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  • 1
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    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Deutscher Kongress für Orthopädie und Unfallchirurgie; 71. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 93. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie, 48. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20071024-20071027; Berlin; DOCW66-997 /20071009/
    Publication Date: 2007-10-10
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
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  • 2
    Keywords: CANCER ; tumor ; Germany ; MODEL ; THERAPY ; INFORMATION ; LUNG-CANCER ; DISEASE ; EPIDEMIOLOGY ; HISTORY ; incidence ; MORTALITY ; POPULATION ; RISK ; TUMORS ; PATIENT ; FAMILY ; prognosis ; RISK-FACTORS ; SUSCEPTIBILITY ; BREAST ; DECREASE ; NUMBER ; AGE ; etiology ; risk factors ; RISK FACTOR ; RECURRENCE ; case-control studies ; CHILDREN ; PREDICTORS ; SARCOMA ; HEART-DISEASE ; AGENT ; ONCOLOGY ; PERSISTENT ; case-control study ; CHILDHOOD ; DISTRESS ; Ewing's sarcoma ; osteosarcoma
    Abstract: This case-control study investigates etiologically important factors for juvenile osteosarcomas and possible reasons for the relative scarcity of their incidence in the population. Information on a variety of risk factors, psychosocial factors, and factors possibly occurring in early childhood was obtained by interviewing 88 patients (ages 8-25 years) with osteosarcoma, Ewing's sarcomas and other bone tumors, and three age- and sex-matched control groups (hospital, neighbour and family controls), and their mothers. For both sexes, children's diseases in their history, which increased the risk were measles (RR = 1.56, not significant) and mumps (RR = 1.81, 95% Cl = 1.05-3.13), whereas clinically apparent chickenpox was associated with a significant decrease for bone tumors (RR = 0.46, 95% Cl = 0.26-0.8). Dermal and respiratory allergies (without hay fever) were also inversely associated with bone tumors. Breast feeding for longer than 2 months was associated with low risk for bone tumors for boys, whereas for girls, paternal age was a risk factor; remaining stable in a multivariate model (RR = 2.36, 95% CI = 0.90-6.21). A change in the presence of an emotionally significant person or changes of residence were risk factors both in univariate and multivariate analyses. The strongest and most persistent risk factor was difficulties in school, indicative of emotional disturbances (RR 2.58, 95% Q = 1.39-4.78). Considering such host factors as possibly . important modifiers of risk in addition to exogenous carcinogenic agents, these factors were consistent and statistically significant for both sexes and despite the small numbers recruited for this study, thus predicting susceptibility. The factors may become relevant for preventive psychotherapy applied to susceptible persons for improvement of prognosis after surgical therapy in preventing recurrences. (C) 2004 International Society for Preventive Oncology. Published by Elsevier Ltd. All rights reserved
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 15225895
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  • 3
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Between 1991 and 1995, 96 patients (114 feet) were treated with a proximal crescentic metatarsal osteotomy and distal soft-tissue procedure for moderate to severe hallux valgus deformity [intermetatarsal (IM) angle 〉 15°, or hallux valgus (HV) angle 〉 30°]. At an average follow-up of 26 months, 8 men and 62 women (86 feet) with a mean age of 53.2 years were retrospectively reviewed. The HV angle averaged 41.1° preoperatively and 14.6° postoperatively. The respective values for the IM angle were 17.8° and 7.8°. Neither the average metatarsal shortening of 3 mm nor the dorsal angulation at the osteotomy site seen in 9% of cases evidenced any clinical significance at follow-up. Patient satisfaction was excellent or good in 91%, and the mean Mayo Clinic Forefoot Score (total 75 points) improved from 37.2 to 61.1 points. Complications included 8 cases of hallux varus and 5 cases of hardware failure. Based on this first study exclusively focusing on moderate to severe hallux valgus deformity, we conclude that proximal first metatarsal osteotomy in combination with a lateral soft-tissue procedure is effective in correcting moderate to severe symptomatic hallux valgus deformity with metatarsus primus varus (IM angle 〉 15° or HV angle 〉 30 °).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
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    Springer
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Report in literatur and 3 own cases serve in discussing the clinical picture, X-ray picture, morphological behavior, differential diagnosis of the benign chondroblastoma (Codmantumor). The knowledge of the tumor, which only seldom occurs, appears to be very important owing to the danger of its wrong interpretation especially of the morphological picture and the therapeutic consequence resulting thereform. With an exact conservativ surgical treatment the prognosis of the condition is a very good one. It is especially pointed to the problem of the atypical chondroblastoma.
