: ectopic pregnancy ; risk factors ; Germany ; retrospective study ; Extrauteringravidität ; Risikofaktoren ; Deutschland ; retrospektive Studie ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 16; DOC03 /20180813/
    Publication Date: 2018-08-13
    Description: Aim: The goal of this retrospective analysis was to study the prevalence and treatment of the most common sexually transmitted infections (STI) in men followed by urologists in Germany. Methods: This study included a total of 347,090 men followed in 71 urology practices in Germany between 2013 and 2015. The first outcome was the prevalence of individuals diagnosed with STI between 2013 and 2015. The following eight types of STI infections were included in the analysis: chlamydial infection, gonococcal infection, anogenital warts, anogenital herpes infection, trichomoniasis, ulcus molle, phthiriasis, and syphilis. The second outcome was the prevalence of individuals with STI who received an appropriate therapy within 90 days of their initial STI diagnosis. Results: The most frequent STI was anogenital warts (0.64%), whereas the least frequent STI was syphilis (0.03%). The median age at diagnosis ranged from 30.3 years for chlamydia infection to 47.5 years for trichomoniasis. The proportion of individuals receiving treatment was the highest for trichomoniasis (90.6%) and the lowest for anogenital warts (49.9%). Conclusions: Overall, approximately 1.25% of men followed in urology practices in Germany between 2013 and 2015 were diagnosed with at least one STI. Further research is needed to gain a better understanding of the factors potentially associated with the risk of being diagnosed with STI in this setting in Germany. Moreover, there is a need for enabling higher rates of diagnosis and thus treatment of infected persons.
    Description: Ziel: Ziel der vorliegenden retrospektiven Studie war es, die Prävalenz und Behandlung der häufigsten sexuell übertragbaren Infektionen (STI) bei in urologischen Praxen in Deutschland beobachteten Männern zu untersuchen. Methoden: Diese Studie umfasste insgesamt 347.090 Männer, die zwischen 2013 und 2015 in 71 urologischen Praxen in Deutschland beobachtet wurden. Das erste Outcome war die Prävalenz von Personen, bei denen zwischen 2013 und 2015 eine STI diagnostiziert wurde. Die folgenden acht Arten von STI wurden in die Analyse aufgenommen: Chlamydieninfektionen, Gonokokkeninfektionen, anogenitale Warzen, Infektionen des Anogenitalbereiches durch Herpesviren, Trichomoniasis, Ulcus molle, Phthiriasis und Syphilis. Das zweite Outcome war die Prävalenz von Personen mit STI, die innerhalb von 90 Tagen nach der ersten STI-Diagnose eine angemessene Behandlung erhielten. Ergebnisse: Anogenitalwarzen traten am häufigsten auf (0,64%), während Syphilis am seltensten diagnostiziert wurde (0,03%). Das durschnittliche Alter zum Diagnosezeitpunkt reichte von 30,3 Jahren (Chlamydieninfektion) bis 47,5 Jahre (Trichomoniasis). Der Anteil der Personen, die eine Behandlung erhielten, war für Trichomoniasis am höchsten (90,6%) und für Anogenitalwarzen (49,9%) am niedrigsten. Schlussfolgerungen: Insgesamt wurde bei circa 1,25% der zwischen 2013 und 2015 in urologischen Praxen in Deutschland beobachteten Männer mindestens eine STI diagnostiziert. Weitere Studien sind erforderlich, um die Faktoren, die möglicherweise mit dem Risiko einer STI-Diagnose in dieser Umgebung in Deutschland assoziiert sind, besser zu verstehen.
    Keywords: sexually transmitted diseases ; prevalence ; treatment ; urology practices ; sexuell übertragbare Krankheiten ; Prävalenz ; Behandlung ; urologische Praxen ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 15; DOC08 /20170426/
    Publication Date: 2017-10-12
    Description: Background: Only few authors have analyzed the impact of workplace conflicts and the resulting stress on the risk of developing cardiovascular disorders. The goal of this study was to analyze the association between workplace conflicts and cardiovascular disorders in patients treated by German general practitioners. Methods: Patients with an initial documentation of a workplace conflict experience between 2005 and 2014 were identified in 699 general practitioner practices (index date). We included only those who were between the ages of 18 and 65 years, had a follow-up time of at least 180 days after the index date, and had not been diagnosed with angina pectoris, myocardial infarction, coronary heart diseases, or stroke prior to the documentation of the workplace mobbing. In total, the study population consisted of 7,374 patients who experienced conflicts and 7,374 controls for analysis. The main outcome measure was the incidence of angina pectoris, myocardial infarction, and stroke correlated with workplace conflict experiences. Results: After a maximum of five years of follow-up, 2.9% of individuals who experienced workplace conflict were affected by cardiovascular diseases, while only 1.4% were affected in the control group (p-value 〈0.001). Workplace conflict was associated with a 1.63-fold increase in the risk of developing cardiovascular diseases. Finally, the impact of workplace conflict was higher for myocardial infarction (OR=2.03) than for angina pectoris (OR=1.79) and stroke (OR=1.56). Conclusions: Overall, we found a significant association between workplace conflicts and cardiovascular disorders.
