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  • Polytrauma  (9)
  • IV heparin prophylaxis  (2)
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  • 1
    facet.materialart.
    Unknown
    German Medical Science GMS Publishing House; Düsseldorf
    In:  Deutscher Kongress für Orthopädie und Unfallchirurgie (DKOU 2017); 20171024-20171027; Berlin; DOCWI37-674 /20171023/
    Publication Date: 2017-10-23
    Keywords: Patient-berichtete Outcomes ; Polytrauma ; Instrumente ; ddc: 610
    Language: German
    Type: conferenceObject
    Signatur Availability
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Polytrauma ; Immune system ; Multiple organ failure ; Polytrauma ; Immunsystem ; Multiorganversagen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die posttraumatische Entwicklung eines Immundefekts trägt direkt zur Entstehung eines Multi-Organ-Versagens bei. In einer prospektiven Studie untersuchten wir an 13 polytraumatisierten Patienten (6 Überlebende, 7 Verstorbene) mit definiertem Verletzungsschweregrad sofort nach Aufnahme, am 4., B. und 12. Tag nach Trauma, verschiedene Parameter des spezifischen Immunsystems. Die initiale Antwort auf diverse Mitogene (PHA, ConA, Poke-weed) sowie die Lymphocytenzahl war meist vermindert und stieg nur bei den überlebenden bereits am B. Tag an. Dem Anstieg von TAC-positiven Zellen am 4. Tag, folgte eine Zunahme der Lymphoblasten sowie der SIg- und CIg-positiven Zellen am 8. Tag.
    Notes: Summary The post-traumatic development of immune deficiencies has been linked to the high incidence of multiple organ failure. In a prospective study, diverse parameters of the specific immune system were monitored in 13 patients (6 survivors, 7 nonsurvivors) with injuries of defined severity at the time of admission (〈 2 h after the accident) and 4, 8, and 12 days later. The initial reponse to diverse mitogens (PHA, ConA, and poke-weed) and the lymphocyte count were reduced following trauma and returned to normal on day 8 in only the survivors. The increase in the numbers of TAC-positive cells on day 4 was followed by increases in the numbers of lymphoblasts, and CIg-positive cells, and in serum immunoglobulin ratios on day 8. The OKT4/OKT8 ratio was unchanged.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Splenectomy ; Sepsis ; Multiple trauma ; Splenektomie ; Sepsis ; Polytrauma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Retrospektiv wurden jeweils 111 Polytraumatisierte mit und ohne Splenektomie untersucht. Verletzungsschwere und Verletzungsmuster waren gleich. Untersucht wurde die Zahl der positiven Blutkulturen, die Symptome des multiplen Organversagens (MOV), die Letalität und die Todesursache.Ergebnisse: 1. nach Splenektomie fanden sich signifikant mehr positive Blutkulturen (35%) als ohne Splenektomie (20%). 2. Symptome des multiplen Organversagens waren in beiden Gruppen gleich (septiforme Reaktion). 3. Sepsis war bei Splenektomierten häufiger Todesursache als bei nicht Splenektomierten.Schlußfolgerung: Eine Splenektomie bei polytraumatisierten Patienten steigert das Risiko der frühen Sepsis. Auch bei Polytraumatisierten sollte die Milz erhalten werden. Eine verletzte Milz ist bei unstabilen Kreislaufverhältnissen zu entfernen.
    Notes: Summary In a retrospective study, 111 multiple traumatized patients who were treated with splenectomy were compared with 111 non-splenectomized patients. The severity and patterns of injury were equal. The factors examined were the number of positive blood cultures, symptoms of multiple organ failure (MOF), mortality and the cause of death: (1) The incidence of bacteriaemia was significantly higher after splenectomy in multiple injured patients (35% positive blood cultures compared to 20% without splenectomy); (2) MOF symptoms were no different in either group as MOF is probably more related to “septic” reactions; (3) The clinical diagnosis of “sepsis” as the cause of death was more common in splenectomized than in non-splenectomized patients. Splenectomy increases the risk of early sepsis after multiple trauma. If possible the spleen should be saved in multiple trauma, but an injured spleen should be removed if the circulation is unstable.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Multiorgan failure ; Pathogenesis ; Multiple trauma ; Clinical study ; Multiorganversagen ; Pathogenese ; Polytrauma ; Klinische Studie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zussammenfassung Eine prospektive klinische Studie ergab, dass als früheste Organstörung nach schwerem Trauma ein Lungenversagen zwischen dem 3. und 5. Tag entsteht (Anstieg des Lungenwassers). Mediatoren wie Elastase, Complement (C3a) und Thromboxan verlaufen biphasisch (initialer und zweiter Peak). Die Granulocyten sind anfangs metabolisch maximal stimuliert (Chemiluminescenzsteigerung), in den Alveolen werden die Granulocyten erschöpft aufgefunden. In den Alveolen ist die Konzentration der Mediatoren extracellulär deutlich höher. Zur Therapie sind prinzipiell zwei Wege möglich: l. Inhibition der einzelnen Mediatoren. 2. Verhinderung des Granulocytensticking in der Lunge und damit Verhinderung von Freisetzung der Mediatoren und Durchwanderung der Granulocyten in die Alveole.
