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  • 1
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    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Evidenz und Entscheidung: System unter Druck; 10. Jahrestagung des Deutschen Netzwerks Evidenzbasierte Medizin; 20090305-20090307; Berlin; DOC09ebmV4.5 /20090304/
    Publication Date: 2009-03-20
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Mainz//2011; 56. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds), 6. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Epidemiologie (DGEpi); 20110926-20110929; Mainz; DOC11gmds148 /20110920/
    Publication Date: 2011-09-20
    Keywords: Screening Strategies ; Prediction ; Pre-Diabetes ; Diabetes mellitus type 2 ; Fasting Plasma Glucose ; Hemoglobin A1c ; Cohort Study ; Elderly ; ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 3
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Health Technology Assessment; VOL: 5; DOC09 /20090721/
    Publication Date: 2009-07-30
    Description: Health political background The comparison of the effectiveness of health technologies is not only laid down in German law (Social Code Book V, § 139 and § 35b) but also constitutes a central element of clinical guidelines and decision making in health care. Tools supporting decision making (e. g. Health Technology Assessments (HTA)) are therefore in need of a valid methodological repertoire for these comparisons. Scientific background Randomised controlled head-to-head trials which directly compare the effects of different therapies are considered the gold standard methodological approach for the comparison of the efficacy of interventions. Because this type of trial is rarely found, comparisons of efficacy often need to rely on indirect comparisons whose validity is being controversially debated. Research questions Research questions for the current assessment are: Which (statistical) methods for indirect comparisons of therapeutic interventions do exist, how often are they applied and how valid are their results in comparison to the results of head-to-head trials? Methods In a systematic literature research all medical databases of the German Institute of Medical Documentation and Information (DIMDI) are searched for methodological papers as well as applications of indirect comparisons in systematic reviews. Results of the literature analysis are summarized qualitatively for the characterisation of methods and quantitatively for the frequency of their application. The validity of the results from indirect comparisons is checked by comparing them to the results from the gold standard - a direct comparison. Data sets from systematic reviews which use both direct and indirect comparisons are tested for consistency by of the z-statistic. Results 29 methodological papers and 106 applications of indirect methods in systematic reviews are being analysed. Four methods for indirect comparisons can be identified: Unadjusted indirect comparisons include, independent of any comparator, all randomised controlled trials (RCT) that provide a study arm with the intervention of interest. Adjusted indirect comparisons and metaregression analyses include only those studies that provide one study arm with the intervention of interest and another study arm with a common 〈TextGroup〉 comparator 〈/TextGroup〉. While the aforementioned methods use conventional metaanalytical techniques, Mixed treatment comparisons (MTC) use Bayesian statistics. They are able to analyse a complex network of RCT with multiple 〈TextGroup〉 comparators 〈/TextGroup〉 simultaneously. During the period from 1999 to 2008 adjusted indirect comparisons are the most commonly used method for indirect comparisons. Since 2006 an increase in the application of the more methodologically challenging MTC is being observed. For the validity check 248 data sets, which include results of a direct and an indirect comparison, are available. The share of statistically significant discrepant results is greatest in the unadjusted indirect comparisons (25,5% [95% CI: 13,1%; 38%]), followed by metaregression analyses (16,7% [95% CI: -13,2%; 46,5%]), adjusted indirect 〈TextGroup〉 comparisons 〈/TextGroup〉 (12,1% [95% CI: 6,1%; 18%]) and MTC (1,8% [95% CI: -1,7%; 5,2%]). Discrepant results are mainly detected if the basic assumption for an indirect comparison - between-study homogeneity - does not hold. However a systematic over- or underestimation of the results of direct comparisons by any of the indirectly comparing methods was not observed in this sample. Discussion The selection of an appropriate method for an indirect comparison has to account for its validity, the number of interventions to be compared and the quality as well as the quantity of available studies. Unadjusted indirect comparisons provide, contrasted with the results of direct comparisons, a low validity. Adjusted indirect comparisons and MTC may, under certain circumstances, give results which are consistent with the results of direct comparisons. The limited number of available reviews utilizing metaregression analyses for indirect comparisons currently prohibits empirical evaluation of this methodology. Conclusions/Recommendations Given the main prerequisite - a pool of homogenous and high-quality RCT - the results of head-to-head trials may be pre-estimated by an adjusted indirect comparison or a MTC. In the context of HTA and guideline development they are valuable tools if there is a lack of a direct comparison of the interventions of interest.
