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    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  27. Deutscher Krebskongress; 20060322-20060326; Berlin; DOCPO614 /20060320/
    Publication Date: 2006-04-21
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 2
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie; VOL: 12; DOC02 /20160613/
    Publication Date: 2016-06-13
    Description: Objectives: In the absence of unique ID numbers, cancer and other registries in Germany and elsewhere rely on identity data to link records pertaining to the same patient. These data are often encrypted to ensure privacy. Some record linkage errors unavoidably occur. These errors were quantified for the cancer registry of North Rhine Westphalia which uses encrypted identity data. Methods: A sample of records was drawn from the registry, record linkage information was included. In parallel, plain text data for these records were retrieved to generate a gold standard. Record linkage error frequencies in the cancer registry were determined by comparison of the results of the routine linkage with the gold standard. Error rates were projected to larger registries.Results: In the sample studied, the homonym error rate was 0.015%; the synonym error rate was 0.2%. The F-measure was 0.9921. Projection to larger databases indicated that for a realistic development the homonym error rate will be around 1%, the synonym error rate around 2%.Conclusion: Observed error rates are low. This shows that effective methods to standardize and improve the quality of the input data have been implemented. This is crucial to keep error rates low when the registry's database grows. The planned inclusion of unique health insurance numbers is likely to further improve record linkage quality. Cancer registration entirely based on electronic notification of records can process large amounts of data with high quality of record linkage.
    Description: Ziel der Arbeit: Krankheitsregister in Deutschland und einigen anderen Ländern sind darauf angewiesen, mehrere Meldungen zu einem Patienten anhand von Identitätsdaten zusammenzuführen, da keine eindeutige Personenkennung verfügbar ist. Diese Identitätsdaten werden häufig aus Datenschutzgründen pseudonymisiert. Einige Fehler beim Record Linkage sind unvermeidbar. In der vorliegenden Arbeit werden sie für das Epidemiologische Krebsregister Nordrhein-Westfalen, das chiffrierte Identitätsdaten zum Record Linkage verwendet, quantifiziert. Methoden: Eine Stichprobe von Meldungen an das Epidemiologische Krebsregister Nordrhein-Westfalen, die mit der Information über die Zuordnung zu einer Person versehen war, wurde gezogen. Parallel dazu wurden Klartextidentitätsdaten für diese Meldungen durch Dechiffrierung wiedergewonnen, um einen Gold-Standard zu erzeugen. Die Zuordnungsfehlerhäufigkeiten wurden durch Vergleich der Ergebnisse des Routine-Record Linkage mit dem Gold-Standard bestimmt. Die Fehlerraten wurden für umfangreichere Register hochgerechnet.Ergebnisse: In der untersuchten Stichprobe betrug die Homonymfehlerrate 0.015%, die Synonymfehlerrate 0.2%, das F-Maß ergab 0.9921. Eine Hochrechnung auf umfangreichere Datenbanken ergab, dass bei realistischen Annahmen über die Zunahme des Umfangs eine Homonymfehlerrate von etwa 1% und eine Synonymfehlerrate von etwa 2% zu erwarten sind.Schlussfolgerung: Die beobachteten Fehlerraten sind niedrig, darin zeigt sich, dass effektive Methoden zur Standardisierung und Sicherung der Datenqualität implementiert wurden. Dies ist essenziell, damit die Fehlerraten niedrig bleiben, wenn der Umfang des Registers zunimmt. Durch den geplanten Einschluss der eindeutigen Krankenversicherungsnummer ist eine weitere Verbesserung der Güte des Record Linkage zu erwarten. Krebsregistrierung, die allein auf elektronische Meldungen basiert, kann große Datenmengen verarbeiten bei hoher Qualität des Record Linkage.
