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  • 1
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  DAV 2011; 29. Jahrestagung der Deutschsprachigen Arbeitsgemeinschaft für Verbrennungsbehandlung; 20110112-20110115; Grindelwald, Schweiz; DOC11dav09 /20110621/
    Publication Date: 2011-06-21
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 2
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    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  50. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds), 12. Jahrestagung der Deutschen Arbeitsgemeinschaft für Epidemiologie; 20050912-20050915; Freiburg im Breisgau; DOC05gmds331 /20050908/
    Publication Date: 2005-09-09
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 3
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  31. Jahrestagung der Deutschsprachigen Arbeitsgemeinschaft für Verbrennungsbehandlung (DAV 2013); 20130116-20130119; Mayrhofen, Österreich; DOC13dav29 /20130219/
    Publication Date: 2013-02-20
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 4
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  DAV 2008; 26. Jahrestagung der deutschsprachigen Arbeitsgemeinschaft für Verbrennungsbehandlung; 20080106-20080109; Engelberg; DOC08dav73 /20080630/
    Publication Date: 2008-07-01
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 5
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  31. Jahrestagung der Deutschsprachigen Arbeitsgemeinschaft für Verbrennungsbehandlung (DAV 2013); 20130116-20130119; Mayrhofen, Österreich; DOC13dav81 /20130219/
    Publication Date: 2013-02-20
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 6
  • 7
    Keywords: GENES ; IMPACT ; FREQUENCY ; ACUTE LYMPHOBLASTIC-LEUKEMIA ; POOR-PROGNOSIS ; ACUTE MYELOID-LEUKEMIA ; CELL PRECURSOR LEUKEMIA ; T-ALL
    Abstract: Early T-cell precursor (ETP) ALL is a high-risk subgroup of T-ALL characterized by specific stem cell and myeloid features. In adult ETP-ALL, no comprehensive studies on the genetic background have been performed to elucidate molecular lesions of this distinct subgroup. We performed whole exome sequencing of five paired ETP-ALL samples. In addition to mutations in genes known to be involved in leukemogenesis (ETV6, NOTCH1, JAK1, NF1) we identified novel recurrent mutations in FAT1 (25%), FAT3 (20%), DNM2 (35%) and in genes associated with epigenetic regulation (MLL2, BMI1, DNMT3A). Importantly, we verified the high rate of DNMT3A mutations (16%) in a larger cohort of adult ETP-ALL patients (10/68). Mutations in epigenetic regulators advocate clinical trials including epigenetic orientated therapies for this high-risk subgroup. Interestingly, over sixty percent of adult ETP-ALL patients harbour at least one genetic lesion in DNMT3A, FLT3 or NOTCH1 that may allow the use of targeted therapies.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 23603912
    Signatur Availability
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  • 8
    facet.materialart.
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  DAV 2010; 28. Jahrestagung der Deutschsprachigen Arbeitsgemeinschaft für Verbrennungsbehandlung; 20100113-20100116; Schladming, Österreich; DOC10dav28 /20100630/
    Publication Date: 2010-07-01
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 68 (1997), S. 995-1003 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Surgery ; Growth hormone ; Metabolism ; Wound healing. ; Schlüsselwörter: Chirurgie ; Wachstumshormon ; Metabolismus ; Wundheilung.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die ersten klinischen Studien zur Wirkung des Wachstumshormons (GH) in der postoperativen und der Postaggressionsphase reichen in die frühen 60 er Jahre zurück. Ziel der Gabe von GH war und ist es, die hypermetabole Reaktion des Körpers abzumildern und gleichzeitig die anabolen Prozesse zu stimulieren. Mit der Einführung des humanen, rekombinanten GH steht die Substanz in breitem Umfang zur klinischen Prüfung zur Verfügung. Nach elektiven chirurgischen Eingriffen gelingt es die Stickstoffbalance positiv zu gestalten. Nach schwerem Trauma ist bisher keine Durchbrechung des Hypermetabolismus beschrieben. Allerdings mehren sich Berichte über eine günstige Auswirkung der Wachstumshormongabe auf die Wundheilung. Eine endgültige Wertung der beschriebenen, positiven Auswirkungen auf die Immunantwort läßt sich derzeit nicht geben. Die vorliegende Übersicht stellt in einer komprimierten Form den derzeitigen Erkenntnisstand zum Einsatz des GH in den unterschiedlichen chirurgischen Disziplinen unter besonderer Berücksichtigung von Immunsystem, Wundheilung und Metabolismus dar.
