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  • 1
    ISSN: 1432-8798
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Semliki Forest Virus (SFV) infected chick embryo cells (CEC) incubated in the presence of Tunicamycin, a drug which specifically inhibits glycosylation, were studied under the electron microscope. No extracellular virions were produced although intracellular viral nucleocapsids in paracrystalline form were detected. Under these conditions the structures, referred to as type 1 and 2 cytopathic vacuoles (cpv-1 and cpv-2, respectively) as well as membraneous spherules at the plasma membrane could still be observed. CEC productively infected and transformed by Rous sarcoma virus (RSV) incubated for 24 hours in the presence of Tunicamycin (1 µg/ml) still showed budding and extracellular particles. Intracellular nucleocapsid structures could not be detected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-8798
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Two carbohydrate fractions can be obtained from egg-grown influenza virus after Pronase digestion followed by gel chromatography. One fraction contains glycopeptides (MW ca. 2000–2600) which represent the carbohydrate side chains of the viral glycoproteins. The constituent sugars of this material are fucose, galactose, glucosamine, and mannose, and their position within the side chain has been partially elucidated by methylation studies. The other fraction (MW〉6000) appears to be mucopolysaccharide and is composed of fucose, galactose, glucose, galactosamine, and glucosamine.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-9285
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die vorliegende Untersuchung enthält epidemiologische und klinische Daten einer ambulanten Population von 1481 Patienten, die während 1 Jahres (März 1971 bis einschließ-lich Februar 1972) erstmals in psychiatrischen Ambulanzen der nordalgerischen Region der Großen Kabylei behandelt wurden. Die Daten lassen noch keine ausreichenden Schlußfolgerungen auf Inzidenz und Prävalenz psychischer Erkrankungen in der Region zu. Die Auswertung der Daten ergab folgende Ergebnisse: Männer nahmen psychiatrische Behandlung etwa doppelt so häufig in Anspruch wie Frauen und waren auch unter den vorbehandelten Patienten doppelt so häufig wie Frauen vertreten. Die gleiche Tendenz bestand bei stationären Wiederaufnahmen und ambulanten Mehrfachkontakten. Das unterschiedliche Inanspruchnahmeverhalten von Männern und Frauen in der Kabylei wird im Wesentlichen als kulturbedingt interpretiert. Der Anteil von Ledigen und Emigranten unter den Patienten war deutlich höher als in der Gesamtbevölkerung der Großen Kabylei. Unter den angetroffenen Krankheitsbildern ragt eine große Zahl chronischer psychotischer Zustandsbilder heraus, an denen überwiegend Männer litten. Isolierung vom Familien- bzw. Dorfverband, Arbeitslosigkeit, mangelnde Sozialhilfe sowie fehlende ambulante Behandlungsmöglichkeit und unkritische Psychopharmakabehandlung werden u. a. als Erklärung für diese Entwicklung mit herangezogen. Auffallend waren ebenfalls “akute paranoide Reaktionen” aufgrund ihrer Tendenz zu rascher Rückbildung und günstigem Verlauf. Vergleichbare ambulante Patientenpopulationen aus der BRD (Mannheim) und Großbritannien sowie eine Reihe von Untersuchungen in anderen Entwicklungsländern werden bei der Interpretation bzw. Diskussion der erhaltenen Daten mit herangezogen.
    Notes: Summary The following study reports epidemiological and clinical findings on 1481 outpatients treated for the first time in psychiatric outpatient clinics in the northern Algerian region, known as the Grande Kabylie, during one year (March 1971 to February 1972). The data are not conclusive regarding incidence and prevalence of mental illness in this region. Analysis of the data has shown the following results: Male patients availed themselves of psychiatric treatment approximately twice as often as female patients and were also found twice as often among the previously treated group as corresponding female patients. The same trend existed among patients who were subsequently readmitted, or who made multiple contacts as outpatients. The differential demand for psychiatric care of male and female patients in the Kabylie was interpreted as mainly an effect of the existing culture. The representation of single persons and emigrants among the group of patients was distinctly higher than among the general population of the Grande Kabylie. The proportion of chronic psychiatric disorders was high especially among male patients. Possible explanations of this finding could be the separation from family or village community, unemployment and lack of welfare services; but also the pre-existing lack of outpatient-services and the excessive prescribing of psychotropic drugs. Conspicuous were also “acute paranoid reactions” with a marked tendency to quickly disappearing symptoms and a favourable course and outcome of the disease. In order to interpret and discuss the available data on the Kabylie patient group, comparable outpatient statistics from the FRG (Mannheim) and from Great Britain, as well as a number of studies from developing countries have been used.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    ISSN: 1433-9285
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Autor dieses Berichtes hat von 1971–1973 an dem Versuch mitgearbeitet, in der nordalgerischen Region der Großen Kabylei (Grande Kabylie) einen psychiatrischen Dienst aufzubauen. Dabei war auch die Kenntnis der Entwicklung der Psychiatrie in Algerien von Bedeutung, auf die zunächst in einem historischen Überblick hingewiesen wird. Die Erfahrungen algerischer Psychiater nach der politischen Unabhängigkeit werden anhand ihrer wissenschaftlichen Arbeiten und unter Berücksichtigung des raschen soziokulturellen Wandels der algerischen Gesellschaft kurz dargestellt. Anschließend wird über Beginn und Verlauf des oben genannten Projektes und die Erfahrungen des Autors im Zusammenhang mit der psychiatrischen Tätigkeit in der Großen Kabylei berichtet. Während traditionelle Formen der Selbsthilfe bei der Betreuung psychisch Kranker sowie die Toleranz der Gesellschaft ihnen gegenüber abzunehmen scheinen, nimmt der Bedarf nach psychiatrischer Versorgung zu. Verläßliche Aussagen über eine Zunahme der psychiatrischen Morbidität können jedoch bisher nicht gemacht werden, da Vergleichszahlen nicht vorliegen. Der Schwerpunkt der psychiatrischen Versorgung wird nach den Erfahrungen des Autors in der ambulanten Behandlung der Patienten liegen müssen.