    Keywords: record linkage ; cancer registry ; evaluation ; encrypted data ; data quality ; Record Linkage ; Krebsregister ; Evaluierung ; verschlüsselte Daten ; Datenqualität ; ddc: 610
    Language: English
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 3
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Deutscher Kongress für Orthopädie und Unfallchirurgie (DKOU 2018); 20181023-20181026; Berlin; DOCPT19-1146 /20181106/
    Publication Date: 2018-11-07
    Keywords: joint contracture ; atorvastatin ; rat model ; trauma ; myofibroblasts ; ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 4
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMDS 2014; 59. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie e.V. (GMDS); 20140907-20140910; Göttingen; DOCAbstr. 203 /20140904/
    Publication Date: 2014-09-05
    Keywords: ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 5
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  85. Jahresversammlung der Deutschen Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie; 20140528-20140601; Dortmund; DOC14hnod195 /20140414/
    Publication Date: 2014-04-15
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 6
    Keywords: RECEPTOR ; CANCER ; EXPRESSION ; SURVIVAL ; ENDOTHELIAL GROWTH-FACTOR ; Germany ; KINASE ; TYROSINE KINASE ; GENES ; SURGERY ; IMPACT ; ALPHA ; TARGET ; PROGRESSION ; PATTERNS ; METASTASIS ; STOMACH ; adenocarcinoma ; RECEPTORS ; CELL CARCINOMA ; PATTERN ; overall survival ; UPDATE ; LYMPH-NODE ; receptor tyrosine kinase ; RECEPTOR TYROSINE KINASES ; gastric ; ESOPHAGEAL ; PDGFR ; gastric adenocarcinoma ; RATIONALE ; COEXPRESSION ; MOLECULAR TARGETING STRATEGY ; RECEPTOR-TYROSINE-KINASE
    Abstract: Background/Aims: This study was initiated in order to define the (co-)expression patterns of target receptor tyrosine kinases (RTKs) in human gastric adenocarcinoma and to correlate them with clinicopathological parameters. Methodology: The (co-)expression pattern of VEGFR1, VEGFR2,VEGFR3, PDGFR alpha, PDGFR beta and EGFR1 was analyzed in 56 samples of human gastric adenocarcinoma and correlated with staging and survival. Results: VEGFR1,VEGFR2, VEGFR3, PDGFRa, PDGFR beta and EGFR1 were expressed at relevant levels in 79%, 50%, 50%, 63%, 55% and 30%, respectively. VEGFR2,VEGFR3, and PDGFR beta were significantly co-expressed. Thirty-four percent of gastric adenocarcinoma samples revealed a co-expression of 6 receptors, 27% expressed 5 receptors and only 23% showed expression of 3 receptors or less. Expression of VEGFR1, VEGFR2, VEGFR3, PDGFR alpha, PDGFR beta and EGFR1 in gastric adenocarcinoma did not significantly correlate with a higher pT-category, the presence of lymph node metastasis (pN+) or overall survival. However, a trend towards a higher pT-category was seen for expression of VEGFR1 without reaching statistical significance. Conclusions: The data obtained reveal that specific RTKs are significantly co-expressed. However, co-expression of RTKs did not impact on staging or survival. It has to be further analyzed, if the expression of the respective ligands is of higher relevance than the expression of the receptor itself
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 20583450
    Signatur Availability
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  • 7
    Keywords: RECEPTOR ; APOPTOSIS ; EXPRESSION ; GROWTH-FACTOR ; IN-VITRO ; HEPATOCELLULAR-CARCINOMA ; GASTRIC-CANCER ; Gadd45 ; MULTIKINASE INHIBITOR SORAFENIB ; INFUSIONAL FLUOROURACIL
    Abstract: We initiated this preclinical study in order to analyze the impact of sorafenib single treatment versus combination treatment in human colorectal cancer. The effect of increasing sorafenib doses on proliferation, apoptosis, migration, and activation of signal cascades was analyzed in vitro. The effect of sorafenib single treatment versus 5-fluorouracil (5-FU) single treatment and combination therapy on in vivo proliferation and target cytokine receptor/ligand expression was analyzed in a human colon cancer xenograft mouse model using HT29 tumor cells. In vitro, SW480 and HT29 cell lines were sensitive to sorafenib, as compared to Caco2 and SW620 cell lines, independent of the mutation status of K-ras, Raf, PTEN, or PI3K. The effect on migration was marginal, but distinct differences in caspases activation were seen. Combination strategies were beneficial in some settings (sorafenib + 5-FU; irinotecan) and disadvantageous in others (sorafenib + oxaliplatin), depending on the chemotherapeutic drug and cell line chosen. Sensitive cell lines revealed a downregulation of AKT and had a weak expression level of GADD45 beta. In resistant cell lines, pp53 and GADD45 beta levels decreased upon sorafenib exposure. In vivo, the combination treatment of sorafenib and 5-FU was equally effective as the respective monotherapy concerning tumor proliferation. Interestingly, treatment with either sorafenib or 5-FU resulted in a significant decrease of VEGFR1 and PDGFR beta expression intensity. In colorectal cancer, a sensitivity towards sorafenib exists, which seems similarly effective as a 5-FU monotherapy. A combination therapy, in contrast, does not show any additional effect.