    Abstract: Résumé On présente la clinique, l'aspect radiologique et morphologique ainsi que le diagnostic differentiel du chondroblastome benin (tumeur de Codman). Révue de litterature à laquelle trois nouveaux cas sont ajoutés. La conaissance de cette rare tumeur osseuse paraît importante en vue de fausse interpretation, surtout de l'aspect morphologique et des consequences therapeutiques qui en ressortent. L'exacte therapie chirurgicale conservatrice (excochleation, eventuellement resection) permet un bon prognostique de la maladie. Le probleme de chondroblastomes atypiques est demontré.
    Notes: Zusammenfassung An Hand von Literaturberichten und drei eigenen Fällen werden Klinik, Röntgenbild, morphologisches Verhalten und Differentialdiagnose desbenignen Chondroblastoms („Codmantumor“) besprochen. Die Kenntnis der selten vorkommenden Knochengeschwulst erscheint wegen der Gefahr einer Fehlinterpretation vor allem des morphologischen Bildes und der sich daraus ergebenden therapeutischen Konsequenzen wichtig. Bei exakter konservativ chirurgischer Therapie (Excochleation und evtl. Resektion) ist die Prognose der Erkrankung eine sehr gute. Auf die Problematik atypischer Chondroblastome wird hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé A l'aide de 13 amputations d'ostéosarcomes on mène les recherches comparatives entre l'expansion radiologique de la tumeur et celle qui existe réellement du point de vue morphologique. Il en résulte que les limites supérieures de la tumeur sont données par l'angiographie qui montre d'une manière très exacte la partie extraossaire. Les limites sont également données par la saillie du périoste qui n'est pas envahie par la partie intraossaire de la tumeur. L'amputation doit être faite à peu près 5 cm au dessus des limites supérieures les plus avancées vues dans la radiographie. Si l'osteosarcome se trouve dans la partie inférieure d'un os long, on peut avec cette méthode, sans devoir craindre une recidive locale du moignon, préserver l'articulation supérieure dans sa fonction ce qui est essentiel pour la réadaption successive du membre.
    Abstract: Zusammenfassung An 13 Amputationspräparaten von Osteosarkomen werden vergleichende Untersuchungen über die röntgenologisch nachweisbare und die tatsächliche morphologische Tumorausdehnung durchgeführt. Daraus ergibt sich, daß die proximale Tumorgrenze mit Hilfe der Angiographie (die den extraossären Tumoranteil exakt darstellt) bzw. durch den Periostsporn (der vom intraossären Tumoranteil meist nicht überragt wird) gut zur Darstellung gelangt. Die Amputation soll ungefähr 5 cm oberhalb dieser am weitesten nach proximal reichenden röntgenologischen Verdachtszeichen erfolgen. Bei Lokalisation des Osteosarkoms im distalen Anteil eines langen Röhrenknochens kann mit diesem Vorgehen, ohne ein Stumpfrezidiv in Kauf nehmen zu müssen, das für die folgende Rehabilitation wichtige proximal gelegene Gelenk funktionsfähig erhalten werden.
    Notes: Summary Comparative research is being conducted on 13 amputation samples of osteosarcomas into the roentgenological provable and the actual morphological tumor extension. From this it can be seen, that with the help of the angiography (which shows the extraosseous tumor part very exact), respectively through the Codman triangle (above which the intraosseous tumor part usually does not extend) the proximal tumor boundary is shown very clearly. The amputation should be done approximately 2 inches above these farthest proximal extending roentgenological symptoms. In cases of localisation of the osteosarcoma in the distal part of a long bone, one can in this way keep the, for the following rehabilitation important proximal situated joint functioning, without causing a local recidiv.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
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    Springer
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé On peut atteindre de bons succès en remplacant des cavités osteomyelitiques avec d'os spongieuses autoplastiques sous les conditions suivantes: Précaution antibiotique suffisante, technique opérative exacte, operation dans un stade inactif, la transplantation hétérogene ou homoplastique doit être évitée, la peau doit être bien nourrie et fermée sans tension.
    Abstract: Zusammenfassung Die Auffüllung osteomyelitischer Knochenhöhlen mit Eigenspongiosa bringt unter folgenden Bedingungen gute Ergebnisse: Ausreichender antibiotischer Schutz, exakte Technik, Operation nach Abklingen eines akuten Schubes, Auffüllung mit autogener Spongiosa, spannungsfreier Hautverschluß.
    Notes: Summary Filling up of osteomyelitic bone cavities with autologous material is a good method by using the following praecautions: Sufficient prae- and postoperative antibiotic therapy, exact operative technic, operation in an inactive stage of disease, closure of scin without tension, filling up af bone cavities with autologons bone.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
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    Springer
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Up to now, an abnormal enchondral ossification, which rarely occurs and mostly affects the ankle and the knee regions, was defined by “D.E.H.”. Since the disease affects not only the epiphyse and does not always appear in an hemimelic way, a neutral term is proposed i.e. “Hyperostosis enchondralis”. After discussing a special case, a survey of the relevant literature is made.