    Notes: Summary A prospective clinical study showed that pulmonary failure between days 3 and 5 after the trauma is the earliest organ disturbance (increase of extravascular lung water). Mediators like elastase, complement (c3a), and thromboxane have a biphasic course (initial and secondary peaks). Initially, the metabolic response of granulocytes is stimulated the most (increase in chemiluminescence) in combination with intra-alveolar exhaustion. The extracellular concentration of mediators in the alveoli is significantly higher. Therapeutic considerations include (I) inhibition of mediators and (2) inhibition of granulocytes adhering to the lungs and, thereby, inhibition of mediator release and intra-alveolar granulocyte diapedesis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Multiple trauma patients ; IV heparin prophylaxis ; Thrombo-embolic complications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Risiko thromboembolischer Komplikationen ist beim Polytrauma infolge verschiedener pathophysiologischer Vorgänge erhöht. Ziel dieser Studie war es den Einfluß einer kontinuierlichen IV Heparin-Prophylaxe (10 000 IE/24h) beim Polytrauma zu untersuchen. Retrospektiv wurden 72 obduzierte Todesfälle von 373 Polytraumen aus den Jahren 1984 und 1985 analysiert. Bei einem Patienten waren multiple periphere Makrolungenembolien für den Tod mitverantwortlich. Fulminante Lungenembolien, Becken- und tiefe Beinvenenthrombosen wurden im Sektionsgut nicht gefunden.
    Notes: Summary The risk of thrombo-embolic complications in multiple injured patients is increased due to several pathophysiological factors. The purpose of this study was to analyse the effect of a continuous IV heparin prophylaxis (10000IE/24h) in polytraumatized patients. A post-mortem evaluation of 72 deceased patients out of 373 multiple trauma patients treated during 1984–1985 was performed. In one patient multiple major pulmonary emboli were found to contribute to his death. No deep vein thrombosis as well as no fulminant pulmonary embolism were found in any case.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Polytrauma ; Acute therapy ; Polytrauma ; Akutversorgung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Behandlung Schwer- und Mehrfachverletzter erfordert eine exakte Planung und ein ausgereiftes Management. Bewährt hat sich die Einteilung in Akut-, Primär-, Sekundär- und Tertiärphase. In der Akutphase werden alle lebenserhaltenden Maßnahmen durchgeführt. In der Primär-, Sekundär- und Tertiärphase folgen dann die übrigen Eingriffe. Aufgrund einer Untersuchung an 781 Schwerstverletzten haben sich für die Indikationsstellung als wesentliche Parameter der Pulmonalarteriendruck, das Kreatinin, das Bilirubin, die Flüssigkeitsbilanz und das extravasale Lungenwasser herausgestellt sowie der Quotient aus PaO2 und inspiratorischer Sauerstoffkonzentration.
    Notes: Summary Treatment of severely injured patients requires exact planning and mature management. For practical reasons the classification into 4 phases has been introduced: acute, primary, secondary and tertiary phases. During the acute phase all life-saving operations are performed. In the primary, secondary and tertiary phases the procedures vary according to priority. Reviewed on the basis of 781 severely injured patients, the most reliable criteria are: pulmonary artery pressure, creatinine, bilirubin, extravascular lung water, the PaO2/FiO2 quotient and fluid balance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chemiluminescence ; Polymorphonuclear leukocytes ; ARDS ; Multiple trauma ; Chemiluminescenz ; Neutrophile Granulocyten ; Schocklunge ; Polytrauma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die neutrophilen Granulocyten sollen eine bedeutende Rolle bei der Entwicklung des ARDS nach Polytrauma spielen. Nach Stimulation produzieren diese nämlich toxische Metabolite, die die Capillarpermeabilität erhöhen. Unklar ist, in welchem funktionellen Status diese Produktion stattfindet. Zur Aufklärung dieser Pathomechanismen untersuchten wir die Funktion dieser PMNL vor (im Vollblut) und nach (broncho-alveoläre Lavage) Passage durch die Endothelmembran. 10 polytraumatisierte Patienten zeigten dabei eine Abnahme der funktionelllen Aktivität dieser Zellen in der BAL. Diese Ergebnisse korrelieren mit der Ausschüttung der toxischen Metabolite, welches zu dem Endothelschaden führt und wahrscheinlich Grund für die ARDS-Entwicklung ist.