    Notes: Summary The author of this report collaborated for two years (1971–73) on a project to set up a psychiatric service for the region of North Algeria known as the Grande Kabylie. A short review is presented of the historical development of psychiatry in Algeria. The experience of Algerian psychiatrists in the period following political independence, as described in their published reports, is summarized, with special reference to the problems of rapid socio-cultural change in Algeria. The author also reports his own experience as a psychiatrist in Algeria and in setting up and running the project described. As traditional forms of self-help in the care of the mentally sick and the tolerant attitude of the society towards them appear to be in decline, the need for psychiatric services is increasing. No reliable conclusions regarding a true increase in psychiatric morbidity can be drawn, however, since no comparative data are available. The author's experience suggests that the emphasis in psychiatric care will have to be given to development of out-patient and community-based services.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1439-0264
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hyperparathyroidism ; Bone turnover ; Osteitis fibrosa ; Microradioscopy ; Metabolic bone disease ; Hyperparathyreoidismus ; Knochenumsatz ; Fibroosteoklasie ; Mikroradioskopie ; Metabolische Osteopathien
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Beim primären Hyperparathyreoidismus (PHPT) ist nach heutigem Wissen immer mit einer Skelettbeteiligung zu rechnen. Während bei leichtem PHPT lediglich der Knochenumsatz gesteigert erscheint, führt die schwere Form zur Osteodystrophia fibrosa (=Fibroosteoklasie, FO). Mit Hilfe der Mikroradioskopie (achtfache Lupenbetrachtung feinkörniger, folienloser Materialprüfungsfilme) von Hand-Röntgenaufnahmen können beide Reaktionsformen des Skeletts diagnostiziert werden: die Umbausteigerung an einer vermehrten Striation der Metacarpalia-Corticalis und die Fibroosteoklasie an subperiostalen Usuren der Phalangen. 2. In der vorliegenden Arbeit wurden die präoperativen Befunde von 65 Patienten und die postoperativen von 39 Patienten mit operativ gesichertem primärem Hyperparathyreoidismus verwertet. Striationsgrad (StG) und Usurierungsgrad (UG) wurden mit den biochemischen Parametern des PHPT, der alkalischen Phosphatase als Index der Osteoblastentätigkeit, dem Hydroxyprolin als Größe für den Knochenumsatz, dem radioimmunochemisch bestimmten Parathormon, dem Serum- und Urincalcium, dem Serumphosphor und der Phosphat-Clearance verglichen und auch der Nierensteinhäufigkeit gegenübergestellt. Des weiteren konnte der postoperative Verlauf von Usurierungs- und Striationsgrad verfolgt werden. 3. Bei 60% aller PHPT-Patienten fanden sich pathologische Veränderungen im Röntgenbild, und zwar erhöhter Striationsgrad und/oder erhöhter Usurierungsgrad. In 41,5% der Fälle konnte die Diagnose des PHPT allein aus dem Röntgenbild gestellt werden. Usurierungsgrad und Striationsgrad einerseits korrelierten gut mit alkalischer Phosphatase, Hydroxyprolin und Parathormon andererseits. Dagegen bestand keine Beziehung zwischen der Fibroosteoklasie und der Anamnese einer Nephrolithiasis. Nach Korrektur des PHPT verschwanden die subperiostalen Usuren immer, während bei der Hälfte der Operierten die intracorticalen Striationen über Jahre persistierten, obwohl sich der Knochenumsatz normalisiert hatte. Damit scheint der PHPT nicht nur den endostalen Knochenverlust zu verstärken, sondern kann auch ein irreversibles intracorticales Knochendefizit hinterlassen.
    Notes: Summary 1. In primary hyperparathyroidism an increased bone turnover is seen, accompanied by osteitis fibrosa (=fibroosteoclasia, FO) in severe forms of the disease. Both types of bone reaction may be detected by microradioscopy of X-rays of the hand, extensive striation of metacarpal cortical bone indicating increased bone turnover and subperiosteal resorption of phalanges pointing to FO. 2. In the present study 65 patients with proven PHPT were evaluated before and 39 after operation. Microradioscopy was combined with biochemical assessment of hyperparathyroidism including alkaline serum phosphatase (aPh) as an index of osteoblastic activity, hydroxyprolin excretion (HyPro) reflecting bone turnover, immunoreactive parathyroid hormone levels (PTH), serum calcium (SCa), urinary calcium (UCa), serum inorganic phosphorus (SP) and clearance of phosphate (CP). A comparison was made with the incidence of renal stone disease and the degrees of metacarpal striation (StG) and subperiosteal resorption (UG) were followed after operation. 3. Preoperative X-rays of 60% of the PHPT subjects showed increased StG and/or UG, and in 41,5% the diagnosis of PHPT was possible from the X-ray findings only. There existed a significant correlation between StG and UG on one hand and aPh, HyPro and PTH on the other. No correlation, either positive or negative, was seen between FO and the incidence of renal stones. After surgery, subperiosteal bone lesions disappeared in all patients, while intracortical striations persisted in half of the subjects despite the normalised bone turnover. Thus, primary hyperparathyroidism may not only lead to endosteal bone loss but to an irreversible intracortical bone deficit as well.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-1831
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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