    Description: Gesundheitspolitischer Hintergrund Die vergleichende Nutzenbewertung von gesundheitsrelevanten Technologien ist nicht nur gesetzlich festgeschrieben (§ 139 und § 35b, SGB V: SGB = Sozialgesetzbuch), sondern ist auch ein zentrales Element von klinischen Leitlinien bzw. Entscheidungssituationen. Entscheidungsunterstützungsinstrumente wie Health Technology Assessments (HTA) sollten daher über ein valides methodisches Instrumentarium verfügen. Wissenschaftlicher Hintergrund Randomisierte kontrollierte Head-to-head-Studien, die Therapien direkt miteinander vergleichen, gelten als Goldstandard für den Wirksamkeitsvergleich. Da Studien dieses Typs nur begrenzt zur Verfügung stehen, sind Wirksamkeitsvergleiche auf indirekt vergleichende Methoden angewiesen, deren Validität allerdings noch kontrovers diskutiert wird. Fragestellung Fragestellungen für das vorliegende Assessment sind: Welche (statistischen) Methoden zur Durchführung indirekter Vergleiche therapeutischer Interventionen gibt es, wie häufig werden sie eingesetzt und wie ist ihre Validität im Vergleich zu den Ergebnissen direkter Vergleiche zu beurteilen? Methodik In einer systematischen Literaturrecherche werden die medizinnahen Datenbanken des Deutschen Instituts für medizinische Dokumentation und Information (DIMDI) nach Methodenpapieren und Anwendungen von indirekten Vergleichen in systematischen Reviews durchsucht. Die Literaturauswertung erfolgt qualitativ beschreibend (Methoden) und quantitativ für die Häufigkeit ihres Einsatzes. Eine Validitätsprüfung der Methoden für indirekte Therapievergleiche ist über den Vergleich ihrer Ergebnisse mit dem Goldstandard - den Ergebnissen von Head-to-head-Studien - möglich. In systematischen Reviews, in denen Therapieverfahren sowohl direkt als auch indirekt verglichen werden, werden diese Ergebnisse mithilfe der z-Statistik auf Übereinstimmung geprüft. Ergebnisse 29 Methodenpapiere und 106 Methodenanwendungen werden ausgewertet. Aus diesen lassen sich vier Methoden für indirekte Vergleiche identifizieren: Nicht-adjustierte indirekte Vergleiche schließen, unabhängig vom Komparator, alle randomisierten kontrollierten Studien (RCT), die einen Studienarm mit einer der interessierenden Therapieoptionen enthalten, ein. Adjustierte indirekte Vergleiche und Metaregressionen greifen nur auf Studien zurück, die einen Arm mit einer Therapieoption von Interesse und einen Arm mit einem gemeinsamen Komparator aufweisen. Während die genannten Verfahren konventionelle Metaanalysetechniken einsetzen, können die mit Bayes'schen Methoden arbeitenden Mixed treatment comparisons (MTC), ein komplexes Netzwerk aus RCT mit multiplen Komparatoren simultan analysieren. Im Zeitraum von 1999 bis 2008 werden die adjustierten indirekten Vergleiche am häufigsten angewendet. Seit 2006 ist auch ein deutlicher Anstieg der Verwendung des methodisch anspruchsvolleren MTC zu verzeichnen. Für die Validitätsprüfung stehen 248 Datensätze mit Ergebnisgegenüberstellungen aus direktem und indirektem Vergleich zur Verfügung. Der Anteil diskrepanter Ergebnisse mit statistischer Signifikanz war am größten bei den nicht-adjustierten indirekten Vergleichen (25,5% [95%-KI: 13,1; 38]), gefolgt von dem der Metaregressionen (16,7% [95%-KI: -13,2; 46,5]), der adjustierten indirekten Vergleiche (12,1% [95%-KI: 6,1; 18]) und des MTC (1,8% [95%-KI: -1,7; 5,2]). Diskrepante Ergebnisse werden vor allem dann beobachtet, wenn die Voraussetzung für die Durchführung eines indirekten Vergleichs - eine homogene Studienlage - nicht gegeben ist. Eine systematische Über- oder Unterschätzung der Ergebnisse direkter Vergleiche durch den indirekten Vergleich zeigt sich in dieser Stichprobe bei keinem der genannten Verfahren. Diskussion Die Auswahl einer geeigneten Methode für einen indirekten Vergleich hat sich an deren