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  • 2000-2004  (25)
  • 1995-1999  (53)
  • 1920-1924  (16)
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  • 11
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Metachromatische Leukodystrophie (MLD) ; Organische Psychose ; Demyelinisierung ; Key words Metachromatic leukodystrophy (MLD) ; Organic psychosis ; Demyelinization
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A case of late onset metachromatic leukodystrophy with a clinical picture of paranoid hallucinatory psychosis and severe dyskinesia is described. The problem of diagnostic recognition is discussed. In the case, diagnostic procedures were initiated after atypical clinical course, and established on the basis of MRI and specific biochemical tests.
    Notes: Zusammenfassung Anhand des Fallberichts einer adulten metachromatischen Leukodystrophie (MLD) mit schizophrener Symptomatik und schweren Dyskinesien werden die diagnostischen Schwierigkeiten der Früherkennung dieses seltenen Krankheitsbildes diskutiert. Im vorliegenden Fall wurde erst nach langjährigem Verlauf durch MRT und durch systematische klinisch-biochemische Untersuchungen die dem psychiatrischen Krankheitsbild zugrundeliegende Hirnerkrankung entdeckt.
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  • 12
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Intestinale Invagination ; Hydrostatische Reposition ; Ultraschallsteuerung ; Erfolgsrate ; Key words Intestinal intussusception ; Hydrostatic reduction ; Ultrasound guidance ; Rate of success
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Objective: We wanted to find out, if ultrasound guided hydrostatic reduction of intussusception, as develloped by YG Kim, and other methods of intussuseption reduction are comparable. Method: We, therefore, studied all intussusceptions, diagnosed between 1989 and 1999 at children’s hospital of the TU München and compared our results with the most important reports until 1998. Results: 9 of 158 patients with intussusception (age 2–130 months) had to be operated upon without any prior conservative trial, 10 intussusceptions dissolved spontaneously. 87,1% of 139 procedures were successful; taking into account only ileocolic intussusceptions, more than 95,1% were successful. Only a few complications were recorded. Rate of recurrence 9,5% (rate of success: 79% in recurrent intussusception), perforation 0,7%, letality 0%. These results are identical to previously published studies of ultrasound guided hydrostatic reduction. Conclusions: We recommend this procedure, because ultrasound guided hydrostatic reduction is more successful, has less risks and offers more advantages than other procedures, e.g. avoidance of x-ray exposure and recognition of impaired circulation.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Die ultraschallgesteuerte hydrostatische Reposition einer intestinalen Invagination ermöglicht im Unterschied zu anderen Therapiekonzepten eine Reposition ohne Strahlenbelastung. Gezeigt werden sollte, daß dieses Verfahren gleichwertige Erfolge bietet. Methode: Alle Invaginationen, diagnostiziert an der Kinderklinik der TU München von 1989–1999, wurden retrospektiv analysiert und durch Zusammenstellung der wichtigsten Veröffentlichungen die verschiedenen Therapiekonzepte verglichen. Ergebnisse: Von 158 Invaginationen (Alter der Patienten: 2–130 Monate) lösten sich 10 spontan, 9 mußten primär operiert werden. 87,1% aller Repositionsversuche führten zum Erfolg, bei Berücksichtigung nur der ileokolischen Invaginationen sogar 95,1%. Die Erfolgsrate betrug bei Rezidivinvaginationen 79% bei einer Häufigkeit von 9,5%. Komplikationen traten selten auf: Letalität 0%, Perforationsrate 0,7%. Diese Resultate entsprechen den Ergebnissen der ultraschallgesteuerten hydrostatischen Reposition in der Literatur. Schlußfolgerung: Die ultraschallkontrollierte hydrostatische Reposition bietet neben der höheren Erfolgsrate und der niedrigeren Rate an Komplikationen im Vergleich zu allen anderen Therapiekonzepten weitere Vorteile. Daher sollte dieses Verfahren bevorzugt werden, zumal mit der Farbdopplersonografie eine neue Möglichkeit der nichtinvasiven Durchblutungskontrolle als prognostischer Parameter besteht.
