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  • Isolated partial rupture  (1)
  • Lead weights  (1)
  • 1995-1999  (2)
  • 1950-1954
Collection
Publisher
Years
  • 1995-1999  (2)
  • 1950-1954
Year
  • 1
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Fazialisparese ; Keratopathie ; Bleigewicht ; Lid loading ; Key words Facial palsy ; Keratopathy ; Lead weights ; Lid loading
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: For prophylaxis or therapy of lagophthalmic keratopathy ointment application or hour glass dressing is indicated. The hour glass dressing has the disadvantage of a continuous visual impairment by steaming up of the moisture chamber. The main problem for the patients is the strong subjective feeling of physical handicap. A therapeutic alternative is the gravity dependent lidloading, which is known as gold implantation in cases of irreversible lagophthalmos. Methods and patients: By lead weights of 0,8 to 2,0 g, which are fixed to the upper lid by a foil glueing on both sides (Tesafix) or in allergic patients by an adhesive layer, well tolerated by the skin (Combihesive), the lidclosure can become restored without impairment of lidopening. In a controlled study the described method was first tested on 10 normal persons and than applied to 22 patients with lagophthalmos. Meanwhile the new method was applied to 32 further patients. Results: The „liddynamic“ procedure is effective and well tolerated; it is more accepted, especially during the day, because of better visual function and better cosmetics. The hour glass dressing, is still of importance in serious cases of kerathopathy during the night. Conclusion:“lidloading” with lead weights, which are glued by an adhesive layer to the upper lid, can be recommended as a new method in cases of reversible lagophthalmos or as a preparing step before a gold implantation.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Zur Prophylaxe oder Therapie einer Keratopathia e lagophthalmo werden üblicherweise Augensalben oder ein Uhrglasverband verordnet. Insbesondere beim Uhrglasverband kommt es aber durch die feuchte Kammer zum inneren Beschlagen des Sichtglases mit erheblich herabgesetztem Visus. In jedem Fall ist die als Behinderung empfundene Lidschlußfehlfunktion nach wie vor gegeben. Als Alternative bietet sich das schwerkraftabhängige „lidloading“ an, welches bisher nur bei irreversiblen Formen des Lagophthalmus mittels Goldimplantationen in das Oberlid durchgeführt wurde. Methode und Patienten: Durch ein Bleigewicht von 0,8 bis 2,0 g, das mittels einer beidseitig klebenden Folie (z. B. Tesafix) oder bei Allergikern mit Hilfe einer hautverträglichen Trägersubstanz (Combihesive) auf dem Oberlid angebracht wird, läßt sich der fehlende Lidschluß bei Fazialisparese wiederherstellen, ohne daß die willkürliche Lidöffnung beeinträchtigt wird. Im Rahmen einer kontrollierten Studie wurde dieses zunächst an 10 gesunden Versuchspersonen und bei 22 Patienten mit Lagophthalmus geprüft und inzwischen bei weiteren 32 Patienten angewandt. Ergebnisse: Das „liddynamische“ Behandlungsverfahren hat sich als effektiv und gut verträglich erwiesen und wird insbesondere am Tage wegen Erhaltung der Sehfunktion sowie besserer Kosmetik leichter akzeptiert als ein Uhrglasverband. Dieser ist jedoch bei schwerer Kerathopathie während der nächtlichen Ruhephase initial sinnvoll. Schlußfolgerung: „Lidloading“ mit Bleigewichten, die mittels einer Trägerschicht auf das Oberlid geklebt werden, kann als neue Methode bei rückbildungsfähigen Formen von Lagophthalmus oder als Vorbereitung auf eine Goldimplantation empfohlen werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 2
    ISSN: 1433-7347
    Keywords: Key words Anterior cruciate ; ligament ; Isolated partial rupture ; Knee laxity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Sports Science
    Notes: Abstract The majority of previous studies on partial ruptures of the anterior cruciate ligament (ACL) include a relatively large proportion of knees with associated intra-articular injury or collateral ligament tear that contributes to an increase in the symptoms of instability and further deterioration of knee function. In the present study only patients with isolated, partial ruptures of the ACL were evaluated. Fifty-six patients with one injured knee were examined after a median of 5.3 (range 2.0–12.7) years using the IKDC evaluation form, Lysholm knee function score and Tegner activity score. Of the 56 knees, 6 underwent autologous reconstruction due to early progression to complete rupture. Of 34 knees evaluated for laxity, 25 had a negative Lachman test and 7 a positive (+) Lachman. In 2 knees a Lachman ++ result and a positive pivot shift were found. With instrumented laxity testing 24 knees had 2 mm or less difference in laxity compared with the contralateral uninjured knee. The largest side-to-side difference in knee laxity was 4.5 mm. Lysholm score was median 86 (range 52–100) points, and 62% had good or excellent knee function. A significant decline in activity was seen. Only 10 patients (30%) resumed their preinjury activities. We find that the majority of patients with an isolated, partial rupture of the ACL have an acceptable knee function and a stable knee after a median 5 years follow-up. There is, however, a marked reduction in activity.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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