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  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Deutscher Kongress für Orthopädie und Unfallchirurgie; 72. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 94. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie, 49. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20081022-20081025; Berlin; DOCPO13-239 /20081016/
    Publication Date: 2008-10-17
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Deutscher Kongress für Orthopädie und Unfallchirurgie; 71. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 93. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie, 48. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20071024-20071027; Berlin; DOCP19-1313 /20071009/
    Publication Date: 2007-10-10
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 3
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  67. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 89. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie und 44. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20031111-20031116; Berlin; DOC03dguL1-9 /20031111/
    Publication Date: 2003-11-11
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 4
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  67. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 89. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie und 44. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20031111-20031116; Berlin; DOC03dguK15-5 /20031111/
    Publication Date: 2003-11-11
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 5
    Publication Date: 2010-02-11
    Description: Targeted monitoring of analgesia, sedation and delirium, as well as their appropriate management in critically ill patients is a standard of care in intensive care medicine. With the undisputed advantages of goal-oriented therapy established, there was a need to develop our own guidelines on analgesia and sedation in intensive care in Germany and these were published as 2nd Generation Guidelines in 2005. Through the dissemination of these guidelines in 2006, use of monitoring was shown to have improved from 8 to 51% and the use of protocol-based approaches increased to 46% (from 21%). Between 2006-2009, the existing guidelines from the DGAI (Deutsche Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin) and DIVI (Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) were developed into 3rd Generation Guidelines for the securing and optimization of quality of analgesia, sedation and delirium management in the intensive care unit (ICU). In collaboration with another 10 professional societies, the literature has been reviewed using the criteria of the Oxford Center of Evidence Based Medicine. Using data from 671 reference works, text, diagrams and recommendations were drawn up. In the recommendations, Grade "A" (very strong recommendation), Grade "B" (strong recommendation) and Grade "0" (open recommendation) were agreed. As a result of this process we now have an interdisciplinary and consensus-based set of 3rd Generation Guidelines that take into account all critically illness patient populations. The use of protocols for analgesia, sedation and treatment of delirium are repeatedly demonstrated. These guidelines offer treatment recommendations for the ICU team. The implementation of scores and protocols into routine ICU practice is necessary for their success.
    Description: Ein gezieltes Monitoring von Analgesie, Sedierung und Delir sowie das adäquate therapeutische Management bei kritisch kranken Patienten auf Intensivstationen ist eine Basismaßnahme jeder intensivmedizinischen Behandlung. Aus den unumstrittenen Vorteilen einer leitlinienorientierten Therapie ergab sich die Notwendigkeit der Entwicklung von eigenen Leitlinien zur Analgesie und Sedierung in der Intensivmedizin für Deutschland, die als S2 Leitlinie 2005 veröffentlicht wurde. Durch die Verbreitung dieser Leitlinie wurde 2006 eine Verbesserung des Monitorings von 8 auf 51% und eine Steigerung von protokollbasiertem Vorgehen von 21 auf 46% festgestellt werden.Von 2006-2009 wurde die bestehende S2 Leitlinie von der DGAI (Deutsche Gesellschaft für Anästhesiologie und Intensivmedizin) und der DIVI (Deutsche Interdisziplinäre Vereinigung für Intensiv- und Notfallmedizin) unter Bündelung aller verfügbaren Kräfte zur Sicherung und Verbesserung der Qualität der Analgesie und Sedierung sowie zur Delirbehandlung auf der Intensivstation auf eine S3-LL erweitert. In Zusammenarbeit mit weiteren 10 Fachgesellschaften wurde die Literatur nach Kriterien des Oxford Centre of Evidence Based Medicine bewertet. Unter Berücksichtigung von 671 Literaturstellen wurden Volltext, Schemata und Empfehlungen erstellt. In den Empfehlungen wurden die Grade "A" (sehr starke Empfehlung), "B" (starke Empfehlung) und "0" (offene Empfehlung) gewählt.Als Ergebnis dieses Prozesses liegt nun eine interdisziplinär erarbeitete evidenz- und konsensbasierte Stufe 3 Leitlinie vor, die alle kritisch kranken Patientengruppen berücksichtigt.Der Nutzen von Protokollen in der Analgosedierung und bei der Delirbehandlung wurde vielfach gezeigt. Diese Leitlinie bietet eine Handlungsempfehlung für das intensivmedizinische Team. Für die Umsetzung ist die Implementierung von Scores und Protokollen in den klinischen Alltag in der Intensivmedizin erforderlich.