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  • 13
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Kind ; Schwimmbad ; Sprungunfall ; Unfallverhütung ; Wasserrutsche ; Key words Accident ; Child ; Prevention ; Swimming pool ; Water slide
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Objective: It is the aim of this study to examine causes and modes of swimming bath accidents involving children and adolescents in order to establish strategies for accident prevention. Method: In a retrospective study we identified all children ≤=16 years who were admitted at the Department of Paediatric Surgery for treatment of swimming bath injuries between January 1990 and December 1997. Charts were analyzed for gender, age and type of injury. Questionnaires were sent to the parents of these children asking for the circumstances and mode of accident and for sequels of the injury. Results: Overall 452 children were treated in the A & E department for swimming bath injuries, 199 girls (44%) and 253 boys (56%). The average age of patients was 10 years (1–16 years). In 5 children the main injury was a fracture of the skull (1.1%), a fracture of the spine/sternum in 2 (0.5%), a concussion of the brain in 44 (9.7%), a fracture of a limb in 74 (16.4%), and a tooth luxation/fracture in 5 (1.1%). Further 27.4% of children had sustained contusions, 21.7% skin wounds, 9.3% sprains and 11.7% miscellaneous injuries. Analysis of 127 questionnaires demonstrated that the majority of children were injured in water-slide accidents (18.1%), followed by children injured when jumping off the edge of the pool (14.9%), and children who fell when running on slippery ground (14.2%). Conclusion: Accurate supervision is mandatory for children using water-slides. A continuous water current at the diving-in area of water-slides could lower the rate of collision accidents. Children should be warned by pictograms, swimming instructors and parents not to jump off the edge of the swimming-pool into shallow pools or turbid water. To prevent fall accidents caused by slippery ground we recommend a no slip surface on povings and steps of ladders.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Welche Ursachen und Unfallmechanismen führen zum Auftritt von Schwimmbadverletzungen im Kindes- und Jugendalter, und lassen sich Unfallpräventionsstrategien ableiten? Methode: In einer retrospektiven Studie wurden alle Kinder im Alter bis zu 16 Jahren erfaßt, die zwischen Januar 1990 und Dezember 1997 an der Universitätsklinik für Kinderchirurgie Graz wegen einer Schwimmbadverletzung behandelt wurden. Analysiert wurden das Alter zum Unfallzeitpunkt und die Art der Verletzungen. An die Familien dieser Kinder wurden Fragebögen mit Fragen zu Unfallort, -zeit, -hergang und -folgen versandt. Ergebnisse: 452 Kinder wurden in die Studie einbezogen, 199 Mädchen (44%) und 253 Knaben (56%). Das mittlere Alter der Kinder lag bei 10 Jahren (1–16 Jahre). 5 Kinder (1,1%) hatten Schädelfrakturen, 2 Kinder Wirbel- bzw. Sternumfrakturen (0,5%), 44 Gehirnerschütterungen (9,7%), 74 Extremitätenfrakturen (16,4%), 5 Zahnluxationen bzw. -frakturen (1,1%) und 5 Rißquetschwunden im Genitalbereich (1,1%) erlitten, während die übrigen Kinder v.a. Kontusionen (27,4%), Hautwunden (21,7%), Distorsionen (9,3%) und sonstige Verletzungen (11,7%) davontrugen. Die Analyse der 127 auswertbaren Fragebögen ergab, daß sich die Unfälle v.a. bei Wasserrutschenbenutzung (18,1%), (Kopf-)Sprüngen vom Beckenrand (14,9%) oder beim Laufen in der Schwimmbeckenumgebung (14,2%) ereignet hatten. 6 Kinder (4,7%) leiden an Spätfolgen des Unfalls [rezidivierende Kopfschmerzen (2), Gesichtsnarben (2), Verlust eines Zahns (1), knöcherne Schiefnase (1)] Schlußfolgerung: Zur Reduktion der häufigen Wasserrutschenunfälle sind eine ständige Aufsicht und die Einhaltung der gültigen Sicherheitsnormen unabdingbar. Unterwasserstömungen im Eintauchbereich am Wasserrutschenende können die Kollisionsgefahr reduzieren. Warnpiktogramme, Wassertiefenangaben und vermehrte Aufklärung im Schwimmunterricht könnten mithelfen, (Kopf-)Sprünge vom Beckenrand des Nichtschwimmerbereichs oder in seichte Badeseen zu verhindern. Griffigere Bodenbeläge und Auftrittsflächen sowie abgerundete Kanten in der Umgebung des Schwimmbeckens würden das Risiko des Ausrutschens senken.
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 243 (1923), S. 81-272 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
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  • 15
    ISSN: 1432-0460
    Keywords: Key words: Dysphagia — Endoscopy — FEESST — Laryngopharyngeal sensation — Safety — Deglutition — Deglutition disorders.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. We assessed the safety of a new office or bedside method of evaluating both the motor and sensory components of swallowing called flexible endoscopic evaluation of swallowing with sensory testing (FEESST). FEESST combines the established endoscopic evaluation of swallowing with a technique that determines laryngopharyngeal sensory discrimination thresholds by endoscopically delivering air-pulse stimuli to the mucosa innervated by the superior laryngeal nerve. Endoscopic assessment of laryngopharyngeal sensory capacity followed by endoscopic visualization of deglutition was prospectively performed 500 times in 253 patients with dysphagia over a 2.5-year period in a tertiary care center. The patients had a variety of underlying diagnoses, with stroke and chronic neurological disease predominating (n= 155). To determine the safety of FEESST, the presence of epistaxis, airway compromise, and significant changes in heart rate before and after the evaluation were assessed. Patients were also asked to rate the level of discomfort of the examination; 498 evaluations were completed. There were three instances of epistaxis that were self-limited. There were no cases of airway compromise. There were no significant differences in heart rate between pre- and posttest measurements (p 〉 0.05). Eighty-one percent of patients noted either no discomfort or mild discomfort as a result of the examination. In conclusion, FEESST is a safe method of evaluating dysphagia in the tertiary care setting and may also have application for the chronic care setting.
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  • 16
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
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  • 17
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
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  • 18
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 142 (1923), S. 310-316 
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
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  • 19
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 146 (1924), S. 474-480 
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
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  • 20
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
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