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  • 1
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Gonadotropins ; Infancy ; Pulsatile hormone secretion ; Puberty
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In adults, luteinizing hormone (LH) and follicle stimulating hormone (FSH) are secreted in a pulsaltile manner. Prior to puberty gonadotropin (GN) levels are low and show only small fluctuations. The following investigation was performed to elucidate the type of GN secretion in infants: LH and FSH were determined every 30 min over a period of 8 h in three different groups: Group 1:2 male and 2 female adults; Group 2:2 male and 2 female prepubertal children; Group 3:3 male and 3 female infants, aged 6–12 weeks. Group 1 showed a clear pulsatile secretion of LH (4.5–23.5 mIU/ml [range]) and FSH (6.9–16.0 mIU/ml). Group 2 demonstrated a rather constant secretion of LH (〈1.5–2.3 mIU/ml) and FSH (1.6–4.9 mIU/ml). Group 3: In male infants pulsatile secretion of LH (3.6–34.7 mIU/ml)—and to a lesser degree of FSH (1.8–4.6 mIU/ml)—were found. In female infants the pulsatile secretion of FSH (6.5–22.7 mIU/ml) was more pronounced than that of LH (〈1.5–4.7 mIU/ml). The secretory pattern in early infancy is of a pulsatile type.
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  • 2
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Tuberculous meningitis ; Midbrain syndrome ; Bulbarbrain syndrome ; Apallic syndrome ; Specific vasculitis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über 7 Fälle einer schwersten Verlaufsform der Meningitis tuberculosa berichtet, bei denen sich ein Mittelhirnsyndrom entwickelt hat. Es ließen sich 2 bzw. 3 Verlaufsformen trennen. Bei der ersten Gruppe stand die exsudative Entzündung mit Hirnödem im Vordergrund und dadurch eine relativ rasche Entwicklung zum Vollbild des akuten Mittelhirnsyndroms, das in ein Bulbärhirnsyndrom übergehen kann. Bei der zweiten Gruppe zeigte sich eine protrahierte Entwicklung des Mittelhirnsyndroms mit Übergang in ein apallisches Syndrom und morphologisch eine lokale Zwischenhirn- und Mittelhirnschädigung durch Einklemmung und spezifische Vaskulitis bzw. Gefäßkompression. Die dritte Gruppe wies neben der lokalen Mittelhirnsymptomatik, die sich nie bis zum Vollbild verstärkte, eine diffuse Großhirnstörung in einem Desintegrationsverlauf auf. Aus den Verlaufsbeobachtungen ergibt sich, daß die spät einsetzende Diagnose mit verzögertem Therapiebeginn für die schwerste Verlaufsform der Meningitis tuberculosa von entscheidender Bedeutung ist.
    Notes: Summary Seven cases of the most severe form of tuberculous meningitis, in which a midbrain syndrome developed, are reported. Three different types of progress were observed. Exudative inflammation and cerebral edema dominated in the first group, causing the rapid development of the acute midbrain syndrome, which may turn into a bulbar syndrome. In the second group the development of the midbrain syndrome was delayed and an apallic syndrome followed. The morphological examination disclosed local diencephalic and midbrain lesions caused by herniation and specific vasculitis and vascular compression. The third group showed disintegration of cortical function as a result of parenchymal lesions, apart from local midbrain symptoms which never fully intensified into the midbrain syndrome. Observation of the progress of the disease proved that late diagnosis and delayed therapy were decisive in cases of the most severe form of tuberculous meningitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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