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  • 1
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: The therapeutic effect of thalidomide in chronic discoid lupus erythematosus (CDLE) was studied in sixty patients who were followed up for 2 years. In fifty-four patients (90%) a complete or marked regression of the disease was observed, but when the thalidomide was stopped, thirty out of forty-one (71%) patients relapsed. Patients undergoing a second course of thalidomide treatment again responded well. Nine of the patients in whom the disease recurred after successful treatment with thalidomide and who had been unresponsive to intermittent treatment with antimalarials, showed a good response to a second or third course with thalidomide. Mild side-effects were common and 25% of patients complained of slight to moderate polyneuritic symptoms. Since electroneurological examinations had not been performed before the thalidomide therapy, the frequency of neurological side-effects cannot be accurately calculated but we recommend neurological examinations before and periodically during thalidomide treatment.Thalidomide is a very effective drug in CDLE, but in most cases it exerts its effect only whilst treatment is continued. Its use should be restricted to patients resistant to topical steroids and systemic antimalarials.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Literatur finden sich sehr unterschiedliche Angaben fur das Ausmaß der Taluskippung nach Verletzung des fibularen Kapsel-Bandapparates am oberen Sprunggelenk. Die von uns an Leichenpräparaten durchgeführten Untersuchungen lassen erkennen, daß eine sichere Beziehung zwischen der röntgenologisch gefundenen Instabilität und den jeweils verletzten Bandstrukturen kaum möglich ist. Dies deckt sich mit unseren Erfahrungen bei der operativen Versorgung frischer fibularer Kapsel-Bandläsionen. Das intraoperativ gefundene Ausmaß der Verletzung ist meist größer, als der preoperative Röntgenbefund vermuten ließ. Eine wesentliche Ursache hierfür dürfte die Vielfalt der anatomischen Variationen des fibularen Bandapparates sein, welche wir an 20 Amputationsprdpäraten gefunden haben. Entscheidend in der täglichen Praxis ist weniger die Frage, welche der drei fibularen Bänder verletzt sind, als vielmehr die Abklärung, ob überhaupt eine Bandverletzung mit Stabilitätsverlust vorliegt. Anamnese and klinischer Befund können in Grenzfällen ausschlaggebend sein.
    Notes: Summary In the literature widely differing statements are found as to the extent of the radiographically seen tilt of the talus after rupture of the fibular ligaments. Our studies on cadavers showed that there can be no exact correlation between the instability found on X-ray investigation and the intraoperatively ascertained damage of the ligamentous structures. The intraoperatively found damage is usually greater than presumed on X-ray investigation. The main reason for these findings is to be seen in the various anatomical shapes of the fibular ligaments. We have certified this in our studies on 20 amputated feet. For clinical purpose it is not of interest which of the ligaments is damaged, but it is of great importance to know whether there is a rupture or not. Anamnesis and clinical state may be important in deciding whether to operate or not.
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 923-923 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Corrective osteotomy ; Indication ; Technique ; Results ; Korrekturosteotomie ; Indikation ; Technik ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Typische Korrekturosteotomien posttraumatischer Fehlstellungen der unteren Extremität werden aufgezeigt. Indikation und Technik der Osteotomie sowie die Osteosynthese mit innerer und äußerer Fixation werden differenziert. Einteilung der Osteotomie nach Höhe und Korrekturziel: 1. pertrochantär: Valgus- und Varuskorrektur, 2. Femurschaft: Rotations- und Längenausgleich, 3. percondylär und 4. Tibiakopf: Valgus- und Varuskorrektur, 5. Tibiaschaft : Achsenkorrektur. Die Verlaufsserien werden bis zur Ausheilung dokumentiert. Die Prinzipien der Osteotomien werden abgeleitet.
    Notes: Summary Corrective osteotomies are presented in cases of post-traumatic abnormal position of the leg. The indication and technique of osteotomy as well as the technique of osteosynthesis with internal fixation or external clamps are discussed. The localisation of the osteotomy and the aim of the correction give the following classifications: 1. pertrochanteric: correction of valgus or varus position; 2. femur shaft: rotation and lengthening; 3. condyles of femur and 4. tibia head: correction of valgus or varus position; 5. tibia shaft: correction of axis. The development is documented until bone healing has occurred. Principles of osteotomy are shown.
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