    Abstract: Résumé Il s'agit, par ce que l'on a désigné jusqu'ici par «D.E.H.» d'une ossification enchondrale anormale rarement rencontréeet qui atteint le plus souvent les régions de la cheville et du genou. Comme le mal ne concerne pas seulement l'épiphyse et ne se manifeste pas obligatoirement d'une façon hémimélique on propose une appelation neutre à savoir «Hyperostosis enchondralis». Après la présentation d'un propre cas, nous avons dressé une vue d'ensemble de la littérature traitant oe sujet.
    Notes: Zusammenfassung Bei dem bisher als D.E.H. bezeichneten Krankheitsbild handelt es sich um eine selten auftretende enchondrale Ossifikationsstörung meist im Bereich des Sprunggelenks und der Kniegegend. Da die Erkrankung nicht nur Epiphysen betrifft und auch nicht immer eine hemimelische Anordnung aufweist, wird eine neutralere Bezeichnung, nämlich „Hyperostosis enchondralis“, vorgeschlagen. Nach Besprechung eines eigenen Falles wird eine Übersicht über die Literatur gebracht.
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  • 8
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Quel que soit le stade de la polyarthrite chronique evolutive du coude, l'intervention chirurgicale est toujours favorable. L'experience acquise par 15 operations d'articulation chez 12 malades sont presentés. Les premier resultats sont encourageants.
    Abstract: Zusammenfassung Die chirurgische Behandlung des polyarthritisch veränderten Ellbogengelenkes erscheint in jedem Stadium der Erkrankung aussichtsreich. An Hand von 15 operierten Gelenken bei 12 Patienten werden die bisher gewonnenen Erfahrungen mitgeteilt. Die Frühestergebnisse erscheinen sehr ermutigend.
    Notes: Summary In each stade the surgical treatment of the elbowjoint in rheumatoid arthritis is successful. The experience of 15 operations on 12 patients are presented. The earliest results are encouraging.
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  • 9
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über das operative Vorgehen bei 9 Kranken mit Metastasen der Brust- und Lendenwirbelsäule: Metastasenausräumung, Ersatz des Defektes durch Knochenzement und Stabilisierung des betroffenen Wirbelsäulenabschnittes mittels Metallplatte. Bei Durchführung des Eingriffes durch ein „Team der Spezialisten“ erscheint die Komplikationsrate gering. Bei strenger Indikation und adequater Nachbehandlung sind die Resultate ermutigend. Die Patienten bleiben meist bis knapp vor ihrem Tod beschwerdearm und gehfähig.
    Notes: Summary Critical report of the operative treatment in 9 patients with metastases of the thoracic or lumbar vertebral bodies: The tumor is evacuated, the defect filled with bone cement and the stabilisation established by metal-plate-fixation of the adjacent vertebral bodies. If the operation is done as a teamwork of thoracic and vascular surgeon, orthopedic surgeon and neurosurgeon the rate of complication is low. The patients loose their pains immediate after operation, mobilisation is possible after 1 week. Most of the patients remain mobile until short before their death.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
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    Springer
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Resektion eines oder mehrerer Wirbelkörper stellt eine technisch schwierige und für den Patienten sehr belastende Operation dar. Bei ausgewählten Fällen von „solitären“ Wirbelkörpermetastasen kann bei gutem Allgemeinzustand des Patienten an einen solchen Eingriff gedacht werden. Zur Ermöglichung einer raschen Mobilisierung ist die Stabilisierung der Wirbelsäule mittels Knochenzementplombierung und Seitenplatte günstig. Drei der vier eigenen Fälle wurden mit dieser Methode zweizeitig versorgt. Bei 1 Patient wurde ein vorgeformtes Implantat aus AlO2-Keramik verwendet. Die Mobilisierung ließ sich bis zu 4 Monaten erhalten. Eine Analyse der bisher mitgeteilten Fälle von totalen Wirbelkörperresektionen zeigt die Vorund Nachteile der verschiedene Methoden zur Wirbelsäulenstabilisierung auf.
    Notes: Summary The resection of one ore more vertebral bodies is technically difficult and quite demanding for the patient. In cases of solitary metastases to a vertebral body such a procedure may be considered when the general condition of the patient is satisfactory. To mobilise the patient quickly the stabilisation of the spine with bone cement and plates is mandatory. Three of four cases have been treated by two consecutive operations, one patient received a prefabricated ceramic implant. Mobilisation was maintained until four months after surgery. An analysis of previously published reports on complete vertebral body resection shows advantages and disadvantages of several methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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