Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Abstract: The risk of Borrelia burgdorferi infection and the value of antibiotic prophylaxis after tick bite are controversial. In this study, performed in two areas of southwestern Germany, ticks were collected from 730 patients and examined by the polymerase chain reaction (PCR) for B. burgdorferi. To assess whether transmission of B. burgdorferi occurred, the patients were clinically and serologically examined after tick removal and during follow-up examinations. Data from all tick bites gave a total transmission rate of 2.6% (19 patients). Eighty-four ticks (11.3%) were PCR positive. Transmission occurred to 16 (26.7%) of 60 patients who were initially seronegative and could be followed up after the bite of an infected tick. These results indicate that the transmission rate from infected ticks in Europe is higher than previously assumed. Examination of ticks and antibiotic prophylaxis in the case of positivity appears to be indicated.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 9747761
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1432-0568
    Keywords: Myocardium ; Cytogenetics ; Nucleus increase
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Auswirkung der perinatalen Kreislaufumschaltung auf die Kernvolumina des Herzmuskels (Meerschweinchen) zeigten folgende Ergebnisse: 1. Vom 40. Embryonaltag bis zur Geburt sind die Kerne des rechten Ventrikels in allen Entwicklungsstufen bis maximal 23,8% größer als die des linken Ventrikels. 2. Ab 3. Lebenstag überwiegen die Kernvolumina der linken Kammer, die am 21. Lebenstag um rund 22% größer sind als die der anderseitigen. 3. Zwischen dem 1. und 5. Lebenstag vermindern sich in der rechten Kammer entsprechend der Druckentlastung des kleinen Kreislaufes die Kernvolumina um mehr als 20%. Erst am 10. Tag p.p. erreichen die Kerne wiederum ihre Ausgangsgöße. 4. Eine annähernde Volumenverdoppelung der Zellkerne beider Kammerwände läßt sich zwischen dem 21. und 40. Lebenstag beobachten. Dieser kurzfristige Volumenzuwachs wie seine Reduzierung wird auf die amitotische Teilung der Herzmuskelkerne zurückgeführt.
    Notes: Summary The influence of the perinatal circulation on the nuclear volume of the ventricular heart chambers gave the following observations (guinea pig): 1. From the 40th day until birth the nucleus of the right ventricle are 23.8% larger as the left ventrikle during all stages of development. 2. From the third day the nuclear volume is greater in the left ventricle, and on the 21 st day about 22% larger as those of the right chamber. 3. Between the 1–5th day the nuclear volume of the right heart chamber diminished more than 20%, due to the pressure of the natal lung circulation. Only after the 10th day following birth did they again reach their original size. 4. It was observed that the nucleus of both ventricular chambers are approximately twice as large between the 21–40th day. This short term growth as well as the reduction is based on the amitotic division of the heart muscle.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Brachytherapy – radiation – restenosis – PTCA – stent thrombosis ; Schlüsselwörter Brachytherapie – Strahlentherapie – Restenose – PTCA – Stentthrombose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die intrakoronare Bestrahlung zur Therapie von Denovo-Stenosen, Restenosen (ohne Stent) und In-Stent-Restenosen ist zunehmend Gegenstand wissenschaftlicher Untersuchungen. Wir hatten im Rahmen der Teilnahme an den internationalen Multicenter-Studien BETA-CATH, START und BRIE als erste in Deutschland die Möglichkeit, das Novoste™-System zu verwenden und berichten im folgenden über unsere bisherigen Erfahrungen zur Sicherheit und Durchführbarkeit der intrakoronaren Brachytherapie mit diesem Afterloader. Insgesamt wurden bislang 95 Patienten eingeschlossen. Das Novoste™-System kam bei 92 Patienten zur Anwendung (104 Stenosen). Ein vorzeitiger Abbruch wegen relevanter ischämischer Komplikationen war nicht erforderlich. Die mittlere verabreichte Dosis betrug 16 ± 2 Gy (14–20 Gy, in 2 mm Abstand) und die mittlere Bestrahlungszeit 202 ± 27 s (165–261 s). Die gesamte Interventionsdauer wurde um 17 ± 8 min verlängert. Für die an der Körperoberfläche der Patienten gemessene Dosisleistung ergab sich über der Brustwand 99 ± 52 μSv/h und über der Patientenleiste 3 ± 3 μSv/h. Alle Patienten erhielten ASS in der (in den USA üblichen) Dosis von 1×300 mg/d. Erfolgte in gleicher Sitzung eine Stentimplantation, so wurde zusätzlich Ticlopidin (2×250 mg/d) oder Clopidogrel (1×75 mg/d) für mindestens 3 Monate verabreicht. Die Gesamtmortalität und die Infarktrate war null. Akute bzw. subakute oder späte Stentthrombosen traten nicht auf. Somit zeigen unsere ersten Erfahrungen mit dem Novoste™-Beta-Cath™-System, daß die intrakoronare Brachytherapie im Herzkatheterlabor sicher und einfach durchgeführt werden kann. Akutkomplikationen traten nicht auf. Zur Vermeidung später Stentthrombosen ist die Gabe von Ticlopidin bzw. Clopidogrel für mindestens 3 Monate erforderlich.
    Notes: Summary Clinical trials are increasingly investigating the effects of intracoronary radiation for the treatment of de-novo lesions, restenosis (without stents), and in-stent restenosis. As the first group in Germany, we had the opportunity to use the Novoste™ system within the international multicenter studies BETA-CATH, START and BRIE and report our preliminary experience regarding safety and feasibility of intracoronary brachytherapy with this afterloader. A total of 95 patients were enrolled. The Novoste™ system was used in 92 patients (104 lesions). Ischemic complications were not observed; therefore, radiation was performed as planned. The mean applied dose was 16 ± 2 Gy (14–20 Gy, at 2 mm distance) and mean exposure time was 202 ± 27 s (165–261 s). The addition of brachytherapy increased the total duration of the intervention for 17 ± 8 min. At the body surface of the patients, the following dose rates were measured: left chest wall: 99 ± 52 μSv/h; groin 3 ± 3 μSv/h. All patients received ASS 300 mg/d o.d. Patients with stent implantation in the same session received 250 mg b.i.d. Ticlopidin or 75 mg Clopidogrel o.d. for at least three months. Total mortality and infarct rate was 0. There was no acute, subacute or late stent thrombosis. Conclusion: Our first experience with the Novoste™ Beta-Cath™ system showed that intracoronary brachytherapy can be safely and simply performed in the cath lab. There were no acute complications. To avoid the possible risk of late stent thrombosis, Ticlopidin or Clopidogrel must be administered for at least three months.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...