    Notes: Summary The polymorphonuclear leucocytes (PMNL) are supposed to play a major role in the development of the acute respiratory distress syndrome (ARDS) after multiple trauma. Upon stimulation, they produce toxic metabolites that increase the capillary permeability. The functional state in which this production occurs is unknown. To clarify the mechanisms of pathogenesis, we examined the function of PMNL before and after passage through the endothelial membrane, using specimens of whole blood and bronchoalveolar lavage (BAL) washings. Chemiluminescence was measured in ten polytraumatized patients, and showed a decrease of PMNL functional activity in the BAL fluid. These results correlate well with the release from PMNL of toxic metabolites, which seem to lead to endothelial damage, possibly causing ARDS.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Multiple trauma patients ; IV heparin prophylaxis ; Thromboembolic complications ; Polytrauma ; Heparin-Prophylaxe ; Lungenemboliehliufigkeit
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Risiko thromboembolischer Komplikationen ist beim Polytrauma infolge verschiedener pathophysiologischer Vorgänge erhöht. Ziel dieser Studie war es, den Einfluss einer kontinuierlichen IV Heparin Prophylaxe (10 000 IE/24 h) beim Polytrauma zu untersuchen. Retrospektiv wurden 72 obduzierte Todesfälle von 373 Polytraumen aus den Jahren 1984 und 1985 analysiert. Bei einem Patienten waren multiple periphere Makrolungenembolien für den Tod mitverantwortlich. Fulminante Lungenembolien, Becken- und tiefe Beinvenenthrombosen wurden im Sektionsgut nicht gefunden.
    Notes: Summary The risk of thromboembolic complications is increased in patients with multiple injuries patients due to several pathophysiological factors. The purpose of this study was to analyze the effect of continuous IV heparin prophylaxis (10,000 IU/24 h) in patients with polytrauma. A postmortem evaluation was performed based on 72 deceased patients out of 373 multiple trauma patients treated during 1984–1985. In one patient, multiple major pulmonary emboli were found to contribute to his death. No deep vein thrombosis or fulminant pulmonary embolism was found in any of the cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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  • 9
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Multiple trauma ; Femural fracture ; Osteosynthesis ; Polytrauma ; Femurfraktur ; Primäre Osteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei einer retrospektiven Untersuchung an Polytraumatisierten mit Femurfraktur fanden wir, daß nach primärer Osteosynthese eine significant kürzere Beatmungszeit und ein niedrigerer PEEP erforderlich war als nach verzögerter Osteosynthese bzw. konservativer Behandlung. Bei gleichzeitig vorliegendem Thoraxtrauma brachte eine primäre Osteosynthese jedoch eine höhere Gefährdung der Patienten mit sich. Die primäre Osteosynthese einer Oberschenkelfraktur bei Polytraumen hat einen günstigen Einfluß auf den Verlauf, ausgenommen Patienten mit zusätzlichem Thoraxtrauma.
    Notes: Summary In a retrospective study we compared polytraumatized patients with femural fractures after primary osteosynthesis (group 1) with patients after late internal fixation or conservative treatment (group 2). Group 1 needed a significantly shorter time of mechanical ventilation and lower PEEP values. In case of an additional thoracic injury the risk for group 1 was tremendously increased. Early osteosynthesis of a femur fracture in polytraumatized patients has a positive effect. In case of additional thoracic trauma conservative treatment or late operation should be preferred.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Multiple organ failure ; Multiple trauma ; ARDS ; Sepsis ; Multi-Organ-Versagen ; Polytrauma ; ARDS ; Sepsis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Fortschritte in der Versorgung von Polytraumatisierten haben zu einer Senkung der Letalität auf ca. 20% geführt. Haupttodesursache bleibt das Multiorganversagen (MOV), welches in einer Frühphase nach Unfall durch Schock und Gewebsschaden initiiert und in einer Spätphase durch die posttraumatische Sepsis manifestiert wird. Humorale und celluläre Veränderungen beschleunigen den Capillarschaden und damit das spätere Organversagen. Alle therapeutischen Bemühungen sollten daher der Minimierung dieser genannten Einflüsse dienen. Neben Infusionsund Beatmungstherapie müssen Blutungen und Weichteilschäden frühzeitig beherrscht und eine frühe osteosynthetische Versorgung angestrebt werden.
    Notes: Summary Progress in the therapeutic management of multiple trauma patients has led to a decline in mortality (now 20%). The main cause for death is still the multiple organ failure (MOF), which is initiated in an early phase after trauma by shock and tissue damage, and manifests in a late phase during posttraumatic sepsis. Humoral and cellular changes accelerate the capillary damage, which provokes the failure of the organ systems. For this reason all therapeutic efforts should aim to minimize these influences. Next to infusion and ventilation therapy, early definite reduction of bleeding and tissue damage (debridement) and early osteosynthesis in multiple trauma patients seems reasonable.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Signatur Availability
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