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  • 1
  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  53. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds); 20080915-20080919; Stuttgart; DOCMBIO6-5 /20080910/
    Publication Date: 2008-09-11
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 3
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  51. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie; 20060910-20060914; Leipzig; DOC06gmds312 /20060901/
    Publication Date: 2006-09-25
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 4
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  53. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds); 20080915-20080919; Stuttgart; DOCP-18 /20080910/
    Publication Date: 2008-09-11
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 5
    Publication Date: 2006-04-21
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 6
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  68. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 90. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie und 45. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20041019-20041023; Berlin; DOC04dguH2-1526 /20041019/
    Publication Date: 2004-10-20
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 7
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  67. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 89. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie und 44. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20031111-20031116; Berlin; DOC03dguO21-3 /20031111/
    Publication Date: 2003-11-11
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 8
    ISSN: 1435-1803
    Keywords: Free radicals ; spin trapping ; infarct size ; reperfusion injury ; ischemic cell death
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Ischemic, reperfused porcine hearts were used to investigate whether the spin trap agent PBN (N-tert-butyl-alpha-phenylnitrone) attenuates postischemic cell death by scavenging of free radicals. The left anterior descending coronary artery (LAD) was ligated distally in 16 pigs for 45 min and then reperfused for 3 h. PBN (coronary concentration approximately 1 mM) was infused into the LAD of eight pigs during the first 45 min of reperfusion. Electron spin resonance spectroscopy (ESR) was performed to identify free radical adducts in the reperfused coronary venous blood. Regional systolic shortening (SS%) was determined by sonomicrometry. Infarct size was evaluated as the percentage of infarcted (tetrazolium stain) to ischemic (dye technique) myocardium. The transmural ultrastructural degree of myocardial injury as well as myocardial ATP levels were assessed at the end of the experiment. Intracoronary treatment with PBN during early reperfusion did not attenuate myocardial damage. Infarct sizes (control group 59±19%, treated group 55±14%), transmural ultrastructural alterations, myocardial ATP concentrations (control group 1.8±0.3 μmol/mg frozen weight, treated group 1.7±0.4 μmol/mg) and regional systolic shortening at the end of the experiments (control group −1±5%, treated group −2±6% did not differ significantly. Furthermore, under various experimental conditions of spin trapping, free radical adducts could not be identified in coronary venous blood during early reperfusion. The results suggest that the spin trap agent PBN (1 mM) does not affect postischemic cell death in porcine hearts.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 9
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS German Medical Science; VOL: 17; DOC10 /20191024/
    Publication Date: 2019-10-25
    Description: The objective of clinical trials is to transfer findings gained from basic research to patients and to result in innovative treatment approaches. Along with basic research, results from clinical trials thus represent a core area of medical advances. As a location for clinical trials, Germany is currently well-positioned and internationally competitive. This is evident in its position as No. 2 in Europe and No. 3 worldwide - behind the US and UK - in clinical trials of pharmaceuticals . Maintaining and further improving this favorable positioning as a location for clinical trials is in the mutual interest of all parties involved in the field of clinical research, patients, trial sites and sponsors of clinical trials.For patients, clinical trials offer opportunities to gain early access to innovative therapy options. In addition to the scientific interest from medical faculties, clinical research is thereby an important aspect for university clinics in Germany as they fulfill their medical care mandate. Their involvement in clinical trials gives physicians the ability to gather experience with new treatment approaches at an early stage and to pass this know-how on to their patients. A location's clinical research is thus an important competitive factor in terms of international comparison as well. Industry likewise benefits from the favorable research infrastructure in Germany, which provides rapid patient recruitment and outstanding quality of results obtained and can thus contribute to the early approval of new drugs. From the perspective of the authors, it is therefore essential that Germany continues to remain competitive as a location for conducting clinical trials, precisely because the number of clinical trials is decreasing overall. Companies themselves are in international competition internally and externally, which often creates a certain pressure on trial preparation and thus on the start of a clinical trial. To ensure that a clinical trial can begin early, it is essential that contracts related to the trial are concluded quickly and simply, including remuneration for participants and full, transparent and comprehensible coverage of content for the business relationship. The swift agreement of key contractual and budgetary aspects is therefore in the interest of everyone involved.Against this backdrop, the German Association of Medical Faculties (MFT), the German Association of Academic Medical Centers (VUD), the Coordination Center for Clinical Studies (KKS-Netzwerk) and the German Association of Research-Based Pharmaceutical Companies (vfa) have held joint discussions regarding an important aspect of the contract negotiations - the cost consideration of clinical trials.As a result of these talks, these organizations have developed and published joint "Recommendations for the preparation of a total services calculation for remuneration related to the conduct of a clinical trial in a trial center" , . The parties concerned share the conviction that, against the backdrops described, it would be helpful if the potential contract partners had access to recommendations that offer examples of constantly recurring cost positions in order to more precisely determine remuneration related to the conduct of a clinical trial.This article explains how the "Recommendations for the preparation of a total services calculation for remuneration related to the conduct of a clinical trial in a trial center" , were developed and provides an overview of their content.