Validität, der Anzahl der zu vergleichenden Therapieoptionen sowie an der Qualität und Quantität der verfügbaren Studien zu orientieren. Nicht-adjustierte indirekte Vergleiche weisen in Gegenüberstellung zu direkten Vergleichen eine geringe Validität auf. Adjustierte indirekte Vergleiche und MTC können dagegen unter bestimmten Voraussetzungen Ergebnisse liefern, die in den meisten Fällen denen direkter Vergleiche entsprechen. Die Validität von indirekten Vergleichen mittels Metaregression kann auf Basis der wenigen, bisher verfügbaren Anwendungsbeispiele noch nicht beurteilt werden. Schlussfolgerung/Empfehlung Bei Einhaltung der zentralen Voraussetzung - Anwendung an einem Pool homogener, qualitativ hochwertiger RCT - lassen sich die Ergebnisse von qualitativ hochwertigen Head-to-head-Studien durch den Einsatz adjustierter indirekter Vergleiche und MTC abschätzen. Im Kontext von HTA und Leitlinienerstellung stellen sie somit wertvolle Hilfsinstrumente dar, wenn direkte Evidenz für einen Wirksamkeitsvergleich von Therapieverfahren nicht zur Verfügung steht.
    Keywords: META-ANALYSIS AS TOPIC ; RANDOMIZED CONTROLLED TRIAL ; REVIEW LITERATURE AS TOPIC ; TREATMENT OUTCOME ; TECHNOLOGY ASSESSMENT, BIOMEDICAL ; DATA INTERPRETATION, STATISTICAL ; METAANALYSE ; RANDOMISIERTE KLINISCHE STUDIE [DOKUMENTTYP] ; ÜBERSICHTSLITERATUR ; BEHANDLUNGSERGEBNIS ; TECHNIKFOLGEN-ABSCHÄTZUNG, BIOMEDIZINISCHE ; DATENINTERPRETATION, STATISTISCHE ; randomisierte kontrollierte Studien ; Metaanalyse ; Literaturübersicht ; ddc: 610
    Language: German
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 4
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  20. Jahrestagung der Gesellschaft für Arzneimittelanwendungsforschung und Arzneimittelepidemiologie; 20131205-20131206; Düsseldorf; DOC13gaa39 /20131125/
    Publication Date: 2013-11-26
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 5
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Evidenz und Entscheidung: System unter Druck; 10. Jahrestagung des Deutschen Netzwerks Evidenzbasierte Medizin; 20090305-20090307; Berlin; DOC09ebmV4.4 /20090304/
    Publication Date: 2009-03-20
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 6
    Publication Date: 2011-08-05
    Description: Immunotherapeutic strategies may be a treatment option in patients with refractory acute myelogenous leukemia (AML) or, in cases of complete remission after conventional therapy regimens, may help to reduce disease recurrence or delay time to progression. Evidence suggests a key role of dendritic cells (DCs) in cancer immunotherapy due to their capacity to present tumour antigens to effector cells. We generated cytokine-induced killer (CIK) cells from healthy donors and examined their responses in vitro in an LDH release assay against three cell lines and allogeneic HLA non-matched blasts from three patients with de novo AML after coincubation with autologous peripheral blood monocyte-derived DCs. Although DCs were unable to enhance CIK cell effects against all three cell lines tested, the cytotoxic activity against the patients' AML cells increased after coculture with mature DCs, which was significant in two of three patients. However, neither prior pulsing of the DCs with blast cell lysates nor with leukemic cell-derived total RNA further enhanced the lytic capacity of the CIK cells. On the contrary, pulsing reduced or even reversed the cytotoxic activity of the effector cells. This decrease of allogeneic cytotoxicity led us to conclude that monocyte-derived DCs may be useful in autologous or allogeneic vaccine strategies for the treatment of AML or in priming donor lymphocytes in vitro, but unfractionated antigens as pulsing agents may have inhibitory effects on T cell efficiency and their employment in immunotherapeutic strategies for AML seems questionable.