    Notes: Summary. The first clinical studies with the application of growth hormone (GH) under postoperative and post-traumatic conditions date back to the early 1960 s. The introduction of recombinant human growth hormone made the drug generally available for clinical studies. Administration of GH after elective general surgery improves nitrogen balance. Interruption of the post-traumatic hypermetabolism has been occasionally described, but most studies only demonstrate a slight reduction of the catabolic response. An increasing number of papers report positive influence of GH on wound healing, especially skin graft donor sites. The impact on the immune system has yet to be clarified. This paper gives an comprehensive overview of the current state of knowledge of the clinical effect of GH in various surgical specialities with special respect to septic conditions, burns, trauma, and wound healing.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 10
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Burns – Growth hormone – Catabolism – Wound healing – Skin transplantation. ; Schlüsselwörter: Verbrennung – Wachstumshormon – Katabolie – Wundheilung – Hauttransplantation.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Rekombinantes Wachstumshormon (rGH) wurde bei verbrannten Kindern bereits erfolgreich eingesetzt. Bei Kindern wurde eine beschleunigte Spenderheilung, sowie ein verkürzter Krankenhausaufenthalt beschrieben, ebenso ein proteinsparender Effekt. Bei erwachsenen Patienten existiert keine kontrollierte Studie, die dies bestätigt. Material und Methoden: Diese Studie wurde an 49 Erwachsenen zwischen 18 und 60 Jahren als eine randomisierte, placebo-kontrollierte, Doppelblindstudie durchgeführt, mit einem durchschnittlichen Abbreviated Burn Severity Index (ABSI) von 7–11. Der Behandlungszeitraum war 28 Tage, der Nachuntersuchungszeitraum 1 Jahr. rGH wurde subcutan verabreicht in einer Dosierung von 0,5 IU/kgKG bei 26 Patienten. 23 Patienten erhielten ein Placebo. Die Wundheilungsbeurteilung wurde am Tag der Aufnahme, sowie bei jedem Verbandswechsel durchgeführt. Ein „Wound Closure Index (WCI)“ wurde errechnet. Ergebnisse: 37 Patienten, 19 in der rGH Gruppe und 18 in der Placebogruppe, überlebten und konnten bezüglich der Wundheilung ausgewertet werden. Die verbrannte Körperoberfläche berug 41,5 % in der rGH- und 36,7 % in der Placebogruppe. Der durchschnittliche ABSI-Score betrug 8,27 (rGH) und 7,9 (Placebo). Der WCI zeigte keinen signifikanten Unterschied zwischen den beiden Gruppen (rGH: 1,92; Placebo 1,72). Der WCI für zweitgradige Verbrennungen zeigte ebenfalls keinen signifikanten Unterschied (rGH: 0,9; Placebo: 0,69). Die Spenderheilung war in der mit rGH therapierten Gruppe mit durchschnittlich 12 Tagen im Vergleich zur Placebogruppe (10,4 Tage) nicht signifikant verändert. Schlußfolgerung: Bei schwerverbrannten Erwachsenen hat rGH keinen positiven Effekt auf die Wundheilung und die Heilung der Spenderstellen.
    Notes: Abstract. Introduction: Recombinant growth hormone (rGH) has been used successfully in burned children with a shortened donor-site healing time and length of hospital stay as well as a protein-sparing effect. In adult burn patients, no comparable study exists to date. Material and methods: The study was performed on 49 adults, aged 18–60, with an Abbreviated Burn Severity Index (ABSI) score of 7-Il as a randomized, placebo-controlled, double-blind study. The treatment period was 28 days and follow-up period 1 year. rGH was administered subcutaneously at a dose of 0.5 lU/kg per day in 26 patients, 23 patients were in the placebo group. Wound-closure assessment was performed on the day of admission and on each day of dressing change. A wound-closure index (WCI) was calculated. Results: Thirty-seven patients, 19 in the rGH group and 18 in the placebo group, survived and were available for primary efficacy analysis. The mean total body surface area (TBSA) burned was 41.5 % (rGH) versus 36.7 % (placebo); the average ABSI score was 8.27 (rGH) versus 7.9 (placebo). The wound-closure index was not significantly different in patients treated with rGH (1.92) compared with patients treated with placebo (1.72). WCI for partial thickness-loss burn wounds did not significantly differ from rGH (0.9) to placebo (0.69). The donor site healing time in rGH-treated patients (12 days) was not significantly different compared to placebo patients (10.4 days). Conclusion: In severely burned adult patients rGH has no positive effect on burn wound or donor-site healing.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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