    Keywords: guideline ; evidence ; analgesia ; sedation ; delirium ; monitoring ; treatment ; intensive care ; Leitlinie ; Analgesie ; Sedierung ; Delir ; Monitoring ; Therapie ; Intensivmedizin ; ddc: 610
    Type: article
    Signatur Availability
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  • 6
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  63. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie e.V. (GMDS); 20180902-20180906; Osnabrück; DOCAbstr. 262 /20180827/
    Publication Date: 2018-08-29
    Keywords: Medizinische Informatik ; Medizinische Dokumentation ; ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 7
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ); 20150930-20151003; Leipzig; DOCP5-073 /20150831/
    Publication Date: 2015-09-01
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 8
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Deutscher Kongress für Orthopädie und Unfallchirurgie; 74. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Unfallchirurgie, 96. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Orthopädie und Orthopädische Chirurgie, 51. Tagung des Berufsverbandes der Fachärzte für Orthopädie; 20101026-20101029; Berlin; DOCPO16-852 /20101021/
    Publication Date: 2010-10-22
    Keywords: ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 9
    Keywords: ACTIVATION, BASEMENT-MEMBRANE GLOMERULONEPHRITIS, CELL, CELLS, CRESCENTIC GLOMERULONEPHRITIS, dendri
    Abstract: The role of renal dendritic cells (DCs) in glomerulonephritis is unknown. This question was addressed in nephrotoxic nephritis, a murine model of human necrotizing glomerulonephritis, which is dependent on CD4(+) Th1 cells and macrophages. DCs in nephritic kidneys showed signs of activation, accumulated in the tubulo-interstitium, and infiltrated the periglomerular space surrounding inflamed glomeruli. In ex vivo coculture experiments with antigen-specific CD4(+) T cells, DCs stimulated the secretion of IL-10, which is known to attenuate nephrotoxic nephritis, and the Th1 cytokine IFN gamma. Endogenous renal CD4(+) T cells produced both of these cytokines as well, but those from nephritic mice secreted increased amounts of IL-10. Renal DCs were found to express ICOS-L, an inducer of IL-10. To evaluate the in vivo role of renal DCs in disease, CD11c(+) DCs were depleted on days 4 and 10 after the induction of nephritis by injecting CD11c-DTR/GFP mice with diphtheria toxin. Sparing DCs until day 4 did not affect the autologous phase of nephritis. The number of renal DCs was reduced by 70% to 80%, the number of renal macrophages was unchanged, and periglomerular infiltrates were eliminated. On days 11 to 14, we observed aggravated tubulointerstitial and glomerular damage, reduced creatinine clearance, and increased proteinuria. These findings demonstrate that renal DCs exert a renoprotective effect in nephrotoxic nephritis, possibly by expressing ICOS-L and/or by inducing IL-10 in infiltrating CD4(+) Th1 cells
    Type of Publication: Journal article published
    PubMed ID: 18235094
    Signatur Availability
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  • 10
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science; Düsseldorf, Köln
    In:  54. Jahrestagung der Norddeutschen Orthopädenvereinigung e.V.; 20050616-20050618; Hamburg; DOC05novEP47 /20050613/
    Publication Date: 2005-06-14
    Keywords: total hip surface replacement ; tribology ; ddc: 610
    Language: English
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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