Publication Date:
2015-04-16
Description:
Introduction: Viral influenza is a seasonal infection associated with significant morbidity and mortality. In the United States more than 35,000 deaths and 200,000 hospitalizations are recorded annually due to influenza. Secondary bacterial infections or co-infections associated with cases of influenza are a leading cause of severe morbidity and mortality, especially among high-risk groups such as the elderly and young children. Aim: The aim of the present study was the quantitative detection of S. aureus, S. pneumoniae and H. influenzae in a group of patients with seasonal influenza A, influenza A (H1N1 ) pandemic 2009, and patients with symptoms of respiratory infection, but the negative for H1N1 serving as control group.Method: In total, 625 patients suspected respiratory infection from April 2009 to April 2010 were studied. There were 58 patients with influenza A H1N1 and 567 patients negative for influenza A H1N1 . From November 2010 to February 2011, 158 patients with respiratory symptoms were analyzed for seasonal influenza A. There were 25 patients with seasonal influenza A. To check the colonization status among the healthy individuals 62 healthy persons were further investigated. Individual were screened in parallel. The choices of special genes were amplified from clinical specimens using real-time PCR with a cutoff of 104 CFU/mL to differentiate colonization from infection in respiratory tract.Results: S. aureus, S. pneumoniae and H. influenzae were detected in 12%, 26% and 33% of patients with H1N1 , while the corresponding figures were 9%, 19%, and 31% for H1N1 negative patients. Among patients with seasonal influenza A 12% S. aureus, 24% S. pneumoniae , and 32% H. influenzae co-infections were detected, while influenza negative control group yielded 5% S. aureus , 11% S. pneumoniae , and 10% H. influenzae , respectively. Conclusion: The results of this study indicated that the serotype of pandemic H1N1 2009 did not increase incidence of secondary infection with S. aureus, S. pneumoniae and H. influenzae . Quantitative detection of secondary bacterial infection by QR-PCR can help us for distinguishing colonization from infection and controlling misuse of antibiotics and bacterial drug resistances.
Description:
Einleitung: Die Virusgrippe ist eine saisonale Infektionskrankheit, die mit ausgeprägterer Morbidität und Mortalität einhergeht. In den USA werden jährlich mehr als 35.000 Todesfälle und 200.000 Krankenhausbehandlungen erfasst. Die mit der viralen Primärinfektion assoziierte bakterielle Superinfektion oder Ko-Infektion verursacht schwere Krankheitsverläufe speziell bei Hochrisikogruppen wie alten Menschen und Kleinkindern. Zielsetzung: Die Zielsetzung der Studie bestand in der quantitativen Bestimmung von S. aureus, S. pneumoniae and H. influenzae bei Patienten mit saisonaler Influenza A bzw. pandemischer Influenza A (H1N1 ) und Symptomen respiratorischer Infektionen, im Vergleich zu je einer Kontrollgruppe. Methode: Insgesamt wurden von April 2009 bis April 2010 625 Patienten mit Verdacht auf eine respiratorische Infektion untersucht, davon 58 Patienten mit Nachweis von Influenza A (H1N1 ). Vom November 2010 bis zum Februar 2011 wurden 158 Patienten mit respiratorischen Symptomen auf das Vorkommen der saisonalen Influenza A untersucht, davon erwiesen sich 25 als positiv. Zur Ermittlung der bakteriellen Kolonisation wurden parallel 62 gesunde Personen untersucht (Kontrollgruppe). Bei der verwendeten Real-time PCR wurde als Cutoff zur Unterscheidung von Koloniation und Infektion im Respirationstrakt 104 CFU/ml eingeführt. Ergebnisse: S. aureus, S. pneumoniae und H. influenzae wurden bei 12%, 26% bzw. 33% der Patienten mit Nachweis von Influenzavirus A (H1N1 ) gefunden; die Häufigkeit in der Kontrollgruppe betrug 9%, 19% bzw. 31%. Bei der saisonalen Influenza A waren bei 12%, 24% bzw. 32% die Erreger nachweisbar, in der parallelen Kontrollgruppe bei 5%, 11% bzw. 10%. Schlussfolgerung : Die Ergebnisse zeigen, dass der Serotyp der pandemischen Influenza A (H1N1 ) die Inzidenz der bakteriellen Superinfektion für die drei untersuchten Bakterienspecies nicht erhöht hat. Die quantitative Detektion einer sekundären bakteriellen Infektion mittels Real-time PCR ist geeignet, zwischen Kolonisation und Infektion zu unterscheiden und damit einer missbräuchlichen Anwendung von Antibiotika vorzubeugen.
Subject(s):
S. aureus
;
S. pneumoniae
;
H. influenzae
;
bacterial colonization
;
H1N1
;
influenza A
;
S. aureus
;
S. pneumoniae
;
H. influenzae
;
bakterielle Kolonisation
;
H1N1
;
Virusgrippe A
;
ddc:
610
Language:
English
Type:
article
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