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  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Herbsttagung der Klinik für Hals-Nasen-Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie Regensburg mit wissenschaftlicher Unterstützung der ADANO 2011; 20110929-20110930; Regensburg; DOC11adano09 /20110921/
    Publication Date: 2011-09-21
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 2
    Publication Date: 2010-02-11
    Description: Targeted monitoring of analgesia, sedation and delirium, as well as their appropriate management in critically ill patients is a standard of care in intensive care medicine. With the undisputed advantages of goal-oriented therapy established, there was a need to develop our own guidelines on analgesia and sedation in intensive care in Germany and these were published as 2nd Generation Guidelines in 2005. Through the dissemination of these guidelines in 2006, use of monitoring was shown to have improved from 8 to 51% and the use of protocol-based approaches increased to 46% (from 21%). Between 2006-2009, the existing guidelines from the DGAI (Deutsche Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin) and DIVI (Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) were developed into 3rd Generation Guidelines for the securing and optimization of quality of analgesia, sedation and delirium management in the intensive care unit (ICU). In collaboration with another 10 professional societies, the literature has been reviewed using the criteria of the Oxford Center of Evidence Based Medicine. Using data from 671 reference works, text, diagrams and recommendations were drawn up. In the recommendations, Grade "A" (very strong recommendation), Grade "B" (strong recommendation) and Grade "0" (open recommendation) were agreed. As a result of this process we now have an interdisciplinary and consensus-based set of 3rd Generation Guidelines that take into account all critically illness patient populations. The use of protocols for analgesia, sedation and treatment of delirium are repeatedly demonstrated. These guidelines offer treatment recommendations for the ICU team. The implementation of scores and protocols into routine ICU practice is necessary for their success.
    Description: Ein gezieltes Monitoring von Analgesie, Sedierung und Delir sowie das adäquate therapeutische Management bei kritisch kranken Patienten auf Intensivstationen ist eine Basismaßnahme jeder intensivmedizinischen Behandlung. Aus den unumstrittenen Vorteilen einer leitlinienorientierten Therapie ergab sich die Notwendigkeit der Entwicklung von eigenen Leitlinien zur Analgesie und Sedierung in der Intensivmedizin für Deutschland, die als S2 Leitlinie 2005 veröffentlicht wurde. Durch die Verbreitung dieser Leitlinie wurde 2006 eine Verbesserung des Monitorings von 8 auf 51% und eine Steigerung von protokollbasiertem Vorgehen von 21 auf 46% festgestellt werden.Von 2006-2009 wurde die bestehende S2 Leitlinie von der DGAI (Deutsche Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin) und der DIVI (Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) unter Bündelung aller verfügbaren Kräfte zur Sicherung und Verbesserung der Qualität der Analgesie und Sedierung sowie zur Delirbehandlung auf der Intensivstation auf eine S3-LL erweitert. In Zusammenarbeit mit weiteren 10 Fachgesellschaften wurde die Literatur nach Kriterien des Oxford Centre of Evidence Based Medicine bewertet. Unter Berücksichtigung von 671 Literaturstellen wurden Volltext, Schemata und Empfehlungen erstellt. In den Empfehlungen wurden die Grade "A" (sehr starke Empfehlung), "B" (starke Empfehlung) und "0" (offene Empfehlung) gewählt.Als Ergebnis dieses Prozesses liegt nun eine interdisziplinär erarbeitete evidenz- und konsensbasierte Stufe 3 Leitlinie vor, die alle kritisch kranken Patientengruppen berücksichtigt.Der Nutzen von Protokollen in der Analgosedierung und bei der Delirbehandlung wurde vielfach gezeigt. Diese Leitlinie bietet eine Handlungsempfehlung für das intensivmedizinische Team. Für die Umsetzung ist die Implementierung von Scores und Protokollen in den klinischen Alltag in der Intensivmedizin erforderlich.