    Description: Hintergrund: Der Einfluss der Konflikte am Arbeitsplatz und des daraus resultierenden Stresses auf das kardiovaskuläre Risiko wurde bis jetzt nur selten untersucht. Das Ziel dieser Studie bestand in der Analyse der Assoziation zwischen Arbeitsplatzkonflikterfahrungen und kardiovaskulären Erkrankungen bei Patienten in hausärztlichen Praxen.Methoden: Patienten mit initialer Dokumentation einer Arbeitsplatzkonflikterfahrung zwischen 2005 und 2014 (Indexdatum) wurden in 699 hausärztlichen Praxen identifiziert. Nur Patienten im Alter zwischen 18 und 65 Jahren, die über mindestens 180 Tage nach dem Indexdatum beobachtet werden konnten und keine Diagnosen von Angina Pectoris, Myokardinfarkt, koronarer Herzerkrankung und Schlaganfall vor dem Indexdatum hatten, wurden in die Analyse eingeschlossen. Insgesamt wurden 7.374 Patienten mit einer Arbeitsplatzkonflikterfahrung sowie 7.374 Patienten ohne Arbeitsplatzkonflikterfahrung (Kontrollgruppe) analysiert. Der Zielparameter war die Inzidenz von Angina Pectoris, Myokardinfarkt, koronarer Herzerkrankung und Schlaganfall abhängig von Arbeitsplatzkonflikterfahrungen.Ergebnisse: Innerhalb der maximal fünf Beobachtungsjahre wurde bei 2,9% der Personen mit der Erfahrung eines Arbeitsplatzkonfliktes, aber nur bei 1,4% in der Kontrollgruppe eine kardiovaskuläre Erkrankung diagnostiziert (p-Wert 〈0,001). Arbeitsplatzkonflikterfahrung war mit 1,63-fach erhöhtem Risiko für eine kardiovaskuläre Erkrankung assoziiert Der Einfluss war viel höher für Myokardinfarktrisiko (OR=2,03) verglichen mit dem Risiko für Angina Pectoris (OR=1,79) und Schlaganfall (OR=1,56). Schlussfolgerungen: Wir fanden eine signifikante Assoziation zwischen Arbeitsplatzkonflikterfahrungen und kardiovaskulären Erkrankungen.
    Keywords: workplace conflicts ; cardiovascular diseases ; myocardial infarction ; general practices ; Germany ; Arbeitsplatzkonflikt ; kardiovaskuläre Erkrankungen ; Myokardinfarkt ; Hausarzt ; Deutschland ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 14; DOC03 /20160303/
    Publication Date: 2016-03-04
    Description: Aims: To evaluate the prevalence of chronic diseases (CDs) among older patients in German general practices (GPs).Methods: A total of 840,319 patients older than 65 years (359,289 male and 481,030 female) who consulted a GP between January and December 2014 were selected. Ten different CDs were considered: hypertension, lipid metabolism, diabetes, coronary heart disease, cancer, chronic obstructive pulmonary disease, heart failure, stroke, chronic kidney disease and osteoporosis. The prevalence, defined as the proportion of patients diagnosed with these disorders, was estimated. Results: All CDs were very common in older subjects. Hypertension was the most common CD, affecting 65.7% of men and 66.1% of women. Stroke was the least frequent CD, with 6.6% of men and 5.1% of women displaying this condition. More than one out of two subjects had between one and three CDs (men: 57.7% and women: 59.3%). Approximately 25% of subjects had four or more CDs (men: 26.6% and women: 23.6%).Conclusions: Our study showed that the prevalence of CDs is high in the German elderly population. Hypertension was the most frequent chronic condition and around 25% of patients displayed at least four CDs.