    Description: Immuntherapeutische Strategien können eine Behandlungsoption bei Patienten mit refraktärer akuter myeloischer Leukämie (AML) sein oder in den Fällen einer kompletten Remission nach konventionellen Therapieformen helfen, das Wiederauftreten der Krankheit zu verhindern oder die Zeit bis zur Progression zu verlängern. Es gibt Hinweise darauf, dass dendritische Zellen (DCs) eine zentrale Rolle in der Krebs-Immuntherapie spielen aufgrund ihrer Fähigkeit, tumorantigene Effektor-Zellen zu präsentieren. Wir stellten Zytokin-induzierte Killer (CIK)-Zellen von gesunden Spendern her und untersuchten deren Reaktionen in vitro in einem Laktatdehydrogenase (LDH)-Assay gegen Zelllinien und allogene HLA nicht übereinstimmende Blasten von drei Patienten mit de novo AML nach Koinkubation mit autologen aus dem peripheren Blut abgeleiteten DCs. Obwohl DCs die CIK Zellen Wirksamkeit gegen alle drei getesteten Zelllinien nicht verbessern konnten, wurde die zytotoxische Aktivität gegen die Patienten-AML-Zellen nach Kokultur mit reifen DCs in zwei von drei Patienten signifikant erhöht. Doch weder ein Pulsen der DCs mit blastären Zelllysaten noch mit aus leukämischen Zellen gewonnener Gesamt-RNA konnten die lytische Kapazität der CIK-Zellen weiter verbessern. Im Gegenteil, gepulste DCs reduzierten sogar die zytotoxische Aktivität der Effektorzellen. Dieser Rückgang der allogenen Zytotoxizität führte uns zu dem Schluss, dass von Monozyten abgeleitete DCs nützlich sein könnten in autologen oder allogenen Impfstrategien zur Behandlung von AML. Unfraktionierte Antigene zum Pulsen von DC können dagegen hemmende Wirkung auf T-Zellen haben.
    Keywords: dendritic cells ; cytokine-induced killer cells ; AML ; blast cell lysate ; blast-derived RNA ; dendritische Zellen ; Zytokin-induzierte Killerzellen ; AML ; Zelllysat ; RNA ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 7
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Mainz//2011; 56. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds), 6. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Epidemiologie (DGEpi); 20110926-20110929; Mainz; DOC11gmds182 /20110920/
    Publication Date: 2011-09-20
    Keywords: kidney function ; estimating equations ; GFR ; creatinine ; cystatin C ; cohort study ; ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 8
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  7. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung des Deutschen Netzwerks für Versorgungsforschung; 20081016-20081018; Köln; DOCC3.24 /20081006/
    Publication Date: 2008-10-07
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : American Institute of Physics (AIP)
    Journal of Applied Physics 85 (1999), S. 404-407 
    ISSN: 1089-7550
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: The refractive index and extinction coefficient of cubic GaN in the energy range of 1.5–3.7 eV were determined with high accuracy using combined reflectivity and spectroscopic ellipsometry studies of layers grown by molecular beam epitaxy on GaAs(001). A comparison of the experimental reflectivity data with theoretical calculations demonstrates that the data analysis has to be performed by taking into account both surface roughness and a nonabrupt substrate–film interface. In the transparent region the refractive index of cubic GaN was found to be slightly higher than that of the hexagonal modification. © 1999 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 10
    ISSN: 1077-3118
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: The incorporation and optical properties of Mg in cubic GaN (c-GaN) epilayers grown by rf plasma-assisted molecular beam epitaxy on (100) GaAs are investigated by secondary ion mass spectroscopy and low-temperature photoluminescence (PL). By varying the Mg flux by more than four orders of magnitude, the incorporation of Mg saturates at high Mg flux and is limited to a value of about 5×1018 cm−3 due to the high volatility of Mg at growth temperature. In addition, we observe an accumulation of Mg at the GaN/GaAs interface due to a diffusion of Mg to the GaAs substrate. Low-temperature PL spectra reveal several well-separated lines. Besides a shallow acceptor level at EA≅0.230 eV, additional Mg-related deep defect levels indicate an incorporation of Mg at off-gallium sites or as complexes. © 1998 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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