    Keywords: guideline ; evidence ; analgesia ; sedation ; delirium ; monitoring ; treatment ; intensive care ; Leitlinie ; Analgesie ; Sedierung ; Delir ; Monitoring ; Therapie ; Intensivmedizin ; ddc: 610
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 3
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  83. Jahresversammlung der Deutschen Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie; 20120516-20120520; Mainz; DOC12hnod255 /20120404/
    Publication Date: 2012-04-05
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 4
    Abstract: PURPOSE: Surgical data science is a new research field that aims to observe all aspects of the patient treatment process in order to provide the right assistance at the right time. Due to the breakthrough successes of deep learning-based solutions for automatic image annotation, the availability of reference annotations for algorithm training is becoming a major bottleneck in the field. The purpose of this paper was to investigate the concept of self-supervised learning to address this issue. METHODS: Our approach is guided by the hypothesis that unlabeled video data can be used to learn a representation of the target domain that boosts the performance of state-of-the-art machine learning algorithms when used for pre-training. Core of the method is an auxiliary task based on raw endoscopic video data of the target domain that is used to initialize the convolutional neural network (CNN) for the target task. In this paper, we propose the re-colorization of medical images with a conditional generative adversarial network (cGAN)-based architecture as auxiliary task. A variant of the method involves a second pre-training step based on labeled data for the target task from a related domain. We validate both variants using medical instrument segmentation as target task. RESULTS: The proposed approach can be used to radically reduce the manual annotation effort involved in training CNNs. Compared to the baseline approach of generating annotated data from scratch, our method decreases exploratively the number of labeled images by up to 75% without sacrificing performance. Our method also outperforms alternative methods for CNN pre-training, such as pre-training on publicly available non-medical (COCO) or medical data (MICCAI EndoVis2017 challenge) using the target task (in this instance: segmentation). CONCLUSION: As it makes efficient use of available (non-)public and (un-)labeled data, the approach has the potential to become a valuable tool for CNN (pre-)training.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 29704196
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  • 5
    Publication Date: 2015-11-16
    Description: In 2010, under the guidance of the DGAI (German Society of Anaesthesiology and Intensive Care Medicine) and DIVI (German Interdisciplinary Association for Intensive Care and Emergency Medicine), twelve German medical societies published the "Evidence- and Consensus-based Guidelines on the Management of Analgesia, Sedation and Delirium in Intensive Care". Since then, several new studies and publications have considerably increased the body of evidence, including the new recommendations from the American College of Critical Care Medicine (ACCM) in conjunction with Society of Critical Care Medicine (SCCM) and American Society of Health-System Pharmacists (ASHP) from 2013. For this update, a major restructuring and extension of the guidelines were needed in order to cover new aspects of treatment, such as sleep and anxiety management. The literature was systematically searched and evaluated using the criteria of the Oxford Center of Evidence Based Medicine. The body of evidence used to formulate these recommendations was reviewed and approved by representatives of 17 national societies. Three grades of recommendation were used as follows: Grade "A" (strong recommendation), Grade "B" (recommendation) and Grade "0" (open recommendation). The result is a comprehensive, interdisciplinary, evidence and consensus-based set of level 3 guidelines. This publication was designed for all ICU professionals, and takes into account all critically ill patient populations. It represents a guide to symptom-oriented prevention, diagnosis, and treatment of delirium, anxiety, stress, and protocol-based analgesia, sedation, and sleep-management in intensive care medicine.
    Description: Die vorherige Version der S3-Leitlinie "Analgesie, Sedierung und Delirmanagement in der Intensivmedizin" wurde 2010 unter der Federführung der Deutschen Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin (DGAI) und der Deutschen Interdisziplinären Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin (DIVI) publiziert. Neue Evidenz aus Studien ebenso wie neue Leitlinien, u.a. die 2013 erschienene Leitlinie der U.S.-amerikanischen Society of Critical Care Medicine (SCCM), des American College of Critical Care Medicine (ACCM) und der American Society of Health-System Pharmacists (ASHP), gaben nicht nur Anlass zu einem Update der deutschen Empfehlungen von 2010. Für die Fortschreibung der S3-Leitlinie wurden eine Neuformulierung von klinisch relevanten Schlüsselfragen und die signifikante Erweiterung der Leitlinie um neue Facetten der Behandlung, wie zum Beispiel das Schlafmanagement, notwendig. Dazu wurde die systematisch gesuchte Literatur nach Kriterien des Oxford Centre of Evidence Based Medicine bewertet. Der enorme Evidenzkörper bildete die Grundlage für die Empfehlungen, die von Mandatsträgern aus 17 Fachgesellschaften konsentiert wurden. In den Empfehlungen wurden die Grade "A" (starke Empfehlung), "B" (Empfehlung) und "0" (offene Empfehlung) gewählt. Als Ergebnis dieses Prozesses liegt nun die weltweit umfassendste, interdisziplinär erarbeitete evidenz- und konsensbasierte Stufe 3 Leitlinie vor. Die Leitlinie richtet sich an alle auf der Intensivstation tätigen Berufsgruppen, die Empfehlungen berücksichtigen alle intensivmedizinisch-behandelten Patientengruppen. Sie stellt einen Leitfaden zur symptomorientierten Prävention, Diagnostik und Therapie von Delir, Angst, Stress und der protokollbasierten Analgesie, Sedierung und dem Schlafmanagement in der Intensivmedizin für Erwachsene und Kinder dar.
    Keywords: guideline ; evidence ; analgesia ; sedation ; delirium ; anxiety ; stress ; sleep ; monitoring ; treatment ; intensive care ; critical care ; Germany ; Leitlinie ; Analgesie ; Sedierung ; Delir ; Angst ; Stress ; Schlaf ; Monitoring ; Therapie ; Intensivmedizin ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Ultramicroscopy 52 (1993), S. 575-580 
    ISSN: 0304-3991
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Electrical Engineering, Measurement and Control Technology , Natural Sciences in General , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Physics, Section B 57 (1973), S. 582-588 
    ISSN: 0550-3213
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Physics, Section B 15 (1970), S. 253-266 
    ISSN: 0550-3213
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 9
    ISSN: 0921-4534
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 10
    ISSN: 0921-4534
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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