    Description: Hintergrund: Das Ziel dieser Studie ist es, die Häufigkeit von chronischen Erkrankungen bei älteren Patienten in deutschen hausärztlichen Praxen zu ermitteln.Methoden: Es wurden insgesamt 840.319 Patienten im Alter über 65 Jahre (359.289 Männer und 481.030 Frauen) mit mindestens einer Visite beim Hausarzt zwischen Januar und Dezember 2014 identifiziert. Zehn unterschiedliche chronische Erkrankungen wurden untersucht: Hypertonie, Hyperlipidämie, Diabetes, koronare Herzkrankheit (KHK), Krebs, chronisch obstruktive Lungenerkrankung (COPD), Herzinsuffizienz, Schlaganfall, Niereninsuffizienz und Osteoporose. Prävalenz wurde definiert als der Anteil der Patienten mit der jeweiligen Diagnose. Ergebnisse: Alle untersuchten Diagnosen waren häufig bei älteren Patienten. Am häufigsten wurde die Hypertonie diagnostiziert (65,7% der Männer und 66,1% der Frauen). Am seltensten war die Schlaganfall-Diagnose (6,6% der Männer und 5,1% der Frauen). 57,7% der Männer und 59,3% der Frauen hatten zwischen zwei und drei unterschiedliche chronische Erkrankungen; ca. 25% hatten vier oder mehr der untersuchten Diagnosen.Schlussfolgerungen: In dieser Studie konnte eine hohe Prävalenz der chronischen Erkrankungen bei älteren Patienten gezeigt werden. Dabei wurde Hypertonie am häufigsten diagnostiziert und ca. 25% hatten mindestens vier der untersuchten Erkrankungen.
    Keywords: prevalence of chronic diseases ; older patients ; Germany ; Prävalenz ; chronische Erkrankungen ; ältere Patienten ; Deutschland ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 14; DOC02 /20160215/
    Publication Date: 2016-02-16
    Description: Background: Depression is recognized as the leading cause of disability in the world. Our goal was to compare treatment initiation in men and women treated in German neuropsychiatric practices after diagnosis of depression. Methods: Patients aged between 18 and 80 first diagnosed with depression between 2010 and 2013 were identified by 223 psychiatrists in the IMS Disease Analyzer database. Patients who had received antidepressant prescriptions prior to the index date were excluded. The main outcome measure was the initiation of antidepressant drug therapy in men and women within three years after index date in three subgroups of different severity (mild, moderate and severe depression).Results: A total of 35,495 men and 54,467 women were included in this study. After 3 years of follow-up, 77.3% of men and 78.5% of women diagnosed with mild depression (p-value=0.887), 89.2% of men and 90.7% of women with moderate depression (p-value=0.084), and 88.6% of men and 89.5% of women with severe depression (p-value=0.769) had been treated. No association was found between the chances of treatment initiation after diagnosis of depression and gender. Finally, patients with moderate and severe depression were more likely to receive therapy than those with mild depression. Selective serotonin reuptake inhibitors and tricyclic antidepressants were the two most commonly prescribed families of drugs in this study (SSRIs: 34.5% to 44.6%, and TCAs: 19.1% to 26.9%).Conclusions: Gender did not impact therapy initiation in depressed patients. Further studies are needed to identify other potential factors involved.
    Description: Hintergrund: Depression wird als die häufigste Ursache von Erwerbsunfähigkeit in der Welt anerkannt. Das Ziel dieser Studie ist es, den Behandlungsbeginn bei Männern und Frauen in der deutschen neuropsychiatrischen Praxis, welche nach der Diagnose Depression medikamentös behandelt wurden, zu vergleichen.Methoden: Es wurden Patienten im Alter zwischen 18 und 80, mit erster diagnostizierter Depression (Indexdatum) zwischen 2010 und 2013 von 223 Psychiatern im IMS Disease Analyzer identifiziert. Patienten mit Antidepressiva-Verordnungen vor dem Indexdatum wurden exkludiert. Das Ziel war es, den Beginn der antidepressiven Therapie bei Männern und Frauen innerhalb der drei Jahre nach dem Indexdatum in drei Gruppen zu unterteilen (milde, mittelschwere und schwere Depression).Ergebnis: 35.495 Männer und 54.467 Frauen wurden in die Studie eingeschlossen. Drei Jahre nach der Erstdiagnose Depression wurden 77,3% der Männer und 78,5% der Frauen mit milder Depression (p-Wert=0,887), 89,2% der Männer und 90,7% der Frauen mit mittelschwerer Depression (p-Wert=0,0884) und 88,6% der Männer und 89,5% der Frauen mit schwerer Depression (p-Wert=0,769) behandelt. Es wurde kein Zusammenhang zwischen dem Therapiewechsel nach Behandlungsbeginn nach der Depressionsdiagnose und dem Geschlecht gefunden. Vielmehr wurde festgestellt, dass Patienten mit mittelschwerer und schwerer Depression eher eine Therapie erhielten, als solche mit leichten Depressionen. Selektive Serotonin-Wiederaufnahme-Hemmer und trizyklische Antidepressiva waren dabei die am häufigsten verschriebenen Medikamente in dieser Studie (SSRIs: 34,5% bis 44,6%, und TCAs: 19,1% bis 26,9%).Schlussfolgerungen: Das Geschlecht hat keinen Einfluss auf die Therapie bei depressiven Patienten. Weitere Studien sind erforderlich um andere mögliche Faktoren zu identifizieren.
    Keywords: depression ; gender ; female patients ; Depression ; Geschlecht ; weibliche Patienten ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISSN: 0021-9673
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    ISSN: 0021-9673
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...