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 22983756
    Signatur Availability
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  • 8
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  GMS Current Posters in Otorhinolaryngology - Head and Neck Surgery; VOL: 10; DOC149 /20140519/
    Publication Date: 2014-05-20
    Description: Einleitung: Die intratympanale Applikation von Gentamicin führt zu einem Anstieg der kochleären Stickstoffmonoxid(NO)-Produktion. Nach dem gegenwärtigen Kenntnisstand wird hierfür primär die induzierbare Stickstoffmonoxidsynthase (iNOS) verantwortlich gemacht. Gentamicin-induzierte Veränderungen der konstitutiv exprimierten endothelialen und neuronalen Stickstoffmonoxid-synthasen (eNOS und nNOS) und ihrer aktivierten (phosphorylierten) Formen (p-eNOS und p-nNOS) sind kaum bekannt und wurden jetzt am Tiermodell analysiert.Methoden: Männlichen Meerschweinchen (n=24 Ohren) wurde beiderseits 0.1 ml Gentamicin (4 mg/Ohr/Tier) intratympanal appliziert. Die Hirnstammpotentiale wurden nach 1, 2 und 7 Tagen gemessen, die Kochleae entnommen, fixiert und in Paraffin eingebettet. Durch spezifische Antikörper wurden eNOS, nNOS, p-eNOS und p-nNOS an Schnittenpräparaten lokalisiert und per Computerprogramm für sieben Zelltypen zu den drei Versuchszeitpunkten quantifiziert.Ergebnisse: Die Applikation von Gentamicin führte zu einem Hörverlust. Die Gentamicin-bedingte Herunterregulierung der eNOS-Expression korrelierte mit einer gleichzeitigen Zunahme der p-eNOS in vier Regionen der Kochlea: Nervenfasern, Stria vascularis, Interdentalzellen und Spiralligament. Eine deutliche Zunahmen der nNOS-Expression zeigten: Cortisches Organ, Spiralganglienzellen und Stria vascularis. Die p-nNOS wurde vor allem im Modiolus lokalisiert.Schlussfolgerung: Die Befunde zeigen, dass Gentamicin die Expression und Aktivierung von eNOS spezifisch verändert. Zudem werden die eNOS- und nNOS-Expression unterschiedlich reguliert. Diese unterschiedlichen Regulationsmechanismen könnten Teil eines inherenten, kochleären Schutzmechanismus sein, um der toxischen Wirkung von Gentamicin entgegenzuwirken.Der Erstautor gibt keinen Interessenkonflikt an.
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 9
    facet.materialart.
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  63. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie e.V. (GMDS); 20180902-20180906; Osnabrück; DOCAbstr. 173 /20180827/
    Publication Date: 2018-08-29
    Keywords: Medizinische Informatik ; Medizinische Bioinformatik und Systembiologie ; Biometrie ; Epidemiologie ; Medizinische Dokumentation ; ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 10
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    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  85. Jahresversammlung der Deutschen Gesellschaft für Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde, Kopf- und Hals-Chirurgie; 20140528-20140601; Dortmund; DOC14hnod370 /20140414/
    Publication Date: 2014-04-15
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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