    Description: Klinische Prüfungen haben zum Ziel, die in der Grundlagenforschung gewonnenen Erkenntnisse auf den Patienten zu übertragen und innovative Behandlungsansätze zu schaffen. Neben der Grundlagenforschung bilden die Ergebnisse klinischer Prüfungen damit einen Kernbereich medizinischen Fortschritts. Derzeit ist Deutschland als Standort für die Durchführung klinischer Prüfungen gut aufgestellt und international wettbewerbsfähig. Dies zeigt sich an seiner Position als Nummer 2 in Europa und Nummer 2 weltweit - hinter den USA bzw. UK - bei klinischen Prüfungen von Arzneimitteln . Diese gute Positionierung des Studienstandortes zu erhalten und weiter zu verbessern, liegt im gemeinsamen Interesse aller Beteiligten im Bereich der klinischen Forschung, der Patienten, der Studienzentren und der Sponsoren klinischer Prüfungen.Für Patienten bieten klinische Prüfungen die Möglichkeiten, frühzeitig Zugang zu innovativen Therapiemöglichkeiten zu erhalten. Neben dem wissenschaftlichen Interesse der medizinischen Fakultäten ist die klinische Forschung damit für die Universitätskliniken in Deutschland ein wichtiger Aspekt bei der Wahrnehmung ihres Auftrags der Krankenversorgung. Die Einbindung in klinische Prüfungen gibt den Ärzten frühzeitig die Möglichkeit, Erfahrungen mit neuen Behandlungsansätzen zu sammeln und an die Patienten weitergeben zu können. Klinische Forschung an einem Standort ist damit ein wichtiger Wettbewerbsfaktor auch im internationalen Vergleich. Die Industrie profitiert auf der anderen Seite von der guten Forschungsinfrastruktur in Deutschland, da diese einen schnellen Patienteneinschluss und eine sehr hohe Qualität der gewonnenen Ergebnisse gewährleisten und damit zu einer frühzeitigen Zulassung eines neuen Arzneimittels beiträgt. Aus Sicht der Verfasser ist es daher wichtig, dass der Standort Deutschland bei der Durchführung klinischer Prüfungen auch zukünftig wettbewerbsfähig bleibt, gerade weil die Zahlen klinischer Prüfungen insgesamt zurückgehen. Die Unternehmen stehen ihrerseits im internationalen Wettbewerb, so dass die Vorbereitung der Studiendurchführung und damit der Start einer klinischen Prüfung häufig einem gewissen zeitlichen Druck unterliegen. Um eine klinische Prüfung frühzeitig beginnen zu können, ist es unerlässlich, Studienverträge inklusive der darin enthaltenden Vergütung zwischen den Beteiligten schnell und einfach, dabei aber inhaltlich umfassend, transparent und nachvollziehbar in der Leistungsbeziehung abzuschließen. Die zügige Einigung der wesentlichen vertraglichen sowie budgetären Aspekte liegt damit im Interesse aller Beteiligten.Vor diesem Hintergrund haben der Medizinische Fakultätentag (MFT), der Verband der Universitätsklinika Deutschlands (VUD), die Koordinierungszentren für Klinische Studien (KKS-Netzwerk) und der Verband forschender Arzneimittelhersteller (vfa) gemeinsam einen wichtigen Aspekt im Hinblick auf die Vertragsverhandlungen diskutiert - die Kostenbetrachtung klinischer Prüfungen.Als Ergebnis dieser Diskussionen haben diese Organisationen "Gemeinsame Empfehlungen zur Erstellung einer Gesamtleistungsrechnung der Vergütung bei der Durchführung einer klinischen Prüfung in einem Prüfzentrum" erarbeitet und veröffentlicht , . Die Beteiligten sind gemeinsam der Überzeugung, dass es vor dem beschriebenen Hintergrund hilfreich erscheint, wenn die potentiellen Vertragspartner in ihren jeweiligen Verhandlungen über Empfehlungen verfügen, die stetig wiederkehrende Kostenpositionen zur näheren Bestimmung der Vergütung im Rahmen der Durchführung einer klinischen Prüfung beispielhaft benennen.Dieser Artikel erörtert die Hintergründe der "Gemeinsamen Empfehlungen zur Erstellung einer Gesamtleistungsrechnung der Vergütung bei der Durchführung einer klinischen Prüfung in einem Prüfzentrum" , und ermöglicht einen Überblick über deren Inhalt.
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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